על פי מקורות זרים

האגזוזים לפח

אופנוע הספורט החשמלי של BMW מתקרב, והוא מעיף

הלו – חכו, חכו רגע. את המפלצת הזו אתם לא יכולים לקנות. בינתיים. זהו אופנוע הפיתוח– (אבטיפוס) של הדור הבא של אופנועי הכביש הספורטיביים מ-BMW. ה-E-Power Roadster Concept משלב כמה אלמנטים הנדסיים שכבר ראיתם בקונספט ש-BMW הציגה לפני כשנה בשם Vision DC Roadster אבל המראה מטעה כי אין לאופנוע הפיתוח את הקשר הוויזואלי לקונספט מעורר

מה שכן אפשר לראות זה שהחלק הקדמי שלו מגיע מה-S 1000 RR, בעוד שהיחידה האחורית (זרוע המתלה והעברת הכוח) מקורה ב-R 1200 . שלדת הצינורות הכחולה יוצרה במיוחד לאבטיפוס וכדי לאלכס את יחידת ההנעה החשמלי שמגיעה מ…חכו לזה…חטיבת הרכב.

המצבר זה משהו שתמצאו בדרך כלל ב-BMW סדרה 2 כאשר המנוע החשמלי משמש בדרך כלל את BMW סדרה 7 גם אצלנו. התפקיד של האבטיפוס הזה הוא לפתח את מערכת ההנעה כך שהלוק פחות חשוב מה-GOOOOO!

הכוח שהיחידה הזו מפיקה עומד על 136 כ”ס ו-20.3 קג”מ. בינינו זה מספיק לכל אחד. אבל לא ל-BMW שמשתמשת גם בתיבת הילוכים עם הפחתה אשר מכפילה את המומנט לנתון היסטרי ואפקטיבי (אם אתה מטורלל ממש) של 152.9 קג”מ. נתון מומנט הזוי כזה יהפוך רצועת הנעה לגומיית שיער ושרשרת לרסיסי פלדה קטלניים – אז BMW נצמדה למסורת ומעבירה את הכוח לגלגל עם גל הנעה איתן ומוכח.

למצבר יש קיבולת של 13 קוט”ש ויכולת לקבל טעינה מהירה מעמדת טעינה DC חזקה. כדי למלא את המצבר נדרשת שעת המתנה – אולם טעינה כה אגרסיבית דורשת ניהול חום יעיל כי מהירות הטעינה מאטה כשהטמפ’ מגיעה ל-40 מעלות צלזיוס – וזה עדיין בפיתוח. המטרה של מהנדסי BMW היא להגיע לקצב טעינה שבו הרוכב המחושמל – שזה אתם – יקבל 6 קילומטרים נוספים של טווח לכל דקת טעינה. כך שבעצירה מהירה, בואו נאמר של-30 דקות טעינה, תקבלו 180 קילומטרים נוספים לטווח.

משקל האופנוע כולל המצברים ומוכן לרכיבה עומד על 290 קילוגרמים אבל הם לא מפריעים לו להגיע ל-96 קמ”ש ב-2.9 שניות בלבד. רק 0.2 שניות לאט יותר מהרף הגבוה – והמהיר – של BMW S 1000 RR.

אז כרגע הכיוון מבטיח – והפיתוח ממשיך כשיש נושאים רבים שעדיין דורשים התייחסות. וזה לא שאנחנו סובלים על ה-RR בינתיים, אבל העתיד נראה מלהיב מתמיד.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים