זה לא סתם בוקסר, זה מגה בוקסר

זה לא סתם בוקסר, זה מגה בוקסר

הרבה מנועי אופנועים מצוינים מיוצרים בעולם, אבל בלב שלנו יש מקום חם במיוחד למנוע שמחבר את המורשת ההיסטורית של העבר עם הטכנולוגיות של העתיד: הבוקסר של BMW MOTORRAD. אז למה לא ליצור אותו שוב, חזק ועוצמתי מתמיד?

מנוע בוקסר הוא לא הבחירה הטבעית לשילוב בשלדת אופנוע. הבעיה בולטת היטב לעין – מימין ומשמאל. זו פשוט התכונה הטבעית של המנוע – עם שורשים הנמתחים לעבר התעופתי של BMW, בראשית המאה הקודמת, אז הייתה יצרנית מנועי מטוסים מובילה. שם – בתעופה – מנוע בתצורת בוקסר הוא (היה) פתרון מושלם לפעולה מאוזנת, עם צילינדרים שהיו חשופים לזרם האוויר המצנן.

מה הועילו גרמנים בתקנתם, או למה BMW MOTORRAD ממשיכה לייצר את הבוקסרים שלה? ראשית, מדובר בסימן היכר מיום הווסדה. שנית, מדובר במנועים שנהנים מאמינות מיתולוגית, כפי שיעידו מאות אלפי אופנועים בני עשרות שנים שעדיין יוצאים מדי יום לעבודה ולהרפתקאות ברחבי העולם. כבונוס מקבל הרוכב תכונה שיצרנים רבים אחרים חוששים מפניה: ויברציות מפנקות וצליל גרוני שרק רוכבי בוקסרים חזקים מכירים.

עם השנים, BMW MOTORRAD שכללה ושייפה את המנועים האלה, והפכה אותם ליצירת מופת של כוח גמיש, הספק מרשים ותאבון בריא לזלול קילומטרים.

אז הלכנו צעד אחד נוסף קדימה: מחווה לאותם מנועי יצירת מופת: הבוקסר הגדול בעולם. יתכן שיצרנים אחרים לא היו ממהרים או לא היו רוצים לייצר מנוע בוקסר כה גדול ולהשתיל אותו בשלדת אופנוע, כי הגודל הוא ערובה לתנודות ימינה ושמאלה. לא BMW MOTORRAD, שמוציאה את ה-BIG BOXER, מנוע אגדה, בנפח 1.8 ליטרים, 1,802 סמ"ק אם ממש רוצים לדייק: הנפח הגדול ביותר אי פעם של מנוע בוקסר שמיועד לאופנוע.

המנוע עצמו הוא מחווה לטכנולוגיות שהביאו את אופנועי BMW MOTORRAD למקום בו הם נמצאים כיום, מדובר בפרשנות מודרנית שמבוססת דווקא על אותן טכנולוגיות מוכחות של ב.מ.וו: מנוע בעל שני גלי זיזים וארבעה שסתומים עיליים לצילינדר בתצורה שמן החוץ נראית כמו ב-R5 הקלאסיים אבל הפנים מודרני לגמרי.  קירור אוויר/שמן ומבנה פשוט מאלומיניום, שמאפשר למנוע הגדול ביותר של BMW MOTORRAD לשקול 110 קילוגרמים בלבד. את ההספק, 91 כוחות סוס שזמינים כבר ב 4,750 סל"ד שולח המנוע באמצעות שישה הילוכים שמעבירים את הכוח דרך גל הינע אל הגלגל האחורי, כפי שהיה באופנועי BMW MOTORRAD מאז ומתמיד. התוצאה הסופית היא לא פחות מיצירת אומנות מוטורית: מנוע מודרני המבוסס על הטכנולוגיות שהביאו את BMW MOTORRAD למקומה כיום.

ומה נעשה איתו עכשיו? עם נפח כזה ואופי הפקת הכוח של בוקסר דו-צילינדרי גדול – הכתובת שעל הקיר ברורה מתמיד. תחשבו "קרוזר", וניפגש כאן שוב ונדבר עליו.

1452 צפיות

To top