רכיבות מבחן בלי בקרות

המפציץ העל-קולי

K 1600 GT – מבחן דרכים

לא מי שרוכב על ה- K1600GT. עם מנוע בנפח 1,650 סמ”ק ושישה צילינדרים, המפציץ העל קולי הזה נועד לשנע אתכם מנקודה אחת לשנייה, עם חתימת רדאר נמוכה. חושבים שתעמדו בקצב שלו?

 

נתחיל בשורה העליונה

ה-  K 1600 GT הוא לוקסוס טהור. אין אופנוע יותר חלק, יותר מהוקצע, או יותר יכול, בעולם התיור הדו-גלגלי.

טיפה היסטוריה

הוא הושק ב-2010, ומאז הפך לאמת מידה בכל הקשור לאופנועי תיור שיודעים לעשות את זה טוב יותר. מרגע שהושק עולם אופנועי התיור הגדולים, נראה לפתע כמו מחנה פליטים של בית דיור מוגן, ולא של אלה מהביוקר.

ב-2017 הוא עבר עדכון משמעותי, ובשנה האחרונה עבר עדכון נוסף, שעליו רכבנו.

 

מה עושים כאן שישה צילינדרים?

בשביל זה צריך לצאת לסקירה טכנית קלילה, רגע לפני שמנועי הבעירה הפנימית יוצאים לטופס טיולים, ומוחלפים על ידי מנועים חשמליים.

  1.     רוכבי אופנועים מכירים כלים עם צילינדר אחד, בדר”כ אופנועי שטח
  2.     או כלים עם שני צילינדרים, “טווינים” – בתצורת V (דוקאטי למשל), בוקסר (BMW וגוצי למשל), או בשורה (קטמ למשל) – אלה אופנועים שמצטיינים בפעימות כוח מרוחקות זו מזו, ולכן מקובל לחשוב (כי יש לא מעט יוצאים מהכלל) שהם קלים יותר לשליטה, פחות מסובכים לתחזוקה, ונפוצים בכלים בכל נפח – מנפח קטן ובינוני, ועד מפלצות מומנט כמו בעיקר בכלים בעלי נפח קטן ובינוני, ובמעט אופנועי ספורט. אלה מנועים עם צילינדרים בנפח גבוה, לכן הם מצטיינים בדחף משמעותי, אבל בתקרת סל”ד נמוכה יותר בהשוואה לסקרימרים (עיינו ערך).
  3.     יש כלים בעלי שלושה צילינדרים, “טריפלים”, טריומף ו-אמ-וי אוגוסטה הן יצרניות חובבות טריפלים, וגם במרוצי המוטו 2 באליפות העולם באופנועים מתחרים על טריפלים של טריומף. הם אמורים להיות הטוב מכל העולמות, אבל בשל המספר הלא זוגי של הצילינדרים שלהם, הם פחות מאוזנים בהשוואה למנועים בעלי צילינדרים זוגיים (אבל מפצים בשילוב המפתה בין סל”ד לבין מומנט).
  4.     אופנועים בעלי ארבעה צילינדרים נפוצים מאוד באופנועי ספורט, הם יכולים להיות ארבעה בשורה (“סקרימרים”, שנמצאים בהרבה אופנועי ספורט, למשל של BMW), או 4V (אופנועים איטלקיים בעיקר). אלה מנועים עם צילינדרים בנפח קטן יחסית, ולכן הם יודעים לטפס לסל”ד גבוה במיוחד – מהירות, על-חשבון מומנט.
  5.     כלים בעלי חמישה צילינדרים לא ממש קיימים, אם כי להונדה היה מנוע מפורסם כזה, באליפות העולם באופנועים, אי שם בעשור הראשון של האלף הנוכחי. והוא גם לקח אליפויות.
  6.     שישה צילינדרים זה כבר משהו אחר לגמרי. עם שישה צילינדרים אפשר לקחת מנוע בנפח גדול מאוד (במקרה שלנו 1,650 סמ”ק) אבל לאפשר לצילינדרים שלו להיות לא שמנמנים מדי (1,650 לחלק לשש=275, מעט יותר מהנפח של כל צילינדר במנוע ספורטיבי בנפח 1,000 סמ”ק) ובכך לדעת לטפס לסל”ד גבוה כמו מנוע סקרימר, אבל גם לספק מומנט מכובד בזכות חצי תריסר צילינדרים). בפעם השנייה בסקירה, לכאורה הטוב בשני העולמות, אבל אין טוב בלי רע, והחיסרון נעוץ במשקל הגבוה של הכלים עתירי הנפח, ובסיבוך בכך שיש כאן לא מעט חלקים זזים.

 

מנוע

לאופנוע שלנו יש שישה צילינדרים בשורה. לא שניים, לא ארבעה, שישה. איך זה מרגיש? במלה אחת, וואו. בארבע מלים, מה זה הדבר הזה. זה לא שהוא עוקר אתכם ממקומכם, זו גם לא המטרה. זה לא אופנוע ספורט, אלא אופנוע תיור. פשוט, הדרך שבה הדבר העצום הזה (343 ק”ג משקלו, כמו שני אופנועי סופרבייק בנפח 1,000 סמ”ק) זז לא דומה לשום דבר אחר.

מצד אחד, סיבוב המצערת, גם במילימטרים, מזכה אתכם בתגובת מנוע רהוטה, חלקה, עדינה. מצד שני, סיבוב מהיר יותר של המצערת שולח את המפציץ הזה לתאוצה נחושה, מהירה כברק, ועם זאת לא אחת שבאה לעקור לכם את הלסת, או לשחק עם השתלים בפה. זה בערך כמו מה שחשים בגיל 50 – עדיין רוצים לעוף, אולי יותר מאי פעם, אבל כבר יודעים איך לא לדפוק את הראש בקיר.

הוא

גדול. כבר כתבנו את זה, ונכתוב שוב. מדובר באופנוע גדול. עורך המדור היסס מעט לפני שיצא איתו מהחניה בפעם הראשונה, ועורך המדור מביט על ה-1.80 מלמעלה וכבר רכב על אלף אופנועים. אגב, יש לו הילוך אחורי, סופר שימושי וכיפי, כך שאין חשש לתמרן איתו בחניות. אפרופו תמרונים, הרכיבה העירונית דורשת הסתגלות. חשבו שאתם מכונית. והנה, הסתיימה ההסתגלות.

רכיבה בינעירונית מנהלתית מתחילה לגלות את תכונותיו התרומיות – תנועה באיכות גבוהה במיוחד תוך ריחוף קל ונשלט מעל פגעי הכביש.

רכיבות ארוכות ומהירות כבר מוציאות ממנו את האלמנט – שחקו עם מגן הרוח המתכוונן חשמלית; אין צורך לשחק יותר מדי עם ההילוכים (כי יש מספיק כוח בכל מצב); בימי צינה הפעילו את חימום המושב (כן כן, ואם תגזימו תרדו מהרכיבה עם ישבן אפוי קלות) או את חימום הידיות; התרווחו על מכונכם והשתאו מול תצוגת המהירות שמנתרת באחת לעבר מהירויות שדורשות כיול מחודש של מצלמות הלייזר.

 

יכול

אופנוע המבחן, בגימור ספורט מרוצים, התעקש על בחינת יכולותיו של ה-K1600GT ולנו לא נותר אלא לבחון אותן. זו היתה הפתעה לגלות עד כמה הכלי הזה, חרף ממדיו, מצליח להיות גמיש וזריז, במקומות שלא חשבתם שיהיה כזה. פניות מהירות הן נקודות העוצמה שלו, והוא שועט בהן באופן נוכח כל-כך ועם זאת הוא משל ליציבות. חוץ מזה, נכון שהוא טורר, שלרוב לוקח אנשים וציוד, אבל משיכה מהירה של המצערת מניבה יבבת מרוצים.

 

עניינים נוספים

יש כאן אלקטרוניקה ואבזור מכל הכיוונים. חלקה, נועדה לשמור עליכם. חלקה, להפוך את הרכיבה לנשלטת יותר. חלקה, סתם לפנק. מי שמכיר את צגי המידע של BMW ירגיש בבית, עם כל הנתונים שבעולם, וגם מערכת ניווט שימושית, שמייתרת את הצורך בטלפון. ואגב, יש לו רמקולים חיצוניים. האמת, ובעידן מערכות הבלוטות’, אפשר לוותר. לא חייבים להרעיש את הסביבה, גם כך אופנועים מושכים מספיק תשומת לב. אגב, עורך המדור רוכב עם אטמים. תמיד.

יש סיכום

ה-K1600GT מושלם לטיולי סוף-שבוע כאלה, שבהם לנים בצימר פה צימר שם. המתלים מבוקרי המחשב יתאימו את יכולת הספיגה שלו למשקל שעליו ולסגנון הרכיבה; את הציוד אפשר להעמיס בארגזי הצד ובארגז האחורי האופציונלי, לצאת בשניים, לחשוב לאורך הדרך כמה שהחיים יפים בחד פעמיותם, ולהמריא ממקום למקום.

יש אופנועי תיור עם פחות צילינדרים ממנו, לטובים ביניהם קוראים BMW. יש כאלה זולים ממנו, לטובים ביניהם קוראים BMW, כי הרבה עודף לא תקבלו מ-200 אלף שקל כשתבואו לרכוש אותו.

ועדיין, בכל הקשור לרכיבות ארוכות – מכל סוג – כשאתם רוכבים עליו, על חצי תריסר הצילינדרים שלו, אתם יכולים להיות בטוחים – לא התפשרתם. אפילו לא במילימטר. וזה אומר עליכם לא מעט.

 

בשורה התחתונה

למי הוא מתאים

למי שלא מוכן לטוס באקונומי, ובעיקרון

למי שתופר קילומטרים, ועדיף בזוג

למי שעבורו אופנוע הוא הכול, רק לא כלי תחבורה

 

למי הוא לא מתאים

למי שעבורו אופנוע הוא גם כלי תחבורה, עירוני, פרברי

למי שאוהב תיור, אבל יודע להסתפק בעוד המון כלים אחרים

למי שמפחד מאופנועים גדולים

למידע נוסף ופרטים בקרו באתר שלנו >> https://bmw-motorrad.co.il/product/k1600gt/

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים