טיולים ומסלולים

רכיבה במלחמה

בתקופה כל כך לחוצה, לא ברורה ועצובה – לאופנוע יש תפקיד כפול כאמצעי להגיע הכי בזריזות ליעד וגם כמטפל פסיכולוגי לצאת מהחדשות לרכיבת התרעננות

מבחינת רבים, החיים בארצנו יתחלקו ל”לפני” ו”אחרי”: לפני ואחרי אירועי השבעה באוקטובר. אבל עד שנגיע לימים שאחרי, ישראל נמצאת במלחמה מול רוע בלתי נתפס. בשעה שמבהירים לנו המדינאים והמצביאים שלפנינו מערכה ארוכה וממושכת, אנחנו נמשיך לרכוב. נרכוב כדי לעזור ללוחמים בחזית, נרכוב כדי לתמוך במשפחות, נחזור לרכוב לעבודה וגם נרכוב כדי לשמור על השפיות שלנו ולהיזכר בתחושה של אופנוע ורוכב על כביש מפותל בזרימה מושלמת.

הנה כמה עצות שימושיות לימים לא רגילים: 

אפליקציית פיקוד העורף

האפליקציה משתמשת ב-GPS שבנייד כדי לדעת היכן אתם רוכבים, ותקפיץ התראות במידה ויש אזעקות באזורכם. מקמו את הטלפון במנשא ייעודי על הכידון במידת האפשר, ואם אתם רוכבים עם אוזניית Bluetooth תוכלו לשמוע את ההתראה באוזניים. זכרו כי כיפת ברזל לא מגנה על שטחים פתוחים, כך שיכולה להיות נפילה בכביש או לידו ללא שיגור מיירטים. זכרו שישנם אזורים שבהם מופעלים – בשל צרכים מבצעיים – משבשי GPS. כמובן, בהישמע התראה יש לעצור באופן בטוח ומבוקר בצד הכביש, רחוק ממנו ככל האפשר, לשכב על הקרקע, ולכסות את הראש.

 הנהגים עצבניים

הישראלים לחוצים גם ככה, ופי כמה בזמן מלחמה. קשה לדעת מה מצבו הנפשי של הנהג במכונית שלפניכם או לצידכם, עם מה הוא צריך להתמודד, כמה הוא מחובר לכביש ולנהיגה ואיך יגיב אם תשמע אזעקה. צפו שנהגים יגיבו באופן לא צפוי. יש מי שאפילו יעצרו את הרכב באמצע הכביש בעת אזעקה, אחרים יחתכו בפראות לשול. הביטו רחוק, השאירו מרווחי בטיחות ככל האפשר.

בנוסף, ישנם המון כלים צבאיים שנעים על הכביש. חלקם באיטיות, חלקם לא בולטים בשעות הלילה, אחרים ממוגנים ועם שדה ראיה גרוע ביותר. היזהרו מהכלים הצבאיים, ובעיקר ממובילי הטנקים הנעים באיטיות גם בכבישים המהירים, ולעיתים קרובות עומדות בצד הדרך ללא תאורה. כלים צבאיים רבים נעים בצורה שעשויה להקשות על רוכבים מסוימים בנסיעה, בין אם הם נוסעים בלי אורות ובין אם הם נוסעים באיטיות – אנא התחשבו בהם והתייחסו אליהם בשעה שאתם רוכבים. 

אזורים מטווחים

לפני ובמהלך כל רכיבה, צריך להבין ולזכור באילו כבישים אנחנו רוכבים – ישנם כבישים באיזורים בהם עשויות ליפול רקטות, וישנם כבישים בטוחים יותר. לכן בזמנים כאלה, חשוב לזכור את מקומנו כרוכבים בלי שכבת הגנה. ראוי לזכור זאת גם כשאנחנו עומדים בצומת מרומזרת, לעיתים במשך כמה דקות. למי שדואג ממקרים כאלה, נמליץ לעמוד כ-50 מטרים מהצומת, בצד הכביש, עד שהרמזור יתחלף.

 

שברים ומכתשים

גם רקטות ומרגמות וגם יירוטי כיפת ברזל משאירים שברים וחלקים הנושרים מהשמיים. נכון, כוחות הביטחון אוספים את השברים האלה, אבל הכמות העצומה של הרקטות שנורות משאירה שברים ורסיסים שלא נמצאו. רסיסים אלו משוננים וחדים מאד ובקלות יכולים לקרוע צמיג. לכן רצוי להוריד מעט את הקצב – להיות מודעים לסכנה ולסרוק ככל האפשר את הכביש לפניכם. בנוסף, נפילה של רקטה או מרגמה שלא יורטו ישאירו מכתש או בור באספלט. לרוב זה לא משהו בגודל שיכול להפיל אתכם, אבל זו בהחלט טלטלה מאוד לא נעימה. הורידו קצב והסתכלו רחוק לפנים.

 

דפנסיבי אגרסיבי

לאופנוע יתרונות של ממדים קטנים ויכולת לשנות כיוון ומהירויות בזריזות רבה. נצלו את היתרונות האלה כדי לשמור על בטיחותכם בתקופה הזו. אפילו תרגול של שמיניות, בלימה-האצה, בלימות חירום ותאוצות במצערת מלאה. הכירו את התגובות של האופנוע שלכם. יודעים מה? קחו קורס רכיבה מתקדמת. גם אם אתם רוכבים כבר 30 שנים, תמיד אפשר ללמוד משהו חדש וללטש מיומנות. וחוץ מזה, זו עוד דרך לתמוך בעסקים קטנים שמתקשים בעת המלחמה. היו במגננה תמידית והיו דרוכים וזריזים מספיק כדי לחמוק מאירוע שיכול להיות בעייתי.

Photo: Tomer Feder

חמ”ל

לא צריך להודיע למפקד האוגדה בכל פעם שאתם יוצאים לרכוב, אבל כדאי שמישהו מבני ביתכם (למשל, בן או בת הזוג) שלא משתתפים ברכיבה יידעו מה התוכניות שלכם – מומלץ לשלוח להם הודעה, ולעדכן אותם מתי אתם משערים שתחזרו הביתה. בנוסף, ניתן לשלוח לחבר או חברה מיקום live דרך אפליקציית הווצאפ, ובכך לאפשר למי שיודע שיצאתם לרכב לדעת איפה אתם בכל רגע נתון. 

כמו בחירום, גם בשגרה עלינו לזכור לרכוב בזהירות, לחבוש קסדה וללבוש ציוד מגן, לפקוח שתי עיניים, ולעשות הכל כדי לוודא שנחזור הביתה בשלום. בשעת חירום כזאת, יש לנהוג במשנה זהירות, ולזכור שאלו זמנים לא קלים עבור כולנו. חשוב מכל – שנשמור על עצמנו ועל היקרים לנו. 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים