טכנולוגיק

כשסטייל פוגש מסורת: הכירו את הדגמים החדשים במשפחת Heritage

משפחת דגמי ה-Heritage של BMW מתעדכנת עם שלדה חדשה וקלה במיוחד, מראה נקי וקלאסי יותר ואותו מנוע בוקסר אהוב לחוויה לכל החושים.

אופנועי R 12 nineT ו-R 12 החדשים הם דגמי Heritage וקרוזר קלאסיים עם לוק מסורתי שלקוח היישר מתור הזהב של רכיבת הכביש. הם משלבים את הסאונד האותנטי של מנוע הבוקסר עם טכנולוגיה חדשנית לשיפור חוויית הרכיבה. הדגמים עוצבו מתוך תפיסה מודולארית שאופיינית לאופנועים מהז’אנר הזה, המאפשרת לרוכב להתאים את הכלי במדויק לסגנון הנהיגה האישי שלו.

 

 

משפחת דגמי ה-Heritage נבנתה עם תשומת לב רבה לפרטים הקטנים, לצד חזרה למקורות ולנוסטלגיה, וזה גם סוד הקסם שלה: הפוקוס על כל מה שגרם לנו להתאהב בחוויית הרכיבה.העדכון המרכזי בדגמי BMW R 12 החדשים אכן נמצא במרכז: השלדה החדשה עשויה מסבך צינורות פלדה, שפותחה במיוחד עבור משפחת ה-Heritage. השלדה שונה מזו שבסדרת R nineT הנוכחית, שהייתה מורכבת משני חלקים מחוברים, ומייתרת למעשה את הצורך במחברים והברגים שאיחדו את שני חצאי השלדה. השלדה החדשה איפשרה הפחתת משקל משמעותית, והעניקה לדגמי R12 החדשים מראה נקי וקלאסי יותר. תת־השלדה, התומכת מאחור במושב ובחלקים נוספים, עשויה גם היא מצינורות פלדה ומוברגת לשלדה הראשית כדי לאפשר קסטומיזציה קלה יותר.

בישיבה על האוכף תגלו שה-R 12 nineT החדש מגיע מצויד בלוח מחוונים עם שני שעונים אנלוגיים עגולים לציון המהירות והסל”ד. בצד שמאל תמצאו יציאת USB-C, ומימין שקע 12 וולט. למרות המראה האנלוגי, המכשירים העגולים תומכים בהתאמה אישית על ידי תקשורת באמצעות LIN-Bus והפרדת יחידות הבקרה והתצוגה. האבזור הסטנדרטי של ה-R 12 הוא השעונים העגולים, אבל תוכלו לבחור להחליף אותם בלוח דיגיטלי מלא, שזמין כאביזר מקורי.

המנוע עצמו הוא אותו הבוקסר המוכר מדגמי BMW Motorrad רבים, בנפח של 1,170 סמ”ק. מנוע הבוקסר מקורר אוויר/שמן ומספק 109 כ”ס ו-11.6 קג”מ. במסגרת המבנה החדש של האופנוע והשינוי המלא בשלדה, דגמי ה-R 12 החדשים כוללים גם תיבת אויר חדשה ושימושית במיוחד אשר מוסתרת מתחת למושב. בצד שמאל מותקנת מערכת פליטה Twin Pipe עם שני עמעמים מעוצבים כקונוס הפוך, שמייצרים את הצליל העמוק הייחודי ומהווים חלק בלתי נפרד מהמראה האייקוני של ה-Heritage.

סדרת ה-Heritage של BMW ידועה בהקפדה על עיצוב וגימור ברמה הגבוהה ביותר, עקרונות שממשיכים ללוות גם את הדור החדש במשפחה. דגם ה-R 12 nineT מעוצב למראה דינאמי במיוחד, עם מיכל אלומיניום בגימור מוברש וציפוי שקוף, וקו עולה הנוצר מן האוכף אל הזנב. מיכל הדלק קצר וצר יותר ב-30 מ”מ באזור האחורי, מה שתורם לארגונומיה משופרת וחוויית רכיבה קלילה ונטולת מאמץ. הרוכב יושב קרוב יותר לכידון, נהנה ממגע ברכיים משופר ומתנוחת ישיבה קרבית יותר המכוונת לחזית האופנוע.

דגם ה-BMW R 12 החדש לוקח למקסימום את שפת העיצוב הייחודית לקרוזרים, עם צורת דמעה קלאסית היוצרת קו יורד מן האוכף לכנף הגלגל האחורי. מיכל הפלדה מוסיף עוד קריצה עיצובית ושואב השראה מאלמנט “מיכל הטוסטר” שאופייני לדגמי BMW 5 משנות ה-70. הקומבינציה של גלגל קדמי גדול יותר עם קוטר חישוק של 19 אינץ’, וחישוק אחורי קטן יותר בקוטר 16 אינץ’, משלימה את לוק הקרוזר האותנטי בצורה מושלמת. כמו בכל קרוזר קלאסי, גם כאן הרוכב נהנה מתנוחת ישיבה רגועה הודות לגובה מושב נמוך וכידון רחב. סדרת אופנועי ה-Heritage מתבלטת בין סדרות האדוונצ’ר, הכביש והתיור של BMW בזכות כלים אייקוניים שמספקים חווייה נוסטלגית לכל החושים: מהקווים הנקיים, דרך הסאונד העשיר, ועד לתחושת החופש המוחלטת על הכביש.

הדגמים השונים מציעים סטייל ברמה אחרת, איכות ללא פשרות והרבה מאותו DNA ייחודי שמלווה אותנו כבר 100 שנים. כל זה בנוסף למערכות המודרניות שמשולבות באופן דיסקרטי בעיצוב הכלים ואינספור אפשרויות התאמה אישית בין שאתם מחפשים רודסטר להרפתקאות מהירות, או קרוזר למסעות נינוחים – שווה להכיר אותם וליהנות מהשילוב המושלם בין אסתטיקה של פעם לטכנולוגיה של העתיד.

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים