כתום עולה: מחווה לאגדת המירוצים R 90 S

כתום עולה: מחווה לאגדת המירוצים R 90 S

אייקון המירוץ שנולד בסבנטיז הפך לסמל של חדשנות מוטורית, קלאסיקה בלתי נשכחת בלבן וכתום תפוז. השנה החליטה BMW MOTORRAD להנציח אותו בדגם מחווה מודרני, שמצטרף בגאון לשורה ארוכה של אופנועי heritage מופלאים. קבלו אותו: R 12 S.

מורשת של ביצועים
R 90 S נולד לגדולות וסימן נקודת מפנה בעשייה של BMW MOTORRAD כבר כשהושק בשנת 1973. הוא הגיע לעולם עם 67 כ"ס, מהירות מרבית של 200 קמ"ש ועיצוב שאין שני לו. מעצב-העל דאז, הנס א. מות', העניק לדגם זהות ספורטיבית ייחודית עם פרונט אווירודינמי מתקדם – הראשון מסוגו לאופנוע בייצור סדרתי – והוסיף אלמנטים עיצוביים נועזים. הבולט שבהם הוא כנראה המספר 90 האדום על מנוע הדגם, שהפך אותו עד מהרה לזכיר במיוחד. הדגם זכה להצלחה לא רק בלבבות, אלא גם על מסלולי המרוצים, וקטף ניצחון במירוץ ה-TT של האי מאן ב-1976 עם הרוכבים הנס-אוטו בוטנוט והלמוט דנה. באותה שנה, סטיב מקלפלין ניצח במרוץ 200 המיילים היוקרתי של דייטונה, וחברו לקבוצה רג' פרידמור הפך לאלוף ה-AMA סופרבייק הראשון בהיסטוריה. הישגים אלו הפכו את ה-R 90 S לאחד הדגמים המבוקשים ביותר של BMW MOTORRAD מאז ועד היום.


קלאסיק
ה בפרשנות מודרנית
איך לוקחים קלאסיקה שכזאת ומעבירים אותה בנאמנות לדור שלנו, קצת יותר מחמישה עשורים אחרי? R 12 S עושה זאת בגדול, עם עיצוב אותנטי וקווים ספורטיביים השואבים השראה מהעבר. מהות הדגם ההיסטורי חיה וקיימת כאן עם מחוות עיצוב מובהקות, כפי שמסביר אלכסנדר בוקאן – ראש תחום העיצוב ב- BMW MOTORRAD: "המאפיינים העיצוביים כוללים פיירינג פרונטלי עם שמשת רוח כהה, מושב עם תפרי קונטרסט בולטים, וצבע Lava-orange Metallic שנוצר בהשראת ה-Daytona Orange האגדי של 1975. בנוסף, ניתן למצוא בו את ה-"S" האדום על כיסויי הצד, פס כפול אדום, וגם משטחי אלומיניום מוברש ומלוטש על מיכל הדלק והזנב". אלה פרטיםקטנים ומלאי מחשבה שיחד מייצרים רושם ומדגישים את הקשר בין העבר להווה.

 

פרימיום זה הסטנדרט החדש
ה-R 12 S החדש הוא כלי רטרו ספורטיבי במלוא הדרו, וככזה מגיע עם מפרט עשיר, שחלקו ייחודי וחלקו כול תכונות ופיצ'רים שרוכב הבימר המודרני כבר התרגל לצפות להם. רכיבי הפרימיום הבולטים ביותר לעין הם גלגלי Option 719 Classic II, קשה לפספס אותם עם חישורי פלדה וחישוקים מאלומיניום מוברק באנודיזציה טבעית. אליהם מצטרפות כל התכונות המפנקות והמוכרות שמגיעות בחבילת ה-comfort: החל מסייען ההילוכים Hill Start Control, Shift Assistant Pro ובקרת שיוט עד לידיות מחוממות. לתוספת בטיחות בעת רכיבה לילית, הדגם מגיע גם עם מערכת התאורה האדפטיבית Headlight Pro שמבטיחה הארה משופרת של הכביש בסיבובים.

הכידון וצינורות המזלג מגיעים בצבע שחור, והחבילות המתקדמות יותר מוסיפות נגיעות מכניות ברמת גימור גבוהה במיוחד. חבילת Billet Shadow כוללת כיסויי סליל הצתה שמאליים וימניים, בורג מילוי שמן, וכיסויי ראשי צילינדרים בציפוי Avus Black Metallic Matt. חבילת Billet Shadow II כוללת מערכת רגליות הכוללת דוושת בלם רגל וידית הילוכים, רגליות מורכב, ידיות בלם יד ומצמד, כיסויי מיכלי ההרחבה של בלם קדמי ומצמד, וכן מראות קצה כידון.

 


הכי אישי שיש
פתחנו לכם את התיאבון? קלפו לכם איזו קלמנטינה ותמשיכו לקרוא. R 12 S מבוסס על הבסט סלר האהוב R 12 nineT. ככזה, הוא ממש משווע לתוספת אביזריםמקוריים וסקסיים במיוחד מהמגוון של BMW MOTORRAD, ביניהן מערכות פליטה מטיטניום, תיקי אחסון רכים והכנה לניווט. ניתן אף לשדרג אותו עם זנב קצר וזרוע לוחית רישוי שחורה, שישדרגו את הלוק הדינמי למדרגת "לא לפנות אליי, לא לדבר אליי". בין התוספות הטכנולוגיות תוכלו למצוא גם מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים (RDC), אזעקה מקורית (DWA), קריאת חירום אינטליגנטית במערכת Connected Ride Control, ותצוגה דיגיטלית חדשנית עם מסך micro-TFT  שמחליפה את לוח המחוונים קלאסי. ה-BMW R 12 S מצליח להחיות את רוחו של ה-R 90 S האגדי, תוך שילוב מושלם של עבר, הווה ועתיד – עם עיצוב מחוספס, אבזור מתקדם ויכולות דינמיות משופרות.

 

17 צפיות

To top