על פי מקורות זרים

הלוויתן מיפן

עם פיירינג גדול שמתחתיו “עיניים” לא סימטריות ולוק שלא נראה כמו שום דבר אחר: הכירו את THE WAL, פרשנות יפנית מרחיקת לכת ל- R18 ויצירה שלוקחת את הבוקסר הגדול למסע של סטימפאנק ורטרו

רק תסתכלו עליו. האופנוע שאתם רואים פה הוא יצירה של בונה קאסטומים יפני בשם שיניאה קימורה. זהו התוצר השלישיSoulFuel  (“דלק לנשמה”). זוהי סדרה מרתקת של פרויקטים, שבמסגרתה BMW מוסרת את ה-R18 לידיהם של בוני אופנועי הקאסטום הטובים ביותר בעולם. בשני הפרקים הקודמים, בוני האופנועים רולנד סאנדס ודירק אולרקינג עשו עם ה-R18 דברים שהממו אותנו. הגיע תורו של קימורה להראות מה הוא יודע לעשות. והוא יודע.

 

עד לאחרונה, קימורה עבד בעיקר על אופנועים קלאסיים, שזו דרך יפה לומר שהבסיס לעבודות שלו היו אופנועים ישנים ומוזנחים, שבעבודת נמלים ובהקפדה קיצונית על הפרטים הכי קטנים, הוא הפך אותם ליצירות אמנות. עכשיו, קימורה גילה גם את היתרונות של עבודה על אופנועים חדשים שמגיעים אליו עם הניילונים ישר מהיצרן.

לאינטרפטציה שלו ל-R18 קימורה קרא THE WAL. מי שקפץ פה בכיסאו ושאל איפה ה-L החסרה בשמו של האלבום האלמותי של פינק פלויד יכול להירגע: מדובר ב”הלווייתן” בגרמנית.

קימורה נזכר בתחילת המסע, שהסתיים בלווייתן שלו: “הבסיס הוא R18, שמקבל את הכוח שלו מהמנוע החדש ביותר והמרשים ביותר שמעולם יצא לי לעבוד עליו. הפרויקט החל כשביקרתי את צוות הפיתוח של ה-R18 בגרמניה. אז פגשתי מקרוב את התשוקה חסרת הגבולות של האנשים שם ואת רוח החדשנות השורה ב-BMW MOTORRAD. לבסוף, בתחילת 2021 רכבתי על ה-R18 כמה מאות קילומטרים, כדי להכיר את האופי של האופנוע הזה מקרוב. אחרי הרכיבה החל שלב של הגיגים, מחשבות ושיחות לא מעטות אשר הולידו בסופו של תהליך את הפירוש האישי שלי ל-R18 שלתוכו נכנסתי עם כל ארסנל הכלים שיש ברשותי כבונה אופנועי קאסטום”.

 

האופנועים של קימורה בהחלט שונים. מהבחינה הזו שהם ממש, מילולית, בונים את עצמם. אין שרטוטים, תוכנות עיצוב או נייר מילימטרי עם תוכניות בתלת מימד. הכל נעשה בעבודת יד, על הכלי עצמו כשבמרכז הפיתוח עומד חזון ברור וצלול של היעד אליו קימורה שואף להגיע.

“בניתי את ה-R18 לגמרי בשבילי”, מספר קימורה. “כשרכבתי על ה-R18 חשבתי שהוא היה מתאים טוב יותר לסגנון הרכיבה שלי, אילו היה עם קצת יותר רכינה לפנים והיה מצויד בפיירינג.
החלטתי להשאיר את השלדה, החישוקים והצמיגים וגם את המתלים והבלמים – מכיוון שהם נהדרים כמו שהם, ולא חשתי שיש צורך לגעת בהם אחרי שכבר רכבתי והכרתי את הכלי. רציתי לשמור על היכולת המקורית של האופנוע לרכב שעות ארוכות ולמרחק רב, כשאני נהנה ממה שמנוע הבוקסר האדיר הזה יודע לתת. היה לי חשוב לשמור על תכונות האופי המקוריות של האופנוע כי הוא פשוט מטורף: מצד אחד יש לו הרבה מאוד כוח, ומצד שני הוא בעל אופי נעים ונוח. קצת כמו לווייתן, השם שנבחר עבורו בגרמניה. אני עצמי המצאתי לו כינוי משלי: Sports Enduracer – כינוי שכל אופנוען יבין בקלות את משמעותו”.

האופנוע שקימורה יצר לוקח את הכינוי הזה לקצה, עם מכל דלק שעיצב בעצמו ברוח של קפה רייסר עצום, כשבחזית שלו פיירינג (ולא סתם פיירינג, פיירינג מקומר! הנה, סימנו “וי” על משחק מילים על חשבון שמו של המעצב. אפשר לעבור הלאה) שבו פעורים צמד פנסים עגולים א-סימטריים. כל זה נותן הגנה מהרוח ויוצר מראה של אופנוע ספורטיבי מהמאה שעברה.

קימורה מסביר: ” הזזתי

את המיקום של רגליות הרוכב כ-6 ס”מ לאחור, כדי לקבל גמישות רבה יותר למיקום הרגליים. בנוסף, הנמכתי את הכידון והחלפתי את המושב. אני עיצבתי את צורת כרית המושב ואת ריפוד העור, כאשר התפירה נעשתה בעבודת יד ביפן על ידי איש מקצוע אומן בסדנת Backdrop. הפאזל השתלב באופן כזה שקיבלתי תנוחת רכיבה שהיא מאד טבעית ונוחה לי”.

הקריצה לכינוי הלווייתן בגרמניה מגיעה בחזית, שם כאמור פוגשים את שני פנסי החזית העגולים, כאשר מתחת להם מוצאים פה פעור עם “שיניים” לחיזוק האפקט (מיטיבי לכת בעברית יתקנו אותי שאצל לווייתנים קוראים לזה “מזיפות”. נו, בסדר). סכמת הצביעה והטקסטורה המחוספסת של הגימור תואמות את מוטיב הלווייתן. אם נסכם: האופנוע R18 The Wal הוא חיה של אופנוע: חזק, ענקי אבל תמיד במצב רוב טוב ועדין.

נחזור לדברי הסיכום של קימורה: “הדבר שאני הכי אוהב בגרסה שלי ל-R18 הוא שיכולתי לשנות את העיצוב ואת תנוחת הרכיבה, באופן שהכי נוח לי, מבלי להרוס את האופי הנהדר של ה-R18 המקורי. יחד עם זאת, זה היה אתגר גדול להגיע לפירוש חדש של מורשת BMW”.

 

אז מה היה לנו שם? עיקר השינויים בפרויקט R18 The Wal

  • כידון: צר יותר ב-8 אינץ’, נמוך יותר ב-6 אינץ’
  • מכל דלק: הוארך כדי להזיז את תנוחת הרכיבה לאחור ולהגדיל את הנפח בכ-4 ליטר לרכיבה ארוכה.
  • כרית מושב בעיצוב של קימורה, עבודת יד על ידי סדנת BACKDROP ביפן
  • המושב מעוצב באופן שיצור קו זורם עם החיפוי והפנס העגול מאחור
  • פיירינג חצוי לנוחות רכיבה משופרת בשיוט מהיר
  • מכסי שסתומים חדשים ומעוצבים בהתאמה טובה יותר למראה החדש
  • צביעה חדשה עם אבקת ברונזה, שרוססה לאחר שהחלקים הצבועים רוקעו בפטיש כדי לקבל מרקם מיוחד ו”חבוט”
  • קימורה השאיר את עיצוב המפלט המקורי וצבע אותו בשחור מט
תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים