בצבע Motorrad

מגה בוקסר

זה לא מנוע של משפחתית, מנוע הבוקסר המיתולוגי שלנו מקבל נפח של 1800 סמ”ק

הרבה מנועי אופנועים מצוינים מיוצרים בעולם. וגם אנחנו מייצרים מגוון של מנועי אופנועים – זה הרי בשם שלנו. אבל בלב שלנו יש מקום חם במיוחד למנוע אחד שמחבר את המורשת ההיסטורית של העבר עם הטכנולוגיות של העתיד: הבוקסר של ב.מ.וו.

מנוע בוקסר הוא לא הבחירה הטבעית לשילוב בשלדת אופנוע. הבעיה בולטת היטב לעין – מימין ומשמאל. זו פשוט התכונה הטבעית של המנוע – עם שורשים הנמתחים לעבר התעופתי של ב.מ.וו, בראשית המאה הקודמת, אז הייתה יצרנית מנועי מטוסים מובילה. שם – בתעופה – מנוע בתצורת בוקסר הוא (היה) פתרון מושלם לפעולה מאוזנת, עם צילינדרים שהיו חשופים לזרם האוויר המצנן.

מה הועילו גרמנים בתקנתם, או למה ב.מ.וו ממשיכה לייצר את הבוקסרים שלה? ראשית, מדובר בסימן היכר מיום הווסדה. שנית, מדובר במנועים שנהנים מאמינות מיתולוגית, כפי שיעידו מאות אלפי אופנועי ב.מ.וו בני עשרות שנים שעדיין יוצאים מדי יום לעבודה ולהרפתקאות ברחבי העולם. כבונוס מקבל הרוכב תכונה שיצרנים רבים אחרים חוששים מפניה: ויברציות מפנקות וצליל גרוני שרק רוכבי בוקסרים חזקים מכירים.

עם השנים, ב.מ.וו שכללה ושייפה את המנועים האלה, והפכה אותם ליצירת מופת של כוח גמיש, הספק מרשים ותאבון בריא לזלול קילומטרים.

אז הלכנו צעד אחד נוסף קדימה: מחווה לאותם מנועי יצירת מופת: הבוקסר הגדול בעולם. יתכן שיצרנים אחרים לא היו ממהרים או לא היו רוצים לייצר מנוע בוקסר כה גדול ולהשתיל אותו בשלדת אופנוע, כי הגודל הוא ערובה לתנודות ימינה ושמאלה. לא ב.מ.וו, שמוציאה את ה-BIG BOXER, מנוע אגדה, בנפח 1.8 ליטרים, 1,802 סמ”ק אם ממש רוצים לדייק: הנפח הגדול ביותר אי פעם של מנוע בוקסר שמיועד לאופנוע.

המנוע עצמו הוא מחווה לטכנולוגיות שהביאו את אופנועי ב.מ.וו למקום בו הם נמצאים כיום, מדובר בפרשנות מודרנית שמבוססת דווקא על אותן טכנולוגיות מוכחות של ב.מ.וו: מנוע בעל שני גלי זיזים וארבעה שסתומים עיליים לצילינדר בתצורה שמן החוץ נראית כמו ב-R5 הקלאסיים אבל הפנים מודרני לגמרי.  קירור אוויר/שמן ומבנה פשוט מאלומיניום, שמאפשר למנוע הגדול ביותר של ב.מ.וו לשקול 110 קילוגרמים בלבד. את ההספק, 91 כוחות סוס שזמינים כבר ב 4,750 סל”ד שולח המנוע באמצעות שישה הילוכים שמעבירים את הכוח דרך גל הינע אל הגלגל האחורי, כפי שהיה באופנועי ב.מ.וו מאז ומתמיד. התוצאה הסופית היא לא פחות מיצירת אומנות מוטורית: מנוע מודרני המבוסס על הטכנולוגיות שהביאו את ב.מ.וו למקומה כיום.

ומה נעשה איתו עכשיו? עם נפח כזה ואופי הפקת הכוח של בוקסר דו-צילינדרי גדול – הכתובת שעל הקיר ברורה מתמיד. תחשבו “קרוזר”, וניפגש כאן שוב ונדבר עליו.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים