ה-S 1000 RR: מהדורה מחודדת של טורף על
ממש לאחרונה החל השיווק של ה- S 1000 RR שעבר לא מעט עדכונים ושדרוגים – הכל למען הנאתכם! – ולחיזוק הסטטוס העילאי שלו כטורף העל של אופנועי הסופר-ספורט. אז אם אתם כבר רוכבי ספורט מיומנים ובשלים לעלות קומה לאופנועי העל מבית BMW – זה צעד נכון בכיוון.
בין השינויים ראוי לציין את ההתאמה של יחידת ההנעה לתקן זיהום האוויר העדכני מבלי לוותר על הכוח – בעצם מהנדסי BMW אפילו העלו את ההספק שעומד על 210 כ"ס ב-13,750 סל"ד ו-11.5 קג"מ. כדי לעזור לכם לרתום את כל הסוסים האלה לגלגל האחורי, BMW גם קיצרה את המהלך של המצערת שעתה תגיע לפתיחה מלאה רק אחרי 58 מעלות (במקום 72 מעלות בדור היוצא).
ריסון אווירודינמי: בלימה, הצמדה ושליטה מלאה
כל כך הרבה הספק דורש גם ריסון. לשם כך שולב כיסוי קדמי חדש המתעל אוויר לצינון של הקליפרים והדיסקים שבחזית. זאת כדי לסייע לזרז את פיזור החום הרב שנוצר בעת בלימה חזקה במהירות גבוהה. שהרי מעצורי דיסק הם דרך להפוך אנרגיה קינטית לחום – וליצור האטה. זאת כחלק מחבילה אירודינאמית חדשה המגדילה את כוח ההצמדה במהירות גבוהה (23 ק"ג ב-300 קמ"ש – לרכיבת מסלול כמובן) וגם עוזרת להצמיד את הגלגל הקדמי לכביש בהאצה ולמנוע ווילי לא מכוון.
עוד בתחום הדינאמי – ויש הרבה – נוספה מערכת בלימה דינאמית. מה שהיא עושה היא מונעת פתיחת מצערת במצבי האטה חזקים במיוחד. זאת, כדי לקצר את מרחקי הבלימה ולמנוע פגיעה ביציבות תוך-כדי-האטה. בנוסף, אם מזוהה האטה חריפה במיוחד יופעלו אוטומטית מאותתי החירום – כדי למנוע פגיעה מאחור באופנוע.
טכנולוגיית רכיבה בקצה העליון
בנוסף לכך חבילת האבזור התקני רחבה ומקיפה יותר מאי פעם. ישנם כמה מצבי רכיבה כולל מצב PRO ו-RACE PRO המשנים פרמטים של מערכת ניהול המנוע ושל מערכת הבלימה – כדי למשל לקבל תגובות מצערת מחודדות יותר והתאמה של בקרת הבלימה. יש גם סיוע לזינוק בעליה ולא פחות מחמישה מצבים של מערכת ה-ABS כשהניהול במוד RACE PRO ואפילו מצב "סליקס" כשנועלים צמיגי מירוץ בימי מסלול.
מעבר לכל זה יש גם שלוש צביעות לבחור מהן: שחור מטאלי, ספורט כחול- כסוף והצבע המזוהה של חבילת M בלבן מוטורספורט.
ה-S 1000 RR מגיע בשלוש גרסאות: PURE, SPORT ו-M ובמחירים שבין 169,848 שקלים לבין 218,248 שקלים לגרסת M הבכירה.
יש בעולם המוטורי אמרת שפר שהיא נכונה יותר מתמיד:
RACE ON SUNDAY SELL ON MONDAY
ואין מקדם מכירות – שלא לומר חותמת כשרות – ליכולת המנצחת של אופנוע כמו אליפות עולם ב-WSBK הלא היא אליפות העולם לסופר-בייקס. הגביע הנחשק הגיע לראשונה לידיים של BMW ב-2024 אחרי עונה שבה ה-M 1000 RR הציג דומיננטיות יוצאת דופן: 18 ניצחונות ו-27 פודיומים. אופי של ווינר.
אלה הושגו בזכות 6 פעמים שבהם ה-MRR הציג את זמן המוקדמות המהיר ביותר ולכן זכה לזנק מהעמדה הראשונה (POLE POSITION), וקבע 13 זמני הקפה המהירים ביותר תוך-כדי-מירוץ.
מי לא ירצה אופנוע עם כאלה יכולות כובשות עולם? (עובדה היא ש-BMW מוטוראד עצמה הוציאה מהדורה מוגבלת של האופנוע לציון המאורע).
אם אתם כבר ראיתם הכל, רכבתם על הכלים החזקים ביותר ולא חוששים לצאת לסחיפת כוח גם ב-200 קמ"ש – ד"ר מוטוראד רשם לכם מנה כפולה של M. התזקיק הסודי עם לא מעט מרכיבים אקזוטיים כבר מהבית.
M 1000 RR: כל מה שצריך ועוד קצת
מי שלא מסתפק ב-"גרסת M" יכול לקבל ב-2025 את ה-M על מלא מלא. כלומר את M 1000 RR שהוא עוד יותר מחודד. השפיץ של מותג האופנועים הנחשק ביותר שהוא 100% מזוקק וממוקד בביצועים נטו, 100% אווירודינמיות וגם, החזיקו חזק 100% קרבון. האופנוע שנולד על מסלול המירוצים וגם הביא לנו משם גביע. כל הידע שנצבר ממסלולי המירוצים מחלחל באופן ישיר וללא עיכובים ל-M 1000 RR החדש.
הדור העדכני חזק יותר עם 218 כ"ס ונושם דרך מערכת פליטה מלאה מטיטניום, המנוע שוכן בשלדה שתיתן את החוויה הקרובה ביותר לרכיבה על אופנוע SBK מנצח. נקודות העיגון של המנוע לשלדה שונו כדי לספק התנהגות עדיפה. בהתאם גם המהירות המרבית היא 314 קמ"ש. מוכנים לאתגר? כי לרכוב על דבר כזה זו לא חוויה שגרתית.
העיצוב האווירודינמי החדש, מעבר לזה שמדובר בקרבון חזק וקל משקל, משפר את עוצמת ההצמדה ב-33% ללחץ קיצוני של 30 ק"ג ב-300 קמ"ש או 7.6 ק"ג ב-150 קמ"ש רגועים.
גם מערכות הבקרה השונות עודכנו ועתה בקרת המשיכה כוללת גם חיישן לזווית ההיגוי המאפשר פונקציית SLIDE חדשה. מה שמאפשר למערכת לזהות בין החלקה תחת בלימה או תחת כוח. אותו חיישן היגוי משרת גם את ה-ABS החכם אשר מתאים את פעולתו בהתאם לזווית ההטיה ועתה גם ההיגוי. For your pleasure.
ה־M 1000 RR ישווק בישראל בגרסת בסיס וכן בגרסת Competition – הגרסה המאובזרת והמתקדמת ביותר, הכוללת את כל מה שיש ל- BMW MOTORRAD להציע לרוכבים שרוצים את המקסימום מהכלי.