טכנולוגיק

הפכים מושכים חזק

הנה משהו שלא ציפינו לו. גרסת M ספורט ל-R18. לכאורה חיבור של הפכים, אבל כבר בא לנו לרכוב עליו

R18 BMW, הקרוזר העצום עם מנוע הבוקסר הגדול ביותר ש-BMW יצרה, היכה אותנו בסנוורים, עת רכבנו עליו ביום סחוף רוחות, שלא הזיזו לו את קצה הווינקר. המנוע הזה, בנפח 1.8 ל’ המפיק 91 כ”ס ו-15.8 קג”מ שיגרמו לאישונים להתרחב בכל טוויסט של המצערת. האופנוע שעוטף את המנוע הזה, הוא יצירה שעומדת בפני עצמה, לא אירופי, לא אמריקני, קטגוריה של כלי אחד. רכבנו על לא מעט אופנועים כשהיינו צעירים ומהירים אבל זה אופנוע שאי אפשר לשכוח.

מוכנים לגרסה הספורטיבית שלו? אנחנו ממש כן. כי ברגע שהבטנו בו, הבנו שמה שחסר לו, לצד כל גרסאות הטורינג המזוודות, היא גרסה ספורטיבית. והנה, זה קורה – אז מה אם החיבור נראה בלתי אפשרי. הנה, מתברר שאפשר לזווג אופנוע קרוזר עם מנוע בוקסר אדיר, לבין חטיבת M של BMW, אשר מייצרת גרסאות סופר-ספורטיביות של מכוניות BMW וגם חתומה על גרסת-העל של ה-1000RR שקיבל את האות M בתחילת השם וזכה לשיפורים אדירים.

אבל רגע. לפני ששולפים את פנקס ההמחאות נזכיר שמדובר באופנוע יצירתי. יחיד במינו הבוחן את גבולות המעטפת של מה שאפשר ונכון לעשות. ההשראה ליצירה הזו מגיע ממגזין אופנועי קאסטום איטלקי בשם LowRide, אשר חבריו הגו  רעיון לתת ל-R18 מראה אווירודינאמי ואופי רטרו-ספורטיבי, בהשראת דגמי M האייקוניים. ואכן, בעיצוב של האופנוע אפשר למצוא בקלות רמזים רבים לדגמי M מהעבר של דגמי המכוניות. אתגר נוסף היה לשמור על הקווים הארוכים והצללית הנמוכה של ה-R18,  על מנת לא לפגוע באופי הייחודי שיש לקרוזר הגדול הזה.

העבודה על האופנוע התמקדה בשלדה, כיול המתלים, חלקי הגוף וגם אבזור היקפי. במערכות האלקטרוניות או במנוע הבוקסר הגדול לא נגעו, כי אין מה לגעת בהם. כוח יש והרבה ממנו. מה שכן, עם משקל מופחת ותנוחת רכיבה שונה, ה-R18M נמרץ יותר, ויאפשר לכלי הגדול לגלף פניות בעליזות רבה.

פרויקט ה-R18M התאפשר בזכות נציג BMW באיטליה שהושפע רבות מהרגשות שהכלי עורר אצל הרוכבים עוד במצבו הסטנדרטי. אז הוא התחיל חזק – והגביר!

מדובר בקרוזר עוצמתי, כיפי לרכיבה, עם לב גדול וחיות שמגיעה מגלי מומנט אדירים היוצאים בפעימות מהמנוע הגדול. המגזין שיזם את הפרוייקט מעורב באופן קבוע עם אנשי המקצוע, הטכנאים והאומנים המתמחים בשני גלגלים, ובעיקר בעולם המופלא של אופנועי קאסטום גדולים ומרשימים.

חלקים רבים יוצרו מאפס. אם זו הכנף האחורית והמסכה שבחזית העשויים פיברגלס וגם כיסויי שסתומים, סעפות יניקת האוויר וחלקים נוספים מסיבי-פחמן יקרים וקלי משקל. מערכת צינורות הפליטה מקוצרת, ומאפשרת זוויות השכבה עמוקות יותר. נוסף על כך ציפוי ניקל שלא רק יישמע היטב אלא גם ייראה טיל! מושב הרוכב עשוי כמובן בהזמנה מיוחדת מעור אמיתי ותפור על ידי אמן, כמו גם הצביעה הייחודית. על כל זה נוספים שלל אביזרים, גריפים, מראות, רגליות, מאותתים ועוד מספקי עילית.

התוצאה לפניכם: קרוזר-שרירי דינאמי ומלהיב לרכיבה שמפרגן למהות הכפולה של האופנוע שעליו הוא מבוסס ולמורשת הספורטיבית של “M” שכה מזוהה עם הכלים החזקים ביותר לבית BMW.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים