לאינסוף ובחזרה: דגמי XR החדשים מותחים את גבולות האפשרי

לאינסוף ובחזרה: דגמי XR החדשים מותחים את גבולות האפשרי

סדרת ה-XR של BMW פונה לכל רוכב שבנפשו נוהם רוכב ספורט, אבל ישבנו ועמוד השדרה שלו מעדיפים תנאי רכיבה שלא מצריכים מיומנות מתקדמת בתורת היוגה. לא לחינם אמרנו סדרה, כי מה שהיה דגם אחד, התפתח למיני משפחה, כמיטב המסורת של אופנועי BMW. בואו לפגוש אותה מקרוב.

סדרת XR מתחדשת בשני דגמי ליטר עוצמתיים, שהם השילוב האולטימטיבי בין מרחק לביצועים. S 1000 XR הוא שדרוג של אופנוע הספורט-תיור עם מנוע הליטר מדגם הסופרבייק של BMW MOTORRAD, ואילו M 1000 XR הוא כבר סופרבייק לכל דבר, אבל כזה שמפנק בנוחות משודרגת.

שני בני המשפחה מיועדים לרכיבות ספורטיביות על הכביש הציבורי, וגם מעבר לזה. S 1000 XR הוא הדגם שמגלם את הדור השלישי בסדרה עם כל השדרוגים המתחייבים. M 1000 XR הוא המעבר לזה, שפותח בשיתוף פעולה עם חטיבת ה-M שלנו וקטף בזינוק את התואר "אופנוע הספורט-תיור הקל בעולם".

נתחיל מלב ליבו של העניין – המנוע. שני הדגמים מצוידים במנוע ליטר 4 צילינדרים טורי, שמקורו ב-RR הספורטיבי. למנוע ה-S תפוקה של 170 כ"ס (שדרוג של 5 כ"ס נוספים לעומת קודמו), ואילו בגרסת M ההספק עולה עוד יותר ל-201 כ"ס. ובמלים אחרות, מאתיים ואחת כוחות סוס – כמו חווה גדולה מאוד במונטנה. בנוסף, ה-M התחדש בתיבת הילוכים ייחודית, עם יחסי העברה מקוצרים בשלושת ההילוכים הגבוהים שנועדו להבטיח כוח משיכה והאצה משופרים גם במהירויות מופרכות.

דגם ה-M תוכנן להיכנס למסלול המרוצים ולעשות בית ספר גם לאופנועי ספורט ייעודיים. לכן, הוא גדוש פריטים שלקוחים מעולם המרוצים: כנפוני M לשיפור כוח ההצמדה במהירות גבוהה, בלמי M עוצמתיים ומצבר M קל משקל, לצד עיצוב ספורטיבי ונקי. החלק האחורי הצר מכוסה בחיפויים רזים יותר, ידיות האחיזה לנוסע צרות יותר, פתחי הנשימה נלקחו היישר ממסלולי המרוצים וכולם יחד יוצרים רושם של אתלטיות שראויה למדליות.

אם אתם פריקים של שליטה, שימו לב. את בורר מצבי הרכיבה המותאמים אתם בוודאי מכירים כבר מדגמים אחרים, אבל יש כאן טוויסט. אל ארבעת מצבי הסטנדרט המוכרים מצטרפים בדגם ה-M גם שלושה מצבים ייעודיים למסלול המרוצים שיזניקו את קצב הלב שלכם. מצב Race Pro כולל אפשרות להגדרת אפקט בלימת המנוע לפי דרישת הרוכב, מערכת ה-Shift Assistant Pro היא קוויקשיפטר סופר מתוחכם, ה-Brake Slide Assist תאפשר לכם כניסות פוטוגניות במיוחד לפיתולים חדים. חיוני להכין בצד המסלול חבר תורן בהיכון עם מצלמה.

מה חדש בתא הטייס? שני הדגמים התחדשו בלוח מחוונים חדש וקומוניקטיבי במיוחד, עם תצוגה קריאה וברורה גם בתנאי תאורה בעייתיים. מאפייני התצוגה שודרגו לטובת מידע חיוני ופעולות שימושיות חדשות: מד מהירות המנוע מהבהב יחד עם נורית החלפת ההילוכים, וברכיבת מסלול תוכלו לקבל את הנתונים המלאים על זמני ההקפה, זוויות ההטייה, עוצמת הבלימה ועוד ישירות על הדשבורד. 

ה-M 1000 XR מגיע לארץ הקודש בגרסת הקומפטישן האולטרה-שווה, עם כנפונים ופנסים קדמיים שנותנים לו מראה קל ודינמי של חיית ביצועים אמיתית. אליהם מצטרפים גם צביעה בגווני M הייחודיים, וערימות של קרבון: חישוקי גלגלים, מגן השרשרת, חלקי פיירינג, חיפויי צד, כנפונים ועוד, שעשויים כולם סיבי פחמן קלי משקל.

אנחנו כאן לטווח הארוך, ולכן שני הדגמים מתהדרים בעיצוב ארגונומי משופר ורחב שישמור על הישבנים נינוחים ברכיבות ארוכות ומהירות. גם מהלך המתלים ארוך יחסית, עם 150 מ"מ (בהשוואה ל-120-130 באופנועי ספורט ייעודיים), כך שיש מספיק מהלך כדי לספוג את זעזועי הכביש. 

אפשר להמשיך ולהכביר במילים, אבל בינינו, את ה-M החדש פשוט חייבים לראות בעיניים. נכון, הוא לא זול, אבל הוא מעניק חוויית כביש שפשוט אין לאף אופנוע אחר. עורך המדור כבר מתקשה להמתין למבחן הדרכים…

1452 צפיות

To top