רכיבות מבחן בלי בקרות

להיוולד מחדש

ה- G 310 GS הוא כאילו אופנוע קטן, כאילו אופנוע צעירים, וכאילו אופנוע שמתאים רק למי שרק עכשיו הוציא רישיון.

השורה התחתונה מתחילה כאן,

נתחיל מזה שהשם שלו כולל את צמד אותיות הקסם, שצופנות בחיקן אגדה – GS

נמשיך מזה, שהוא נראה כמו האגדה, רק רזה יותר.

ונקנח במחיר – 41 אלף שקל

יאללה, התחלנו, אתם עוקבים?

שלא תטעו במידות – ה-310 הוא GS בכל רמ”ח איבריו ושס”ה גידיו. רק קטן יותר. מרחוק אפשר להתבלבל. מקרוב, מבינים, שזה הבייבי GS.

חושבים שעם מנוע בנפח 313 סמ”ק אתם רק מתפשרים איתו?

חשבו שוב.

הבייבי-GS לא רק נראה כמו אחיו הגדול (מאוד), הוא איכותי כמו אחיו הגדול (מאוד), ויש לו יתרונות על אחיו הגדול (מאוד): הוא זורח בתנועה עירונית, בזמן שאופנועי ענק היו מסתדרים נהדר בכבישי העיר בזמן הקורונה, אבל מזדחלים בכבדות בצפיפות. בזמן הזה הבייבי שלנו מפלח את התנועה בעיר, כאילו מדובר במשחק מחשב כיפי במיוחד. יש לו מתלים ארוכים וסופגים, הוא קל משקל, תנוחת הרכיבה שולטת בתנועה, מה-זה שולטת – משפילה את התנועה. זווית הצידוד של הכידון לא נגמרת, המהמורות נאכלות כמו בופה של מלון ברגע שיותר להמון עם ישראל שוב לנפוש. הוא מוצק, מדויק, ההילוכים מתקתקים כמו מקלדת של קלדנית בסט משפטי תעבורה. לרכוב איתו בעיר, זה מעליב. את האחרים. אה, עוד דבר קטן – הוא גם עולה רבע מאחיו הגדול.

איך קרה הפלא הזה? כמו אופנועים רבים בקו הדגמים של BMW גם ה- G 310 GS מיועד לשוק העולמי – ומשווק כמעט ללא שינוי במדינות רבות בעולם. ככזה הוא צריך להתמודד עם מגוון רחב של תנאי תחבורה – מכבישים ורחובות אירופאיים עם שיער חלק ושביל בצד, דרך כבישים קפואים ומקומות שבהן כשהשמש יוצאת מדפיסים מהדורה מיוחדת, ועד מדינות שבהן חיות משק מתחרות על המקום בדרכי עפר מוזנחות.

את כל זה הוא עושה עם מנוע סינגל בנפח של 313 סמ”ק, ארבעה שסתומים, שני גלי זיזים עיליים והזרקת דלק אלקטרונית. עודף פרטים? רק התחלנו. הנתונים לא מספרים, אז אנחנו נספר, שהצילינדר נוטה לאחור ומסובב הפוך מהמקובל בעולם האופנועים: יניקה לפנים ופליטה מאחור. מה זה אומר? שהוא מאפשר יניקת אוויר קריר ונקי מזרם האוויר דרכו רוכבים – ומקצר את הצורך בצינורות פליטה ארוכים. גם מתוך כך הוא שוקל פחות מ-170 ק”ג, וזה מעט, בטח ביחס למבנה המסיבי שלו, כולל סבל אחורי, שיכול להעמיס עליו אנשים שיצאו מהבית לאחר תקופת הקורונה.

התפוקה נאה לנפח הזה: 34 כ”ס ו-2.8 קג”מ בטווח שבין 7,500 ל-9,500 סל”ד. הבנתם לאן אנחנו חותרים? לכם נראה שעליתם על דו”ש קטן ורגוע, אנחנו גילינו מפלצת סל”ד, שמתחילה לזמר כשדוחקים בה. לזמר? סליחה, ליילל, לשאוג, למתוח את המיתרים, כמו זמר אופרה שמשתוקק לקהל, כמו הסירנות מהמיתולוגיה היוונית שתוהות מה קרה פתאום שנעלמו כל הקרוזים שעברו לידן. אנחנו מפרטים, כי יש לנו תזה שתוגש בהמשך. בינתיים, הסל”ד עף.

תנוחת הרכיבה זקופה וטבעית, הכי טובה שאפשר, עם מבט שלוח לפנים ושליטה קלילה באופנוע. משקל הרוכב/ת מחולק נכון בין הרגליים, הישבן וכפות הידיים ועם מושב מרופד בנדיבות אפשר בהחלט לזלול קילומטרים מבלי להתעייף. אגב, צפו לצריכת דלק של כ-3.3 ליטרים לכל 100 קילומטרים. מי צריך רכב חשמלי.

הבסיס לאופנוע הוא שלדת צינורות איתנה עשויה באופן מוצק ביותר – כאשר החלק האחורי פריק לטובת טיפולים או תיקונים, השקיעו. הבסיס האיתן הזה הוא חיוני כדי לתת ל-310 את היציבות הכיוונית הטובה שלו ואת ההיגוי המדויק לו מצפים. בגלגל הקדמי אוחז מזלג הפוך כאשר זרוע אחורית חד-צידית מאלומיניום וחיבור ישיר לבולם הזעזועים תומכים בגלגל האחורי. הגלגל מלפנים אמנם במידות שטח, כדי שתוכלו להשתעשע אבל הקטן הזה יודע להתנהג, ונכנס לפניות בלי למדוד חום לפני כן.

כמו ה-GS הגדול גם ה-310 מגיע עם תמיכת ABS למעצורים. אלה מורכבים מדיסק יחיד בקוטר גדול של 300 מ”מ בחזית ודיסק נוסף בקוטר 240 מ”מ מאחור. האפשרות לבטל את פעולת ה-ABS היא קריטית לרכיבת שטח. אז אפשר, גם לבטל וגם לטרוף שבילים. מהלך המתלים עומד על 180 מ”מ בכל צד וצמיגים דו-שימושיים (קדמי 19 אינץ’ והאחורי 17 אינץ’) ינשכו היטב ואוחזים נהדר בכל דרך עפר ושביל יער מסודר. אפילו מגן הגחון מגיע בילט-אין, ולא כתוספת. מרווח הגחון מכובד ומאפשר ריחוף על-פני הבורות הקטנים בשטח, או על פני פסי ההאטה בכבישים. גם כאן, עורך המדור, שלא מתהדר ביכולות השטח שלו, יעדיף בכל רגע נתון לרדת לשטח עם הבייבי GS , ולא עם האח הגדול. חינכו אותו שלשטח יורדים עם כלים קלים ולא חזקים מדי. והוא גם מדבר על עצמו בגוף שלישי.

בישיבה או בעמידה בשטח, נוחות הרכיבה מעולה – גם לרוכבים שגובהם 182 ס”מ ומשקל של כ-75 ק”ג. גם גבוהים יותר וכבדים יותר יחושו עליו בנוח, וגם נמוכים יותר וקלים יותר ירגישו עליו נוח. אבל ניסינו רק את הקונפיגורציה שלמעלה. עניין של נתונים ביולוגיים.

כדי להזכיר לרוכב שהוא דוהר על BMW יש לו לוח מחוונים דיגיטלי – קל לקריאה בכל מצב (גם בשמש הצורבת המקומית, בניגוד למסכים החיוורים של המתחרים), וקל עוד יותר לתפעול והבנה. אבל לזה כבר התרגלנו בכלים של BMW.

הנה התזה,

BMW מייעדת רשמית את האופנוע הזה לרוכבים צעירים שמבינים ומכירים את האיכויות של אופנועי BMW אבל ידם אינה (או רישיון הנהיגה) משגת GS בממדים המלאים. הוא מתאים להם, ממש מתאים. כלי מעולה לעשות איתו את הצעדים הראשונים ברכיבה.

אבל אנחנו גילינו קהל יעד נוסף – Born Again Bikers

כאלה שרכבו בשנות העשרים שלהם, אבל התמסרו לתעוקת החיים, או פשוט צייתו בהכנעה לבת/בן-זוג, ונטשו את האופנוע. עכשיו הם בני 40 פלוס 50 פלוס, ומדגדג להם לחדש אהבות קודמות. האופנועים הגדולים חזקים להם מדי, יקרים להם מדי, לא שימושיים להם מדי. הבייבי GS, גבירותי ורבותי, הוא הכלי המושלם להיוולד מחדש כאופנוען, בדרך לא מאיימת, אבל כזאת שמעניקה לרוכב שגילה מחדש את האור את כל היתרונות, בלי שהוא מצמיד להם אקדח לרקה בכל נסיעה. בלי שהוא מפתה אותם לפתוח מצערת ולגלות את שערי הגהנום, בלי שהוא מותח את יכולות הרכיבה המתחדשות שלהם, ועם כל היתרונות האחרים, שפורטו למעלה, כמעט לעייפה.

חזרנו לשורה התחתונה:

41,000 שקלים – הוא עולה, וזה הרבה אופנוע תמורת לא הרבה כסף.

למי הוא לא מתאים:

  • שוב סליחה עם מאותגרי/ות הגובה – אבל הבייבי הזה מעט גבוה
  • למי שחייב את כל הכוח בעולם באופנוע
  • למי שמחפש להעמיס את כל הבית על האופנוע, ולצאת לטיולים בלתי נגמרים
  • למי שגם ה-GS הבינוני קטן לו מדי

למי הוא מתאים:

  • לרוכבים שזה האופנוע הראשון שלהם
  • לרוכבים שחוזרים לאופנוע לאחר הרבה שנים
  • לאלה שמחפשים כלי עירוני עם יכולות שטח באיכות הכי גבוהה שיש
  • לאלה שלא רוצים לקחת משכנתא כשהם קונים אופנוע, אלא פשוט להתפנק עם כלי חמוד ורב-שימושי שאם דוחקים בצלעות שלו הוא יוצא לסיבוב אופרה

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים