על פי מקורות זרים

BMW R 18 CLASSIC

הוא כבר פה: הקרוזר הגדול והמפנק הגיע לאולמות התצוגה

רועם, מבעבע, מפמפם – לא משנה איך אתם מכנים את הבוקסר הגדול הזה, את המוזיקה הכל כך אופיינית שלו אי אפשר לפספס כשהוא מגיע. ועכשיו הוא באמת הגיע לאולמות התצוגה בישראל. אז הנה כל מה שצריך לדעת על הקרוזר הנוסטלגי (אך המודרני!) שירעיד לכם את הלב.

ה-Classic הוא למעשה גרסה שנייה. הראשונה כללה את BMW R 18, שפנה ללב, ובזק מעט מהנוסטלגיה שהיא תבלין הכרחי אצל כל קרוזר. ואם המראה שלו מזכיר לכם משהו, אולי את חוף וניס בשעת השקיעה, את טיול הרכיבה ההוא על כביש מספר 1 על הצוקים מעל לאוקיאנוס השקט, או ביקור ביקב הנחשב בעמק נאפה – אתם לא טועים. הניחוח הוא בהחלט אמריקני – הביצוע, BMW.

בעוד שה- R 18הוא מינימליסטי בהגדרה, גרסת “Classic” לוקחת את זה צעד קדימה עם פריטים שמוסיפים למראה ולסטייל לא פחות משהם שימושיים ותורמים לנוחות. כך מצויד ה- Classic עם מגן רוח גדול בחזית, מושב למורכב/ת, תיקי אוכף מעוצבים, תאורת LED נוספת על המקורית וגלגל קדמי 16 אינץ’.

הוויברציות הטובות מגיעות מה”Big Boxer” המפמפם לו שם בנחת. למעשה הבוקסר הגדול (הכי גדול שאי פעם יצרה BMW) הוא הגרעין הקשה שסביבו ולכבודו ייצרה BMW את האופנוע כולו. מיקוד חזרה לשורשים של האופנוענות הטהורה והמינימליסטית ללא סרחי עודף טכנולוגיים או אבזוריים. ההשראה מגיעה מאחד הבוקסרים הראשונים של BMW, R5, שאז היה מינימליסטי למראה, אך מתקדם טכנולוגית.

 

כמו אותו R5 היסטורי גם R 18 של היום בנוי משלדת צינורות שחורה אשר עוטפת את המנוע הכסוף. חישוקים עם שפיצים, ואפילו גרפיקה תואמת על מיכל הדלק, עם אלמנטים נוספים שמחזקים את מראה הרטרו המודרני. כך למשל המזלג שעטוף בשרוולים המקנים לו מראה קלאסי. מתחת לפני השטח יש בולם זעזועים עם שיכוך משתנה המשנה את אופיו בהתאם למהלך המתלה וכן אפשרות לרוכב לשנות את מתח הקפיץ כדי לתמוך במורכב/ת וציוד לצימר (מי אמר בירה ונקניקיות?). זרוע המתלה שנראית דומה לזו של ה- R5 המקורי ואפילו החיבור של הזרוע לגלגל האחורי נעשה ונראה באותו אופן כמו אז, על ידי ברגים חשופים לעין.

אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם. כי מתחת לפני השטח יש טכנולוגיה חדשנית. המנוע החזק מפיק 91 כ”ס ולא פחות מ-15 קג”מ בסל”ד קרקעי של 2,000 סיבובים, וזה מתורגם לכוח סחיבה מיידי, כמעט מאפס.

יש שלושה מצבי רכיבה לבחירה ילדי האנרכיה: Rain, Roll, Rock. מצבי רכיבה משתנים זה לא משהו שרואים בסוג הזה של האופנועים ואפשרי בזכות מערכת ניהול המנוע המתקדמת של BMW. בנוסף, כסטנדרט מצויד R18 במערכת ה-ASC לבקרת יציבות. אבל זה לא הכול, הוא מצויד גם בבקרת בלימת מנוע (MSR) שתפקידה למנוע החלקה תחת כוח ההאטה של המנוע. בנוסף יש גם סייען תמרון לאחור וסייען לזינוק בעליה – כאופציות.

כפי שנהוג בקבוצת הקרוזרים מעדות הקאסטום. גם R 18 יכול להיות התחלה של מסע ארוך של התאמה אישית. כש-BMW עיצבה את ה- R 18היא לקחה בחשבון שזו תהיה ארכיטקטורה ידידותית להתאמה אישית. כתוצאה מכך אפשר להסיר בקלות את תת-השלדה האחורית ואת החלקים שניתן לצבוע בגוונים הפרטיים שלכם. נקודות ממשק קלות לגישה יאפשרו החלפה קלה של כידון  לגבוה במיוחד או נמוך ממש והתאמה קלילה של צנרת הבלמים והכבלים השונים. בנוסף, אפילו כיסויי השסתומים (אלו שבראש כל צילינדר) וכיסוי המנוע (רצועת ההנעה בז’אנר הזה) נמצאים בחלקים שאינם מקבלים שימון ולכן קלים להחלפה והתאמה אישית.

אז מה יש לנו כאן? BMW R 18 Classic – קאסטום תיור גדול, מיוחד ואיכותי שמשלב מראה קלאסי, עם טכנולוגיות מודרניות, בהשראת הכוכבים והפסים, אבל כזה שאי אפשר לטעות בשלוש האותיות המאפיינות אותו – BMW.

אצלנו הוא יימכר בשתי רמות גימור: PURE  – שכשמה היא הנקייה מבין השתיים, לטובת הרוכבים שפחות מתחברים למראה הנוצץ – וה-FIRST EDITION שמגיעה עם חבילה של כרום ופסי קישוט מצוירים במיטב מסורת ה-Pin Striping הנוסטלגית. שתי רמות הגימור מגיעות עם תיקי צד מרשימים מעור, גריפים מחוממים שיפשירו את ידיכם ביום רכיבה קריר, תאורת לד ושאר פינוקים מודרניים.

והמחירים:

PURE

מחיר כולל מע”מ – 209,000 ₪ (לא כולל אגרת רישוי בסך 303 ₪).

FIRST EDITION

מחיר כולל מע”מ – 229,000 ₪ (לא כולל אגרת רישוי בסך 303 ₪).

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים