חוזרים לשטח בסטייל: ה-R 12 G/S מזכיר מאיפה באנו
סדרת GS ראשי תיבות של Gelände/Straße – שטח/כביש של BMW נולדה בשנת 1980 כש-BMW השיקה את R 80 G/S שהיה האופנוע הראשון ששילב בין יכולות שטח אמיתיות לנוחות בכביש ותיאבון בריא לזלול המון קילומטרים ביום אחד. מאז, הפכה הסדרה לאייקון עולמי בתחום האדוונצ'ר, עם דגמים כמו R 1200 GS ו- R 1250 GS -שהובילו את השוק במשך עשורים. ה-R 12 GS החדש ממשיך את המסורת, אך עם טוויסט רטרו שמחזיר אותנו לפחות וויזואלית לרומנטיקה ולשורשים ההיסטוריים של הדגם.
חמישה דברים שתעריכו ב-BMW R12 G/S
1) מנוע בוקסר קלאסי בנפח 1170 סמ"ק
R 12 G/S מצויד במנוע בוקסר דו-צילינדרי מקורר אוויר/שמן בנפח 1170 סמ"ק, המפיק 109 כ"ס ב-7000 סל"ד ו-115 נ"מ ב-6500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים בת 6 מהירויות, עם מצמד יבש ומציע תגובת גז ליניארית וחלקה, אידיאלית לרכיבת שטח וכביש כאחד).
2) שלדת פלדה קלה עם עיצוב מודולרי
האופנוע בנוי על שלדת פלדה קלה עם תת-שלדה נשלפת, המאפשרת התאמה אישית קלה. המשקל עומד על כ- 229 ק"ג, משקל נמוך יחסית שמקנה לו יתרון ברכיבת שטח. השלדה כוללת גם נקודות עיגון למטען ותיקי סבל, מה שמקל על נשיאת ציוד במסעות ארוכים.
3) מתלים עם מהלך ארוך וגלגלים מותאמים לשטח
R 12 G/S מגיע עם מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ ומתלה אחורי עם מהלך של 200 מ"מ, המאפשרים ספיגת מהמורות בצורה יעילה. הגלגל הקדמי בקוטר 21 אינץ' והאחורי בקוטר 18 אינץ' מצוידים בחישוקים עם חישורים, המתאימים לרכיבת שטח מאתגרת.
4) לא רק חתיך , גם מצויד בטכנולוגיית בטיחות מתקדמת
האופנוע מגיע עם שלושה מצבי רכיבה: Rain, Road ו-Enduro, ובישראל – גם מצב Enduro Pro כלול כסטנדרט ומספק שליטה מיטבית בתנאי שטח מאתגרים. מעבר לכך, הוא מצויד בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות כמו בקרת אחיזה, ABS הפועלת גם בפניות, בקרת בלימת מנוע, התנעה ללא מפתח ועוד. האופנוע אמנם נראה רטרו אך הוא מצויד היטב ב"טק" העדכני ביותר.
ולמי שרוצה ללכת עד הסוף: חבילת Enduro Pro כוללת תוספות קריטיות לשטח: חישוק אחורי "18, רגליות אנדורו, מגביהי כידון, מגני ידיים ומגן מנוע. כל מה שרוכב שטח אמיתי צריך כדי לכוון גבוה ולרכב רחוק.
5) עיצוב רטרו עם נגיעות מודרניות
ה- R 12 G/S שואב השראה מ- R 80 G/S הקלאסי, עם עיצוב מינימליסטי, מושב כפול בגובה 860 מ"מ או עד 895 מ"מ בחבילת Rallye אגזוז גבוה בצד שמאל ומיכל דלק בנפח 15.5 ליטר המאפשר טווח רכיבה ארוך ומתאים לכל פשיטת מדבר בריאה. העיצוב משלב בין נוסטלגיה לפונקציונליות מודרנית, ומתאים לרוכבים שלא מוכנים לוותר על הייחוד והאיכות של אופנועי BMW וגם נותנים כבוד למורשת, לרומנטיקה של המדבר ולצליל של הרוכב שדוהר לתוך השקיעה ומותיר אחריו שובל אבק המואר בקרני השמש האחרונות.
R 12 G/S כשיגיע לישראל ויצטרף למשפחת דגמי ה-HARITGE יציע חוויית רכיבה ייחודית המשלבת בין עיצוב קלאסי ליכולות שטח מודרניות. הוא מתאים לרוכבים המחפשים אופנוע אנדורו קליל יותר מהאדוונצ'רים המלאים, ועם כל היתרונות של ביצועים מודרניים מרשימים וטכנולוגיה מתקדמת. לסיכום דבר, אם אתם מעריכים נוסטלגיה איכותית – כנראה שתתאהבו.
נשארתם עם טעם של עוד? בואו להכיר לעומק באתר העולמי.