טכנולוגיק

משטרה על חשמל

חסכוני, שקט ומתוחכם: BMW הציגה גרסה משטרתית של קטנוע העל החשמלי שלה

עד לא מזמן, אם מישהו היה מנסה למכור לאנשי משטרה בארץ או בעולם את הרעיון של חיבור בין הנעה חשמלית לבין כוחות סיור רכובים – הוא כנראה היה נתקל בצחוק מזלזל. או אולי בתהייה, אם מדובר בסרט ההמשך “הקטנוע של השוטר אזולאי”. הרעיון, במציאות המוטורית של לפני כמה שנים, נשמע לא הגיוני. איך סיירי משטרה על קטנוע חשמלי הם משהו שיכול לעבוד? שוטרים רכובים על דו-גלגלי נדרשים להגיב מהר. לסייר במשך זמן רב במשמרות ארוכות ותובעניות. כיצד כלי חשמלי עדין ושברירי בעל טווח זעום, שמחובר רוב היום לשקע החשמל, יוכל לעמוד בדרישות האלה? אבל מאז העולם החשמלי השתנה דרמטית.

כיום, כבר יש בנמצא כלים שמסוגלים לעמוד בדרישות התובעניות שעמן צריך להתמודד כלי סיור משטרתי. קחו, למשל, את קטנוע העל החשמלי של BMW, ה-CE04. זו כבר פלטפורמה מגובשת ושלמה, שמסוגלת לעמוד בתנאי הסף הקשוחים שנדרשים מכלי דו-גלגלי שרוצה להתגייס לשירות משמעותי.

BMW לקחה את ה-CE04, הוסיפה לו את ערימות הידע והניסיון שלה בתחום (אופנועי BMW משרתים מזה עשרות שנים כוחות משטרה מסביב לעולם, כולל בישראל) וייצרה על בסיסו גרסה קרבית שמיועדת לכוחות ביטחון ברחבי העולם. הגרסה הקרבית הזו הוצגה באחרונה בתערוכת MILIPOL  וגנבה את ההצגה, לצד דגם “מגויס” מרתק נוסף, שמבוסס על F 900 XR.

לכלי מנוע חשמלי המפיק הספק של 41 כ”ס ומומנט יותר מנדיב. ל-CE04 סוללת ליתיום עם קיבולת של 8.9 קוט”ש, שמשמעותה טווח רכיבה מבצעי של כ-130 ק”מ. זה הרבה יותר ממה שצריך למשמרת מלאה בתוך העיר.

כלי חשמלי אורבני בשירות המשטרה יתרום לא מעט להורדת רמת הרעש והפליטות המזהמות בעיר. זאת בהתחשב בעובדה שהמשטרה עשויה להפעיל עשרות אם לא מאות קטנועים חשמליים כאלה בכרך מערבי גדול. בנוסף, עלויות ההפעלה שלו יהיו זולות משמעותית בשל מרווחי הטיפולים הגדולים והבלאי המוקטן (וזה חשוב בתקופה שבה כוחות משטרה מתמודדים עם קיצוצי תקציבים).

ל-CE04 המשטרתי, בדומה לאחיו הבוגר האזרחי, שורה של פיצ’רים שהופכים אותו לחיה האורבנית הקשוחה שהוא:

  • זמן טעינה קצר בזכות מערכת המתבססת על טכנולוגיות הרכב של BMW.
  • בטיחות משופרת, הודות לשילוב של מערכות כמו בקרת יציבות ובקרת אחיזה.
  • שלושה מצבי רכיבה: ECO, גשם ו-ROAD.
  • מצב רכיבה Dynamic לרגעים האלה שבהם צריך להדליק צ’קלקה ולטוס אחרי הרעים.
  • מתלים ושלדה שכוילו כדי להעניק לרוכב בסיס יציב ומוצק בכל תנאי הרכיבה.
  • מערכת בלמים חזקה עם גיבוי של ABS והרחבת הפעילות גם כאשר הרכיבה המבצעית מחייבת השכבה של הכלי.
  • לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ’.
  • פנסי LED חזקים בכל פינה עם פנס ראשי שעוקב אחרי הפנייה.
  • מגן רוח.
  • תאי אחסון מאחור.
  • יכולת להתאים אישית את המושב.

וכמובן, הכלי מצויד גם בכל מה שהופך כלי משטרתי לכלי משטרתי:

  • פנסי LED מהבהבים לפנים ומאחור פלוס LED 360 מעלות גדול מאחור.
  • תיבת אחסנה מחוזקת לפריטים רגישים.
  • כריזה וסירנה.

כמו שאפשר לצפות מ-BMW, לא מדובר בשורה אקראית של פיצ’יפקס מהמדף, שהודבקו באלתור על גבי אופנוע סדרתי. הקטנוע כחול המדים מיוצר במפעל הבית של BMW  בברלין, כאשר כל הרכיבים הייעודים הנחוצים משולבים כבר בפס הייצור. המשרתים במדים מצפים לעמידות ואמינות – ולכן איכות והקפדה על תהליכי יצור מדויקים חשובים כאן יותר מתמיד.

מזה 90 שנים BMW מספקת אופנועים לכוחות שיטור ברחבי העולם, והיא בין הבודדות שמפתחת גרסאות ייעודיות למשימת השיטור.

מהפכת המעבר להנעה חשמלית לא פוסחת על העולם הדו גלגלי ובו BMW ממשיכה להוביל עם פתרונות ייחודיים. מסורת של מצוינות ופיתוחים טכנולוגיים אשר תפורים במיוחד למשימות יוצאות הדופן של אנשי הבטחון והמגיבים הראשונים.

המעבר לקטנוע חשמלי הוא בדיוק האבולוציה הנדרשת, בעידן בו התחבורה משנה פניה. הוא שקט, מהיר, בעל קישוריות מעולה ומודרנית ובמיוחד זול לאחזקה.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים