טכנולוגיק

M עושה לך כנפיים

עוד רגע ואפשר יהיה ללחוץ על הגז בכלי הקיצוני ביותר שיש על הכביש, M 1000 RR החדש. לא לבעלי לב חלש ויד הססנית

בנקודה שבה BMW MOTORRAD פוגשת את חטיבת M של BMW מכוניות, נוצר הקסם שמפיק אמת מידה חדשה. התוצאה היא אופנוע כביש מזוקק, טהור, שרוח התחרות מפיחה חיים במנועו וזורמת החוצה בעוצמה של 15 אלף סל”ד.

ליצור אופנוע מסוג M היה מעשה מתבקש. זהו האופנוע הראשון הנושא את האות M, אות שמזה 50 שנים מזוהה יותר מכל עם ביצועים על ארבעה גלגלים. להחזיק מפתח של אופנוע שכזה הוא להיות נוכח ברגע נדיר, בו מונחת אבן הדרך האחרונה באבולוציה של אופנועי הכביש מ-BMW.

בשיתוף עם מהנדסי M עלתה תקרת הסל”ד ל-15,100 סל”ד, תלתלי הטיטניום השילו משקל, הנדנדים הלוחצים את השסתומים הוצרו. שולבו בוכנות מחושלות עם שני רינגים ובתי המיסבים חוזקו. סעפת היניקה שונתה, הותקנו שני מזרקי דלק בכל בוכנה – כל זאת עם עבודת “פורטינג” שנועדה להחליק את זרימת התערובת והגזים פנימה והחוצה מהמנוע, ולמנוע ערבול בסעפות היניקה והפליטה. פחות משקל, משמע פחות אינרציה, וכך מתקבלת תגובתיות חדה ומיידית מהמנוע.
התפוקה עומדת על 212 כ”ס ו-11.3 קג”מ. כל כך הרבה כוח דורך את תיבת ההילוכים הקשוחה, המצוידת עם שישה הילוכים וגלגלי שיניים בחיתוך ישיר, כשביניהם מצמד מוכן לכל פורענות.

המנוע המתוק הזה תלוי כגורם נושא עומס בשלדת אלומיניום עבת קורות, כשבחזיתה מזלג הפוך 45 מ”מ ומאחור זרוע מעובה. שני דיסקים 320 מ”מ בחזית, ודיסק יחיד 220 מ”מ מאחור, ממונים על הצד האפל של הביצועים – ואלו ננשכים על ידי קליפרים שפותחו במיוחד לכלי הזה, עם רפידות תואמות ואופציה של רפידות מחומרים שנולדו על מסלולי מרוצי הסיבולת. כדי להבטיח שתסגור את משקף הקסדה ולמנוע מגלגלי העיניים לעוף החוצה בבלימה הראשונה, יש גם RACE ABS שהוא בדיוק מה ששמו מרמז – ה-ABS הכי אגרסיבי שיש.

השלדה המוצקה והמתלים המכוילים מקנים חווית רכיבה בטוחה בכביש הפתוח עם איזון יוצא דופן וצייתנות מלאה לכל הבזק של מחשבה. לזה תורמים גם כנפונים, היוצרים כוח הצמדה של עשרות ק”ג, כשהקצב עולה ולוחצים את הצמיג הקדמי לכביש. זאת יחד עם מערכת DTC, המאפשרת הורדת כוח בטוחה ובעיקר יעילה מאד לכביש – גם כשהאחיזה לא 100%.

המשקל העצמי (כולל נוזלים) עומד על 192 ק”ג בלבד ועל הצמיג האחורי מוטלת משימה של לעלות ל-212 כ”ס על הכביש. כשהאופנוע יגיע לשיא, יתגלו מספרים חדשים שלא נמדדים במהירות או בזמן, אלא בתנועה במימד אחר – מימד M.

פרשו כנפיים, וצאו לדרך המהירה למימד M. 

למידע נוסף ופרטים בקרו באתר שלנו >> https://bmw-motorrad.co.il/product/m-1000-rr%E2%80%8F/

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים