על פי מקורות זרים

עירום בלי חשבון

BMW S 1000 R, דור שני לגרסה העירומה (Roadster) של אופנוע המסלול של BMW, מביא לכביש את ביצועי העל של הרייסר האולטימטיבי, עם לוק שמטיל את חיתתו על הרחובות התמימים. באביב הקרוב בישראל.

 אין הרבה מתחרים לאופנוע הסופרבייק של BMW. איך אנחנו יודעים? מספיק להתרשם מקרוב ממרוצי החובבים במסלולים באירופה, שם הוא שולט ללא מצרים.

אם אתם שואלים את עורך המדור, אופנועי סופרבייק מתעלים במסלולים סגורים, בכביש הם גדולים על התנועה בכמה מספרים, ודורשים המון איפוק ביד ימין.

לכן נולדו הסטריט-פייטרים (או הנייקדים הספורטיביים). איך הם נולדו? מתוך אופנועי הסופר-ספורט שהם מבוססים עליהם, רק בניכוי כמה חלקי פלסטיק, הקליפ-אונים שהוחלפו בכידון גבוה יותר, ותוספת דחף (על-חשבון מהירות. כלומר, לא 300 קמ”ש, אלא רק 270 עלובים). יתרונות נוספים: תנוחת רכיבה נוחה יותר בכבישים עירוניים ובינעירוניים; וגם היגוי נוח יותר בזכות הכידון הגבוה. שלא לדבר על האפשרות להרכיב. אגב, גם במסלול הכלים האלה יודעים לתת בראש.

נחזור, למקרה שלא נשמענו נלהבים מספיק, ה-R הוא הזיקוק של ה- RR, עם משקל עצמי (רטוב!) של 199 ק”ג בלבד והספק של 165 כ”ס בשרניים. גזרת הבטיחות מקיפה: ABS PRO, בקרת משיכה דינאמית DTC, פנסי LED בהירים במיוחד, ועוד ים של אבזור סטנדרטי, שנועד לשמור על מקומו כסטריט-פייטר הטוב בעולם.

קל יותר, מדויק יותר, חכם יותר

מנוע ארבעת הצילינדרים בשורה של ה-S 1000 RR, כובש העולמות ומחריב התחרות, עבר ב-R כיוונון לטובת רצועת כוח שהורחבה, עובתה ועברה ביקור באגף המשקולות של מכוני העושר. עם 165 כ”ס ב-11,000 סל”ד ומומנט של 11.4 קג”מ ב-9,250 סל”ד, האופנוע הזה היה יכול לקבל וו גרירה. בפועל, יש המון כוח שימושי גם בסל”ד נמוך, ולא רק בסל”ד בן חמש ספרות.

חוץ מזה, בנוסף, להילוכים הרביעי, חמישי ושישי יש עתה יחסי העברה ארוכים יותר כדי לנצל את המומנט העדיף וכןלקבל מהירות שיוט נעימה והפחתת מזהמים. את החיבור בין המנוע לבין תיבת ההילוכים מבצע מצמד מעודכן בעל פעולה חלקה יותר, כיוון עצמי ועמידות בפני קיפוצים. אופציה מעניינת היא MSR. זו למעשה מערכת המונעת את החלקת הגלגל האחורי במקרה של הורדת הילוך חריפה והאטת מנוע.

קל, צר, בלתי מוקפץ

השלדה הנהדרת של ה-RR עברה התאמה למשימתה ב-R על ידי הפחתת משקל ממבנה השלדה עצמה ומזרוע המתלה האחורי. בסך הכל הופחתו 6.5 ק”ג  (משקל עצמי של 199 ק”ג רטוב). חיסכון המשקל הזה מתאפשר, בין היתר, משום שהמנוע מותקן בתושבת FlexFrame מעודכנת, שמאפשרת לו לשאת יותר מהעומס המבני. השינויים האלה מאפשרים אופנוע צר יותר, בעיקר באזור הברכיים. זה חשוב לנוחות הרכיבה וכמובן לחיים בעיר. בנוסף, את תושבת הכידון ניתן לשנות בין שני מצבים, למרחק וכן אופציה להרמת הכידון בכ-10 מ”מ. אם בא לכם לעשות עוד קצת דיאטה, לכו על חישוקי הגלגלים מחבילת M – אז תוכלו להפחית עוד 4.8 ק”ג וליהנות יותר. אנחנו ממליצים, כיוון שחישוקים הם בגזרת המשקל הבלתי מוקפץ, ושם כל גרם שווה זהב בהיגוי ובהתנהגות, שלא לדבר על כמעט חמישה ק”ג תמימים.

המתלה הצף, בו בולם הזעזועים נלחץ משני צידיו בו זמנית, ממוקם עתה רחוק יותר מציר זרוע המתלה והמנוע. כך יכול הבולם לעבוד בסביבה של אוויר נקי וקריר שלא סחב את החום של המנוע הלוהט לפני שהגיע אליו. כך מקבלים פעולה יציבה יותר של בולם הזעזועים ללא שינויי שיכוך כתוצאה מחימום יתר. בשורה התחתונה כל זה מתורגם ליותר אחיזה, פחות שחיקת צמיגים ויותר שמחה לרוכב.

קוקפיט ומידע על זווית ההטיה

כסטנדרט מצויד S 1000 R בשלושה מצבי רכיבה דינאמיים: RAIN, ROAD ו-DYNAMIC. כאופציה וחלק מחבילת ה”PRO” יתווסף גם מצב DYNAMIC PRO המאפשר מנעד רחב יותר של התעסקות ובנוסף גם MSR המונע החלקה תחת בלימת מנוע ולא פחות חשוב גם בקרת ווילי. לא רק זאת אלא אף זאת: האופנוע מצויד גם בבקרת משיכה דינאמית וכמובן ABS חכם כסטנדרט.

מסך TFT 6.5 אינץ’ מספק שפע מידע שימושי ומציג אותו באופן קריא וברור גם באור יום מלא. אפשר לבחור בין צפייה במידע חיוני לרכיבה, לבין מידע מעצים אגו בדמות נתונים על זווית ההטיה, עוצמת התאוטה, רמת האחיזה ועוד. כמובן שיש גם ממשק בלוטות’ לנייד המאפשר גם שימוש בניווט, יצרנים אחרים יכניסו את הפונקציות האלה בעשור הבא כנראה. גלגלת על הכידון מנגישה את הפונקציות הרבות מבלי להוריד יד מהגריפ.

זנב מורם, חרטום בעמדת תקיפה

קשה יהיה לפספס את ה-DNA העוצמתי של ה-S 1000 RR . הוא מאוד נוכח במראה ובשפה העיצובית של ה-R העירום. עם הזנב מורם והחרטום בעמדת תקיפה, ל- S 1000 R יש מראה שמייד לוכד את העין ויוצר תחושה של תנועה גם מבלי לנוע כלל.

הצבעים שלו משקפים את האופי השרירי והספורטיבי, אבל אם תשאלו אותנו, וגם אם לא, אנחנו היינו הולכים על הצביעה של חבילת ה-M, ולא רק על הצביעה שלה.

ובמילים אחרות

זה האופנוע שאמא שלכם תמיד הזהירה אתכם ממנו. עם שורשים של אופנוע מרוץ סופר-ספורטיבי, משקל מופחת וקונספט מינימליסטי שיכול להתאים לרחובות גות’הם כמו לכבישי ההרים הקרובים לביתכם. ה- BMW S 1000 R הוא להב חד ומדויק, שמיישר פיתולים בקצב ובקלות שבה הוא מכסה קילומטרים ועם מטריית הגנה של מערכות בטיחות מתקדמות.

חיכינו לשורה התחתונה בשביל החדשה הכי מלהיבה: באביב הקרוב הוא יגיע לישראל. זמן טוב להתחיל לחשוב על חבילת M-ימון.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים