טכנולוגיק

BMW CE 04 – ברוכים הבאים למהפכה האורבנית

העיר מעושנת. העיר חנוקה. העיר פקוקה. כשהעולם משתעל מזיהום ונחרד מההתמכרות שלו לנפט, התשובה של BMW מגיעה אל הרחובות והרמזורים של הכרך – וממציאה מחדש את הדרך שבה רוכבים מתקשרים עם סביבתם. סיפרנו עליו כשהוא היה רק קונספט מסקרן, ועכשיו הוא כבר מוצר מוגמר שיימכר ב-2022. מהביצועים וזמני ההטענה ועד לקישוריות – כל מה שצריך לדעת על הקטנוע החשמלי החדש והמהפכני

 

  1. כוח בשפע טווח ארוך וחווית רכיבה

כל מי שרוכב בעיר יודע שהמבחן האמיתי של כל דו-גלגלי הוא ברמזור.BMW CE 04  מגיע מעמידה על הקו עם כל השליחים ל-50 קמ”ש רק ב-2.6 שניות. התאוצה מגיעה ממנוע חשמלי בעל תפוקה של 42 כ”ס (או 31 כ”ס למוגבלי הרישיון). את הדחיפה מאחור (או אולי, בעיטה הגונה באחוריים) תרגישו בזכות המומנט – וזה זהה בשתי גרסאות התפוקה ועומד על 6.2 קג”מ בשרניים.

המיץ מגיע מסוללת ליתיום מקוררת מים עם קיבולת של 8.9 קוט”ש (לשם השוואה, זהו נתון גדול יותר מזה של המצברים שנמצאים ברוב המכוניות ההיברידיות בישראל) שמספקת טווח של עד 130 ק”מ. זהו טווח שימושי שמאפשר שיטוט אינסופי בעיר וגם גיחה מזדמנת לפרברים. המהירות הסופית עומדת על 120 קמ”ש.

טעינה מ-20% ל-80% על ידי המטען המהיר האופציונלי לוקחת 45 דקות. מתאים להפסקת קפה באמצע יום העבודה (טוב, על מי אנחנו עובדים. פה זה לא פיאצה ברומא. ננסח שוב: מתאים להפסקת שווארמה נוטפת טחינה בלאפה). מעדיפים למצות את כל הטווח ולטעון בסוף יום העבודה? אין בעיה. טעינה מלאה מ-0% ל-100% משקע ביתי בעזרת הכבל שמגיע עם הכלי, תימשך 4 שעות ו-20 דקות. ואפשר גם להצטייד בכבל מוד 3 שיוכל להתחבר לעמדות טעינה ציבוריות שיש כבר היום בישראל במרכזי הקניות. עם הכבל הזה תהיה לכם גמישות רבה יותר לטעינה בכל מקום כמעט.

 

  1. יותר אופנוע, יותר בטוח

כל היתרונות הטכנולוגיים והבטיחותיים שיש היום באופנועים הגדולים של BMW נמצאים גם כאן.  למשל, בקרת אחיזה באמצעות ASC שהיא כמו בקרת היציבות שיש באופנועים. המערכת מגבילה את הכוח שיורד לגלגל האחורי אם מורגש סחרור או החלקה. אופציה של DTC – או בקרת משיכה דינאמית – מוסיפה שכבת הגנה נוספת בפני החלקה על ידי שמירה על רציפות האחיזה של הצמיג המניע גם בפניות ובהטיה.

תוכלו לבחור בין שלושה מצבי רכיבה: ECO לחיסכון מרבי בחשמל, RAIN לימים גשומים או כאשר הכביש רטוב מהשקיה ו-ROAD לרכיבה יעילה ומהירה. כאופציה נוספת אפשר לקבל את מצב DYNAMIC שנותן לקטנוע החשמלי תאוצה עוד יותר חזקה.

המבנה הבסיסי הוא שלדת צינורות פלדה, כמו באופנועים הגדולים, כאשר בחזית יש מזלג בקוטר בריא של 35 מ”מ. מאחור יש זרוע חד-צידית סקסית במיוחד שתנועתה מרוסנת על ידי בולם מוסתר. צמיגים שמנמנים לפנים ומאחור מוסיפים לאחיזה ולהתנהגות הבטוחה כמו גם למראה האסתטי הייחודי.

מדי פעם צריך לבלום. מה לעשות, זו עובדת חיים. והמשימה הזו מוטלת על דיסקים כפולים בחזית ודיסק בודד מאחור. ה-ABS נגד נעילה גלגלים הוא סטנדרטי, ותוכלו לשדרג אותו עם ABS PRO ששומר על הפעולה הבטוחה של הבלמים כשהכלי בעיצומה של הטיה.

 

  1. קישוריות וראות

ה- BMW CE 04 מגיע כסטנדרט עם לוח מחוונים דיגיטלי בממדים של מכונית יוקרתית: 10.2 אינץ’, המשלב בתוכו מידע רב כולל ניווט וקישוריות. איכות התצוגה שלו נהדרת, והתפעול אינטואיטיבי, בוודאי לדור שרגיל לתפעל סמארטפון. יש מי שירחיקו לכת ויגידו שהמהפכנות האמתית של ה-04 CE היא בהיותו, הלכה למעשה, סמארטפון אחד גדול על שני גלגלים, שאת או אתה רוכבים עליו. כך או כך, החזון הוא כלי עדכני שמתאים לסגנון החיים של היום – לא רק מבחינת ההיפטרות מדלק ושיטת ההנעה, אלא גם מבחינת החובה להיות מקושר מחובר כל היום.

יחידות התאורה הן פנסי LED חזקים בכל עבר. בחזית האור הגבוה והנמוך הוא LED, הפנס האחורי הוא LED וגם המאותתים (חכו לזה…) הם LED. כאופציה יש פנס חזית אדפטיבי המאיר לתוך הפנייה שזה נחמד כשיוצאים לכביש חשוך ברכיבה לילית צוננת. אופציה נוספת היא תאורת “לכתך בשלום שובך בשלום”, שמלווה את הרוכב כשהוא עוזב ומקבלת אותו כשהוא צועד בחזרה לבימר שלו.

 

רגע לפני שמרכזי המטרופולינים הופכים לבלתי נסבלים לחלוטין, הגיע הזמן להפסיק לחשוב על תחבורה דו-גלגלית עירונית כמיושנת ומזהמת. BMW CE 04 מביא את החשמל היישר לתוך היקום הדו-גלגלי העירוני ומוסיף לו את הממשק ההכרחי כדי להישאר מקושר כל העת גם לעולם הדיגיטלי שלכם. בקרוב אצלנו.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים