טכנולוגיק

פותח חזק ואז מגביר

דרייב כזה לנצח יש רק לטובים ביותר. מהדורת יובל ה-50 ל-M של BMW MOTORRAD לוקחת את גרסת העלית של דגם ה-M 1000 RR  – ופותחת ממנו מצערת מלאה

לא נראה לנו שצריך להסביר למישהו עד כמה חשובה האות M בעולם של BMW. זה נכון לגבי המכוניות עתירות הביצועים שנושאות על גופן בגאווה את סמלה של חטיבת הספורט האגדית. אבל כאשר האות M פוגשת את אופנועי BMW – כבר יש לנו עסק עם פיצוץ לא קונבנציונלי.

האם אפשר לקחת שלמות, לשפר אותה ולדחוף אותה מעלה מעלה? לכאורה, זו כבר שאלה פילוסופית. אך בעולם של BMW, מדובר במציאות עם קיום פיזי שאפשר לחבר לו אינסוף סופרלטיבים. מדהים? מרהיב? יפהפה? מעלף? גורם לך לפתוח בבכי תמרורים ולזעוק לשמיים “הקדוש ברוך הוא, במחילה ממך, רק שים לי אחד כזה בגראז’ ותראה איך אני עושה פה את אם כל החזרות בתשובה”? טוב, אולי האחרון כבר קצת מוגזם. 

אז בואו נראה מה עשו ב-BMW לציון 50 שנה להקמת חטיבת הביצועים M (שזה 1972, בחשבון פשוט). לרגל האירוע, חטיבת האופנועים הציגה מהדורה מיוחדת ואקסקלוסיבית במיוחד של ה-M 1000 RR (בגוון צהוב סאו-פאולו עוצר נשימה), שכמובן גם מקבלת את הסמל המחודש של M, לציון שנת היובל הנמצא כאן במהדורה מיוחדת לזמן מוגבל.

המהדורה הייחודית הזו נאמנה לנשמת המרוצים של M, ולא פחות מזה לקרוב למאה שנים של יצור אופנועים והשתתפות במרוצים. האופנוע מצויד בחבילת M Competition  ובנוסף אליה גם חבילת רכיבים ייחודית שאותה תוכלו למצוא בקישור הבא >>http://bit.ly/3TwV4S4 , כולה תוך שימוש בחלקי M, וגם חבילת קרבון (סיבי פחמן), זרוע אחורית קלת משקל מאלומיניום בגימור אנודייז כסוף, שרשרת M עמידה, מושב למורכב עם כיסוי ועוד פריטים סטנדרטיים רבים (עד כמה שכל מה שהמילה “סטנדרטי” יכולה לתאר את הפריטים האלה).

 

M זה גם אופנועי M  

בשלהי 2018, BMW MOTTOREAD כבר הציגה את האסטרטגיה שלה לשילוב גרסאות M מיוחדות עם אבזור וחבילות ביצועים ממותגות. רק שנתיים מאוחר יותר, ב-2020, הוצג ה-MRR כדגם ה-M הראשון של המותג, כשהוא מתבסס על הפלטפורמה של S 1000 RR המוצלח.

החיבור חיזק את הטרנד הספורטיבי, שכה מזוהה עם M ועם ההצלחה בזירות מרוצים רבות ברחבי העולם. לא בגביעים עסקינן אלא גם בלקוחות, נהגים ורוכבים, שמבינים עניין ומגיעים עם סט של דרישות וציפייה לרמה גבוהה במיוחד של ביצועים, ייחוד ואפילו התאמה אישית. רגע, יש עוד. ה-MRR הוא הבסיס לאופנועים הרשמיים של המפעל לליגת הסופר-בייק העולמית ושל קבוצות מרוצים רבות אחרות ברחבי העולם. הילת מרוצים עם הצלחה מוכחת תמיד מוסיפה לקסם, כי אין תחרות לידיעה שאתה (טוב, לא בדיוק אתה. מהמעטים שיש להם את האפשרות) רוכש את הדבר האמיתי. 

מסורת של ספורט על שני גלגלים

כבר מהשנים הראשונות להיווסדות BMW MOTTOREAD (שזה, פשוט מאוד, “אופנוע” בגרמנית), היו למרוצים משקל משמעותי בפיתוח ובקידום האופנועים מבוואריה. אחד הניצחונות החשובים הראשונים הגיע בשנת 1939 במרוץ ה-TT הקשוח של ה- אי מאן (Isle of Man). לאופנוע ההוא היה מנוע בוקסר עם מגדש על. 

הישג נוסף הגיע כמעט 40 שנים מאוחר יותר, על אותו האי עם R80S, כאשר צמד הרוכבים רשמו את זמן ההקפה המהיר ביותר של המרוץ. אנחנו ממשיכים לרוץ עוד כמה שנים קדימה ומגיעים לניצחון במרוץ האיקוני בשנת 2014, הפעם על S 1000 RR ואחר כך אל שורת ניצחונות שהגיעו בכמעט עשור שחלף מאז.

המרוץ השנתי על האי מאן הוא בהחלט אירוע מלהיב, עם שורשים שנטועים עמוק בהיסטוריה של העולם הדו גלגלי. אבל… ראלי פריז דקאר קרוב לנו, הרוכבים הישראלים, הרבה יותר. דגמי ה-GS של BMW שלטו בראלי המפרך בשנותיו הראשונות. הראלי, הנמשך שלושה שבועות רצופים ומכסה עשרות אלפי קילומטרים של מדבריות קשוחים, שובה את דמיונם של רוכבים רבים ברחבי העולם וכך גם בישראל. שינויים בתקנון המרוצים הדירו את גלגליהם של האופנועים גדולי הנפח מקו הזינוק, אבל כן הוליד דור של אופנועי “אדוונצ’ר” בנפחים שונים מהם אנו נהנים ממש עכשיו.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים