רכיבות מבחן בלי בקרות

מהיר בעיר

כניסה חזקה לקבוצת הקטנועים בגודל הביניים – BMW C 400 GT מגיע לשולחן, שולף קלפים חזקים, וגורם למתחרים להזיע. קראו, קראו, זה לא עוד קטנוע

בשורה העליונה

ה-C 400 GT מכניס אקשן בקבוצת הקטנועים בנפח בינוני. אלה שיודעים לחיות בעיר, ובכביש המהיר. עם מפרט איכות מרשים, הקטנוע הזה נושא בגאווה את שלוש האותיות, שמניבות מבטי קנאה מכל מי שמביט בהן.

חזק אך חסכוני

נתחיל בעולם החומר. הלב של C 400 GT הוא מנוע חד-צילינדרי חזק המפיק 34 כ”ס ו-35 ניוטון-מטר. וזה לא רק הכוח. המנוע יעיל מאוד וחסכוני בצריכת הדלק – דבר המאפשר רכיבה למרחקים גדולים יותר משל קטנוע עירוני רגיל וגם ביקורים נדירים יותר בתחנת התדלוק. כמה חסכוני? כ-3.5 ליטרים ל-100 קילומטרים ועם מיכל דלק של 12.8 ליטרים – תעברו כמעט 300 קילומטרים בין תדלוקים. העברת הכוח נעשית כמקובל עם תיבת הילוכים רציפה וכל יחידת ההנעה משולבת בתוך זרוע מתלה אחורית קשיחה במיוחד אשר מהווה מרכיב חשוב בחידוד של התנהגות הכביש ודיוק ההיגוי.

אולי קטנוע, אבל עם סמל של BMW. ולכן, רשמו לעצמכם פרק חדש של חוויית רכיבה. המושב סופר-נוח, מדורג ועם תמיכה נהדרת לגב התחתון. משטחי דריכה המאפשרים למתוח רגליים הרחק לפנים או לשבת זקוף יותר. יש גם משקף היוצר “בועת” אוויר סביב הרוכב ברכיבה בינעירונית וגם מאפשר שדה ראיה ללא הפרעות לפנים.

האיכות הכללית היא כל מה שתצפו לו מ-BMW. רוצים דוגמא? בבקשה: מפלט נירוסטה מקורי שליחו או ברקו לא ינוס לעולם. פנסי LED מלאים לתאורת היום וגם לתאורת הדרך, מפתח חכם שלא צריך להוציא מהכיס. רגע, רק התחלנו, לכלי הזה יש לוח מחוונים וירטואלי שהוא למעשה מסך TFT צבעוני שיכול להתממשק לסמארטפון בעזרת אפליקציה ייעודית. כך שה-C 400 GT, הטלפון ואתם הופכים ליחידה דיגיטלית אחת עם יכולות ניווט, שיחה וכמובן כל הפלייליסט שבנייד. בנוסף, יש שקע כוח באחד התאים הננעלים שבחזית. די למתקנים הכעורים שעל הכידון.

הבטיחות מתחילה מבפנים

אם במכונית BMW מערך הבטיחות עוטף את הנהג והנוסעים, באופנועי BMW הבטיחות מגיעה מבפנים. זה מתחיל ממערכת בקרת היציבות האוטומטית השומרת על אחיזת הצמיג האחורי כשהכביש חלקלק. זה ממשיך עם ה-ABS המונע את נעילת הגלגלי בעת בלימה חזקה. אגב, שווה להתכונן לבלימה ממש חזקה כי הבלמים שעל הכלי הזה נושכים חזק לאללה. בחזית שני דיסקים בקוטר 265 מ”מ וקליפרים 4 בוכנות ומאחור דיסק נוסף באותו הקוטר עם קליפר צף ובוכנה יחידה. זה מטפל בקמ”שים עודפים ביעילות שצריך לרכוב כדי להבין.

הסוד לאופי של C 400 GT טמון בשילוב השלדה והמתלים. השלדה עשויה מסדרה של צינורות פלדה מחוזקים ועמידים בפיתולים – בורות, בלימות, פניות, שינויי כיוון, ושאר ירקות. וזה חשוב כי השלדה היא הבסיס התומך של מערכת מתלים מתקדמת שכוללת מזלג טלסקופי עם צינורות בקוטר בשרני; מאחור יש זרוע כפולה מאלומיניום עם צמד בולמי-זעזועים וקפיצים שאת עומסם ניתן לכוון לפי רמת העומס.

אבל עזבו אתכם מכווננים ועניינים, יש כאן גם נוחות וגם התנהגות. רכבו עליו, לדוגמא, בנתיב העינויים הידוע כדרך נמיר בתל אביב. שם, בצמוד לעבודות הרכבת הקלה, מיטב הכלים הדו-גלגליים (המתחרים) עלולים לרסק  את חוליות עמודי השדרה לחלקיקים קטנים. נכון, זה עדיין קטנוע ולא אופנוע שטח עם מהלך מתלים שנועד לספוג גם מכתשים על הירח, אבל המתלים של ה- GT יסננו עבורכם חלק גדול מהדרך הפושעת הזאת.

על הדרך

הגענו לרוח. המפתח בכיס, זה כל מה שצריך כדי להתניע את ה – C 400 GT או לפתוח את התאים שלו. תיק קטן מתחת למושב, שנפתח בקלילות כמעט אוטומטית של בוכנה חזקה. דגדוג של מתג ההצתה והמנוע ניעור לחיים – מוכן לצאת לדרך.

משימה ראשונה בעומק הכרך. הגעה לפגישה. הרחובות כרגיל סתומים ואין ברירה אלא להשתחל. ה- C 400 GT צר מספיק כדי לתמרן בקלות בין המכוניות. בפעם השנייה, נציין כאן ולא בכדי, שהמתלים סופגים ומעלימים את הרחובות השבורים שחולפים מתחת למושב. אבל לא מספיק להעלים, כי זמינות הכוח המיידית מאפשרת פרצי תנופה מהירים כדי לעוף בזריזות לתוך כל חלל שמתפנה בתנועה. גלגל 15 אינץ’ גדול פוגש שפת מדרכה, אנחנו למעלה – חונים. בחוץ חם, אבל לא הגענו רטובים, רק טיפה מזיעים. בכל זאת, קיץ מעט פחות נורא מהקיץ הבחרייני.

משימה שנייה רחוקה יותר. מנצלת את הרגליים הארוכות של C 400 GT ואת היכולת להרחיק מהכרך. הפעם יש כמה עשרות קילומטרים בין עירוניים על כבישים מהירים, עליות ארוכות וכמה פניות מהירות.

לוח המחוונים הדיגיטלי מאפשר לבחור כמה מצבי תצוגה – ועם מד הסל”ד על 6,000 סיבובים, שזו הנקודה בה המנוע מפיק את שיא הדחף שלנו, קיבלנו קצב שיוט מהיר לפחות כמו התנועה מרובעת הגלגלים שלצידנו. צריך עוד כוח, יש – גם להאיץ, גם לעקוף, גם לאכול עלייה ארוכה, בדרך לירושלים.

נשמע כאילו ההסבר האחרון לא היה נהיר דיו, אז כך – ה- C 400 GT נטוע ויציב בכביש המהיר. נוח מאוד, ואפילו חותך את האוויר ביעילות מבלי ליצור תנודות לא נעימות, מחלה של קטנועים גדולים אחרים. המתלים והשלדה החזקה יוצרים אופי שנוסך בטחון והכלי נותר מדויק ויציב וזז בדיוק לאן שמכוונים אותו – גם כשהכביש מחורץ וסדוק.

לסיכום

עורך המדור מקפיד להתנזר מקטנועים. למה? כי יש לו פוזה, כי הוא אוהב לסבול, ועל הפרינציפ הוא לא רוכב באוטומט.

אבל ה-GT הזה מצליח לשלוף קלפים מאוד חזקים מול המתחרים – עם התנהגות של קטנוע קטן בעיר, אופי של קטנוע גדול מחוץ לעיר, ואיכות שהיא הכול חוץ מקטנוע.

למי הוא לא מתאים

  1. למי שחייב את פוזת האופנוען
  2. למי שחייב להעביר הילוכים
  3. למי שאוהב לסבול

למי הוא מתאים

  1. למי שמחפש את התחבורה הכי נוחה בעיר ובפרברים
  2. למי שלא מוכן לוותר על האיכות של BMW
  3. לנשים ולגברים, בכל גודל ובכל גיל

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים