בצבע Motorrad

רעם מתגלגל – אירוע האופנועים השנתי של
BMW MOTTORRAD

 

מאות רוכבות ורוכבים הגיעו לאירוע האופנועים השנתי –  BMW MOTORRAD 2022.
לא שאלנו אם הם נהנו, זה מיותר, שאלנו כמה הם נהנו. התשובות לפניכם

אם אפשר היה לתאר את החשמל שהיה באוויר בבוקר יום צונן בחניון רעים (בנגב המערבי) היינו צריכים להמציא מילה מיוחדת לזה. אולי בעצם יש, צמד מילים, BMW MOTORRAD. אתם יודעים איך זה, כשאופנוע אחד עובר בכביש, הראש מסתובב והאוזניים נהנות מהסינקופה של מנועי הבוקסר. כשחבורה של בימרים חולפת, זה אירוע שמגביר את הדופק ונוגע באיזה גן קדום שרוצה לגרום לנו להצטרף לריצה שלהם. כש-300 בימרים מגיעים לאותו המקום זו כבר תופעה סיסמית הנרשמת במכון הגיאולוגי. זקני נחל הבשור אף מספרים על כך שרעם מנועי הבימרים מבשר את תחילת עונת הגשמים. אנחנו חושבים שהם צודקים – גם הפעם. 

אירוע האופנועים השנתי של אופנועי BMW בישראל כבר הפך לשם דבר. סיכה שכל בימריסט חייב (וחייבת) לדקור בלוח השנה (בכל זאת, קיבלתם אחד מתנה) – כי על החמצה בסדר גודל כזה, אין כפרה. אחרי שרעם האופנועים הדהד בהרי הצפון בשנה שעברה, מבשר את השחרור מהסגר הכפוי שהיה בשנה הקודמת – חזרו הצמיגים של האופנועים לכבישים – הפעם בנגב המערבי.

נקודת המפגש נקבעה לחניון רעים המקסים שעל גדת נחל הבשור. בין מפעלי המים ההיסטוריים שבמקום, הוקמה הפקה מושקעת ומוקפדת במיוחד, עם דגלים וסימנים וכמובן ארוחת בוקר קלילה קפה ונשנוש לרוכבים הרבים שחלקם יצא מהבית זמן רב לפני זריחת השמש.
צינת בוקר שגם גריפים מחוממים ומושבי עור נוחים – לפעמים מתקשים להרחיק.

בחניון רעים, בין עצי האשל ובארות המים, התכנסו מאות אופנועי BMW מכל סוג, צורה ושנת מודל. אפשר היה למצא שם R’ים קלאסיים בני עשרות שנים, גרסאות קאסטום בהתאמה אישית, GS קשוחים ושבעי מסעות לצד RR נוצצים ומהירים רושפי אש ומפיקים נהמת מנוע 4 צ’יל שרק מי שמבין ומכיר יודע שזה הצליל של אליפות העולם על מסלול המרוצים.

בתכנית חלוקה, לא לשלוש כפי שאנו רגילים אלא לשניים: מסלול כביש ומסלול שביל לאלו שהקוביות שורות על צמיגיהם. בכל זאת לא מדובר רק במפגש תרבותי אלא גם ברכיבה מעניינת. שני המסלולים מסתיימים באותה הנקודה – וכמובן שם מחכה הפתעה. יותר מאחת.

מסלול הכביש לקח את הרוכבים לכבישים הנפלאים של הנגב, דרך הציר הלא מוכר של יער יתיר (על מטעי הנשירים שבו) לרכיבה שהיא מאד לא אופיינית לאזור הזה של המדינה, יורדים מיתיר למרחבים של דימונה, משם בפיתולים לירוחם ולסיום בחאן ספינת המדבר.

אנשי ה-GS (מ-310 ועד 1250!) התפנקו בשבילים של הנגב המערבי וכמעט מהזינוק רכבו נטו בשטח. הדרך עברה על הגדה של נחל בוהו המקסים, גיהצה את נחל גרר והמשיכה על הדרך הרחבה והמקסימה של נחל הבשור רחב הידיים. האופק מעולם לא היה כל-כך גדול ורחב ידיים.

עד שעת הצהריים כל הרוכבים כבר התייצבו במתחם המטופח של חאן ספינת המדבר. אחרי קבלת הפנים חיכתה לבימריסטים חנות אביזרים מושקעת ועשירה, תערוכת צילומים מרתקת וגם חשיפה של המהדורה המיוחדת והנחשקת ביותר M 1000 RR לציון 50 שנים לחטיבת הביצועים של BMW ועם חבילת אבזור שאפשר רק לחלום עליה. 

מזנון רחב ידיים בישר את ארוחת הצהריים העשירה ואברהם טל, אופנוען בעצמו, הגיע להופעה חיה ואקסקלוסיבית רק לרוכבי ורוכבות BMW.

שאלנו את המשתתפים כמה הם נהנו, ולא אם הם נהנו, כדי שלא תגידו שאין אצלנו חופש ביטוי. 

“בפעם האחרונה שהייתי במפגש השנתי של BMW זה היה לפני חמש אולי שבע שנים”, מנסה להיזכר מקסים חוחלוב ממועדון GSil. “ממש הופתעתי לטובה מכיוון שהגיעה כמות גדולה מאד של אופנוענים, אני לא זוכר שבעבר הגיעו כל כך הרבה רוכבים (דווקא הגיעו. המערכת). האופנועים עצמם שהגיעו היו מאד יפים וחלקם ממש מעניינים. ניכר שהמארגנים השקיעו מאמץ רב להפיק אירוע ברמה גבוהה, האוכל היה טעים מאד ובשפע וההופעה של אברהם טל מצוינת.

“במועדון GSil ניצלנו את האירוע הזה גם כדי לחגוג לאחד החברים המייסדים במועדון”, מוסיף חוחלוב, “אז עבורנו זו הייתה חגיגה כפולה. שמחתי להכיר רוכבים חדשים ולרכב בשטח במסלול חדש, לא מוכר ולא מאד קשה (למעט קטע אחד של חול עמוק). 

הטיולים שלנו הם הרבה יותר קשים, ארוכים ומאתגרים. אבל זו לא הייתה המטרה, באנו ליהנות ועשינו FUN.”

תפסנו גם את שמואל וייבר ממועדון האופנועים הישראלי.
שמואל מספר: “אל המפגש הזה הגענו, אשתי ואני, קצת אחרי שחזרנו מטיול עם המועדון באלפים. מבחינתנו רמת ההפקה הגבוהה והכיף שהיה במפגש, כאן בישראל, היה המשך ישיר לאותה רכיבה מופלאה בהרי האלפים”, משווה וייבר ומעלה, 

“אני רוכב מעל ל-20 שנים על אופנועי BMW ומדור לדור של האופנועים הרבים שעברו תחתיי, אני מתרשם שאין יצרן אופנועים אחר אשר משקיע כל-כך הרבה מחשבה ותשומת לב כדי למצוא פתרונות לנוחות ולבטיחות של הרוכבים. מערכות ABS, בקרת משיכה, סיוע בשווי משקל וגם תשומת לב רבה למורכב, או במקרה שלי, מורכבת שיושבת מאחור שעות ארוכות. 

“המפגש הגדול של BMW ישראל לוקח את תשומת הלב הזו של היצרן ואף מגביר אותה ומוסיף עולמות תוכן נוספים רבים ומגוונים. מספיק היה לראות את ההשקעה הרבה בנקודות המפגש ובסיום, מסלול הרכיבה המוקפד ודגשי הבטיחות לאורכו.

אני ואשתי רכבנו על ה-GS במסלול הכביש הארוך ואף שימשתי כמרשל לסייע למארגנים שפתחו עבורנו ציר מרתק על כבישים פחות מוכרים. הפריסה בחאן היה נפלאה ומרשימה, אוכל טעים ובנדיבות רבה וגם המון אביזרים וציוד רכיבה במחירים מיוחדים. היה לנו המון FUN וכמונו רוכבים רבים אחרים נהנו מאוד”.

תודה לכל הרוכבות והרוכבים שצבעו את הנגב, נתראה בשנה הבאה! 

לגלריית התמונות המלאה >> http://bit.ly/3Eziylk

צילום: תומר פדר

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים