רכיבות מבחן בלי בקרות

אלוף העולם בחצי מרתון

GS זה מצב נפשי, שבו אין מגבלות: בעיר, בכביש הפתוח או בשטח. אז לקחנו את הילד, חבשנו לו קסדה .ויצאנו לאוורר את הנשמה. מבחן דרכים שמתחיל בשורה העליונה

מתחילים בשורה העליונה

הוא עצום, גם אם אין לו את המנוע הכי גדול, כשהוא זז הוא מגלה איזה אתלט הוא. חלצו איתו מהעיר, וצאו לכביש ולשביל – ה-  F850 GS Adventure של BMW יודע לעשות את הכול. הנימוקים לפניכם. ותהיה גם שורה תחתונה.

יש לו אדוונצ’ר

זה העידן של אופנועי האדוונצ’ר – מה שהיה מכונה בעבר דו-שימושיים. אפשר במידה רבה לראות בהם כ-SUV של עולם האופנועים. כלים גדולים, קשוחים וחזקים, עם יכולת שגורמת לכל אחד להרגיש שהוא יכול לזנק על האוכף ולדהור עד לקצה העולם ובחזרה. וזה כי הוא באמת יכול.

והם עושים זאת עם מנועים חזקים וגמישים – לא צווחני סל”ד שמחוברים למכונת הנשמה שנכנסה להיפר ונטילציה, אלא בעלי מומנט רב בסל”ד הביניים. כזה שעוקר אתכם מהמקום, כזה שדוחף אתכם לפנים, גל כוח משכר כזה, שמבטל את השפעת כוח המשיכה ומעיף אתכם קדימה. בא לנו לכתוב עוד המון מלים על זה, אבל בימים אלה, כשביתנו הוא מבצרנו, והרדיוס המותר הוא 100 מטר, אין טעם להמשיך ולנופף בחבל בביתו של התלוי.

ב-BMW יש כמה מידות למשפחת האדוונצ’ר: 310 קל משקל, 750 ו-850 הבינוניים, ה-1000 הספורטיבי יותר, וה-1250 שהפך לאגדה עוד בחייו, ומי שלא רכב עליו מוטב שיפסיק לקרוא לעצמו אופנוען.

ה-850 הזכיר לכותב המדור למה חצי מרתון הוא הרבה יותר כיף ממרתון (שלא לדבר שהתוצאה שלו בחצי הרבה יותר מרשימה מהתוצאות שלו במרתון). זה מתחיל מהמנוע – יש חזקים ממנו (ה-1000 וה-1250), אבל לא בטוח שיש שימושיים ממנו. הוא חף מכל ויברציה של טווין מקבילי, והתפוקה – ללקק את האצבעות: 90 כ”ס ו-8.6 קג”מ בטווח רחב של 6,250 עד 8000 סל”ד. וכמובן, יש כאן בקרת משיכה הממתנת את הורדת הכוח על משטחים חלקלקים – ואם אתם על GS, חלקלק זה טוב.

יש לו מיכל

האדוונצ’ר החדש הוא הגרסה למרחקים ארוכים של ה-F 850 GS “הרגיל”. השינוי המרכזי נמצא בנפח מיכל הדלק: מ-15 ליטר בגרסה הרגילה, ל-23 ליטר. זה אומר שבהינתן הסרת הסגר, אפשר לרכוב איתו מתל-אביב ועד דמשק כדי לברוח מהווירוס. מנגד, בסוריה יש מלחמת אזרחים, אז אולי שווה לעצור בחרמון.

יש לו גם אבזור רב שמיתוסף למיכל הענק – מגן גחון מקורי, מגני מנוע ושלדה לצדדים, מגני ידיים, תושבות לסט ארגזים, ופנסי ערפל מסוג LED . וגם, כיוון גובה המשקף, גם תוך כדי רכיבה. קנו כל אביזר בנפרד כזה, ותראו שהגרסה הזאת היא גם סופר משתלמת. אופנוע המבחן מגיע בגרסת הראלי המגניבה, עם משקף רוח מקוצר וחישוקים זהובים. גרסת האקסקלוסיב מוסיפה גם ארגזי צד מקוריים.

הוא שוקל כמו עשרה קורקינטים, והוא אפילו לא מתחרה בקטנועים, אבל תנוחת הרכיבה גבוהה וזקופה ועוזרת להתניידות בתנועה צפופה. מראות הצד והכידון הרחב גבוהים ממראות הצד של המכוניות הנמוכות – וכשמתחילים בתנועה, המשקל שלו (244 ק”ג), לא באמת מורגש. מתלים ארוכי מהלך ומרווח גחון גדול – שמאוד מועילים בשטח – יהיו שימושיים גם בעיר. למה? כדי לעלות ולרדת מדרכות. כדי לספוג פסי האטה, וכדי לגהץ כבישים עירוניים שהם מהגרועים שיש בעולם המערבי. אבל ובעיקר כדי שלרוכב יהיה נוח. כי כל BMW-אי ותיק יודע שככל שהכביש שבור יותר – כך תרצה מתלים רכים יותר. לכן המציאו מכנסי עור. לרכך.

 

יש לו כוח

יצאנו לטיול ביום הבחירות (זוכרים? עוד אפשר היה לבחור לצאת מהבית), הילד הפרטי מוגן כהלכה, חבש קסדה, תפס מקום בכורסה האחורית, ויצאנו מעדנות מהעיר עמוסת הכרזות, והשתלבנו בכביש הפתוח. איך נכנסים לכביש הפתוח? ככה. שניים וחצי גזים טובים ועמוקים כאלה, ומאחור נמלטה זעקה גבוהה – אבאאאאאאאאאאאאאא.

מבט מהיר לאחור כדי לוודא שהוא עדיין יושב, ואנחנו משפרים לכיוון איזור ראש העין בית אריה. הטווין פותח והוא נושם מלוא שני הצילינדרים שלו את ניחוח התנועה הכבדה בכביש המשתפץ בדרך העולה דרומה ומזרחה. ההילוכים מתקתקים מעלה ומטה בכפוף לפיתול המתקרב. אל חשש, הקלאצ’ המחליק מאפשר גם הורדה אגרסיבית של ההילוכים, למרות שלא ממש צריך. אפשר לרכוב על גלי המומנט, ולא צריך לחפש את נקודת הסל”ד המסוימת כמו באופנוע כביש או כל דו”ג עם מנוע שיודע לחיות רק על הקצה.

הגיע הזמן לדבר על המתלים של הפילון הזה. יציבות זה השם האמצעי שלו, ודאי גם גלגל קדמי בקוטר 21 אינטש. המתלים ארוכי מהלך, וריסונם גורם לו להגיב במתינות לגלים בכביש. פילון עב, מהלך מתלה ארוך וגלגל בקוטר שטח הם בדרך כלל אסון בכביש מפותל. לא עם האדוונצ’ר הזה. כמה שהוא יציב, ככה הוא יודע לפנות. הקרדיט כאן מגיע לא לרוכב העל המיומן עם הרפלקסים החדים (כותב המדור כמובן), אלא לשלדה החדשה. זו – כבר לא שלדת צינורות כפי שהייתה ב-800 שהיה לפניו, אלא גשר רחב ומוצק ממנו המנוע תלוי ובעצמו נושא עומס. המבנה הקשיח הזה מספק נקודת עיגון איתנה לזרוע אחורית רחבה וכולם יחד נלחמים בפיתול ברגישות ונחישות.

בפועל, מצאנו את הקצב – ואת ההילוך הנכון – והשיוט הופך לנעים והרמוני עם השילוש הקדוש של רוכב-אופנוע-כביש לזן המושלם של פורנו דו-גלגלי. ובקיצור – תגיעו ממש מהר לדמשק-חרמון או בית אריה אם אין ברירה, מבלי להתעייף.

יש לו גם מחוץ לכביש

מה קורה בשטח? האמת, ממש טוב, הצומח והחי חוזרים אליו בזכות הסגר ואפילו שכבת האוזון משתקמת. ואיך אצלכם? מתגעגעים, נכון. גם אנחנו. כעכברי כביש (אבל כרצי שטח ורוכבי אופניים בשטח, טפו), היססנו לקחת אותו לשטח מאתגר, בכל זאת אופנוע גדול וילד שיושב מאחור. אז הסתפקנו ברכיבות כביש בלתי נגמרות, ורכיבות שביל שלא תרצו שיגמרו . אוהדי האדוונצ’ר יעבירו עכשיו לילות שלמים, עד קריאת שמע של שחרית, כדי להוכיח שהאדוונצ’רים האלה יודעים לזלול שטח מאתגר, להשטיח כל בור וכל קפל קרקע, גם בשטח טכני. הם צודקים. ועדיין, לא כיף ליפול עם כלי כזה בשטח. האמת, שגם לא כיף ליפול בכביש. האמת, שבכלל לא כיף ליפול.

שורה תחתונה

למי הוא לא מתאים?

  • רוכבים בגובה של עד 1.60
  • רוכבים שרק מסתובבים בעיר ובפרברים.
  • משחיזי אספלט למיניהם.
  • עכברי שטח מושבעים שיעדיפו דווקא את הגרסה “הרגילה”.

למי הוא כן מתאים?

    • לכל אחד אחר.
    • לכל אחד אחר.
    • לכל אחד אחר.
    • ובמלים אחרות, למי שעבורו רכיבה – לבד או בזוג – היא מסע שלא נגמר, בשביל ובכביש.
    • למה? כי אתה יכול. ב-115 אלף שקל כולל האביזרים למעלה הוא חתיכת דיל משתלם.
    • בכל זאת – פאקינג BMW.
תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים