תרבות בוואריה

הפרופסור המעופף של BMW צייר מגן דוד בשמי מינכן

פרופסור גיא כץ הוא מדריך בכיר ב-BMW, אופנוען ותיק שחי במינכן, שהחליט לצאת במחווה פטריוטית מיוחדת: ליצור במכ”ם צורת מגן דוד באמצעות המטוס הקל שלו

פרופסור גיא כץ אינו עוד איש אקדמיה. יש שמכנים אותו “הפרופסור המעופף”. 

כץ מרצה בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת מינכן, מחזיק ברישיון טיסה וברשותו מטוס קל משלו. בנוסף, מדובר גם במדריך בכיר ב-BMW המכשיר את עובדי החברה כאנשי מכירות ונותני שירות טובים יותר. כמובן – מדובר גם באופנוען עם ותק של שנים על הכביש. 

כץ הוא חלק ממשפחת BMW העולמית כבר שנים רבות. מינכן לא זרה לו, למעשה, חלק ניכר משנות ילדותו עבר עליו במינכן, בירת בוואריה והבית של BMW, במסגרת עבודתו של אביו כדיפלומט. הוא החל לרכוב על אופנוע בגיל 16. “אופנוע מגלם סוג של יציאה מהיומיום, מהטירוף, מהעבודה”, הוא מספר. “כמו הטסת מטוסים, מדובר בדרך לצאת מהשגרה, לבדוק את הגבולות, לצאת מאזור הנוחות, והכי חשוב – זאת דרך ליהנות מהעולם שלנו ומהיופי שלו”. 

כשכץ נחשף לאירועי שבעה באוקטובר שהיכו בדרום הארץ ולמלחמה שפרצה בעקבותם, הוא החליט לעשות את מה שהוא יכול כדי לעורר מודעות וגאוות מולדת ממקום מושבו שבמינכן: “לצייר” מגן דוד במכ”ם הטיסה באמצעות המטוס שלו.

 

“היינו בבית, כמו כולם, שבת, חג, ואשתי אמרה, כשאני עוד חצי ישן, שקרה משהו בארץ”, הוא נזכר בטראומה שהיכתה בכולנו. “פיגוע ליד עזה. זה נשמע לך כמו משהו שקורה מיליון פעם, במיוחד כשחווים את זה מרחוק, אבל מהר מאוד הבנו שיש פה משהו אחר”.

ואיך זה מרגיש, לעקוב אחרי דבר כזה שקורה במדינה שלך כשאתה מחוצה לה?

“אנחנו מנסים לעשות את מה שאנחנו יכולים. תורמים הרבה, תולים שלטי חטופים, גייסנו כסף לתושבי הדרום והעוטף. אבל יש גבול למה שאפשר לעשות, בטח אם אתה לא בשירות מילואים פעיל. וכמו רוב החברים שלי בארץ, אני עושה את מה שאני יכול לעשות, אפילו אם זה מגרמניה. וחוץ מזה, בגלל שאני כותב פה ושם, הפעלתי מחדש את הטור שלי בעיתון הגרמני ‘פוקוס’ לצורך הסברה”.

ומה גרם לך להחליט ללכת על מיזם המגן-דוד שלך?

“היה טייס גרמני שבמהלך משבר הקורונה ‘צייר’ מזרק על רדאר הטיסות, ונזכרתי בו. אני טייס, היה לי זמן והיה לי את המטוס וזה היה אתגר נחמד. אמרנו – אם זה יגיע לאנשהו ואנשים יראו את זה, זאת יכולה להיות עוד דרך להסברה בשמיים”.

ואכן, זה עבד: מגן הדוד של כץ בשמי גרמניה זכה לתהודה, ואף התפרסם באתר הבינלאומי “The Messenger” ובכלי תקשורת ישראלים כמו ynet.

“תהליך התכנון היה מעניין. גם לתכנן את המגן-דוד שייצא מושלם, עם נקודות ציון וגבהים רלוונטיים. בטיסה עצמה דיברתי עם הבקר האזורי שדאג שאף אחד לא יתקרב אלי, כדי שלא אצטרך לעצור באמצע ולהרוס את הציור. מה שמצחיק זה שאמרתי לו תודה בסוף על שעזר לי ולרפאל, טייס המשנה שלי, והוא בתורו פשוט אמר לי שפינה אחת, הימנית-תחתונה, יצאה לי פחות טוב. זה הפרפקציוניזם הגרמני בשבילך”.

אתה מרגיש תמיכה בישראל מהציבור הגרמני?

“אני כבר 20 שנה פה, ולא ראיתי כזאת תמיכה. באירועים ובמלחמות קודמות לא היה כזה דבר. ברור שיש פה גם בעיות, אבל גם יש תמיכה מדהימה שלא ראינו כמותה, ממשלתית, צבאית וגם באופן אישי, לי ולנו, גרמנים באים לתלות איתנו שלטים ומציעים את הבית שלהם למפונים שרוצים לברוח קצת מהארץ”.

“התמיכה האישית שאני מקבל ממנהלים מאוד בכירים ב-BMW מדהימה, אנשים כותבים לי ומדברים איתי וזה פשוט מדהים. מנהלי אזורים ומנהלים בכירים מגבים אותנו. והרי – מי זה המותג? האנשים שעובדים בו”. 

כץ ישב בביתו שבמינכן, אלפי קילומטרים מישראל, אלפי קילומטרים מעוטף עזה, והחליט לקום ולעשות מעשה. כץ החליט לרתום את כישוריו למאמץ ההסברתי ולהזכיר לכל העולם, מהשמיים, שעם ישראל חי. 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים