על פי מקורות זרים

הגיע עידן ה-900

תאומי ה-900-F החדשים של BMW מציעים חוויה עירומה, או תיור-ספורטיבי. מצאו את ההבדלים – כי הם עוד רגע כבר כאן

תגידו לנו מזל טוב. יפה מצידכם, תודה!

כי אנחנו מתכבדים להודיע על הגעתם הצפויה של דגמי ה-900 של BMW. הם דומים, אבל שונים, והם מיועדים לרוכבים שכבר עברו דבר או שניים בחיים, וגם לאלה שעוד יעברו.

F 900 R העירום מיועד לרוכבים שמחפשים חוויה ספורטיבית, אקטיבית, ועוצמתית. אופנוע תכליתי ומזוקק. עירום, תקראו לו נייקד, אולי רודסטר, בכל מקרה זה אופנוע שמזקק את החוויה הדו-גלגלית. בלי מיגון רוח מיותר, בלי עודפי פלסטיק ומשקל, כזה שמייצר חיבור אחד בין הרוכב לבין אופנועו. זה המקום לווידוי של עורך המדור: מבחינתו, אופנוע כביש צריך להיות עירום, עם מקסימום אופנוע ומינימום חיפויים וניפוחים. בטורים אחרים יופיעו וידויים נוספים, אודות אופנועי המסלול, התיור והשטח.

ה-R בא לאספלט העולם עם אח תאום: ה-  F 900 XR . זה כלי שמיועד לרוכבים ספורטיביים, שלא מוכנים להתפשר על יכולות תיור. ה- XR שהולך בדרכו של ה S 1000 XR, מציע את אותה חוויית ספורט-תיור בחבילה שתפורה על רוכבים, שמחפשים כלי חזק, אבל לא חזק מדי; ותרים אחר כלי סופר איכותי ומתקדם, במחיר נוח יותר.

בלבם של ה 900 F-ים פועמת גרסה חדשה של מנוע שתי הבוכנות המקבילות של BMW אשר הוצג לראשונה ב  F 850 GS ב-2018. המנוע מפיק 99 כוחות סוס ועקומת מומנט שטוחה המאפשרת לקבל כוח ותאוצה חזקה לכל אורך קשת הסל”ד. זאת, הודות להגדלת נפח המנוע מ-853 סמ”ק ל-895 סמ”ק, שינוי של מפות ניהול המנוע ושימוש במערכת פליטה תחת האופנוע, משפרת את הנשימה וכבונוס מייצרת צליל עמוק ומלא רגש. ובשביל הרגש אנחנו כאן.

הטכנולוגיה שבקרוב תתרגלו אליה היא מעבר לנפחים ובוכנות. ניהול מנוע ממוחשב מאפשר לרוכב לבחור בין רכיבה על כביש יבש לרכיבה בגשם וכן אופציה למצבי PRO אשר מרימים את האינטנסיביות של הרכיבה לרמה חדשה של – ווהאו! כל זה מבלי לוותר על הבטיחות של בקרת יציבות, ABS ופיצ’ר בטיחות חדשני של בקרה על בלימת המנוע כדי למנוע אבדן אחיזה במקרה של סגירת מצערת פתאומית בתנאי אחיזה נמוכה. כי מספר האופציות עבור התאומים הינו כמספר סיבובי המנוע שהם מגיעים אליו, לרבות מושבים תחליפיים, ציוד תואם, ביגוד ועוד.

בדומה לגרסאות GS, גם ה-900 F מבוסס על שלדת פלדה שהמנוע מהווה חלק ממנה ונושא בעומס. מיכל הדלק הפלסטי כולל 15.5 ליטרים בגרסת XR, ו-13 ליטרים בגרסת R. מערכת בקרת המתלים האלקטרונית האופציונלית מאפשרת תגובה מדויקת לכל גרגר אספלט, גבשושית, או מיקרו מהמורה.

א-פרופו תגובה מדויקת, התאומים מצוידים בבחירה בין מצבי רכיבה שונים, בקרת בלימה דינמית, וגם בפנס קדמי עוקב פניה  כדי שהאלומה תהיה איתכם, ולא משנה לאן תפנו. אה, ויש גם מפתח קרבה, כמו בדגמים אחרים של הכלים שלנו, אז תשכחו מתקיעת מפתח בסוויץ. אין צורך, ואין טעם.

ואם אנחנו כבר באיזור של הסוויץ’, קחו בחשבון שכשאתם רוכבים תמצאו מולכם קוקפיט, הכולל מסך ענק בקוטר 6.5 אינץ’ השולט במערכת בעלת קישוריות מלאה, גם לסמארטפון כמובן.

מה נשאר? מבחן דרכים. אנחנו על זה.

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים