"ה-R20 הוא פרשנות נועזת במיוחד ל-DNA של המותג," אומר עליו אלכסנדר בוקן, ראש המחלקה. "הוא משלב אלמנטים טכניים מודרניים עם עיצוב רודסטר קלאסי. הפרופורציות המוגדלות והאסתטיקה המינימליסטית שלו מעניקים לו אופי שאי אפשר לטעות בו".
מרקוס פלאש, מנכ"ל החברה, קרא לו "יצירת מופת מכנית", שהיא "הכי BMW MOTORRAD שאפשר להיות", ובאמת, אחרי שמסיימים להסתנוור מהוורוד הזועק שלו, נוכחים שהוא מבטא את השילוש הקדוש שמאפיין את המותג לדורותיו: עיצוב קלאסי, עבודת הנדסה מדוייקת ומכאניקה מרגשת.
איפה מוצאים אותו, אתם שואלים? ה-R20 הקסום הושק בחודש שעבר לטובת קהל האספנים ויודעי הח"ן בלוקיישן חינני שנותן לו את הכבוד הראוי: אירוע Concorso d'Eleganza Villa d'Este, על שפת אגם קומו הנפלא שבצפון איטליה. על רקע המים הצלולים והפאר האיטלקי, זכו השמנה והסלתה למפגש ראשון ובלתי אמצעי עם יצירת האמנות הזאת, שבליבה מנוע בוקסר עצום מימדים. אם במקרה לא התמזל מזלכם להיות שם – פשוט תמשיכו לקרוא.
בואו נדבר רגע על לב העניין: מנוע הבוקסר הרועם שיושב במרכז בנפח 2,000 סמ"ק של רעש ועוצמה. תענוג להתבונן עליו בפרופיל, כך שאפשר ממש לדמיין את האוויר זורם דרך משפכי היניקה הפתוחים אל המצערות והצילינדרים, שניה לפני שהוא בורח דרך מערכת הפליטה הפתוחה ויוצר את הצליל המוכר ואהוב כל כך של הביג בוקסר. אישית, אנחנו מוכנים להתמקם על המושב היחיד (והסופר נוח) ופשוט להקשיב לו עושה וורום-וורום כל היום.
מרכז הכובד של העיצוב הוא ללא ספק טנק הדלק, בזכות הגוון הבלתי נשכח שעושה כאן קאמבק היישר משנות השבעים, הלא הוא "hotter than pink". את הסטייטמנט האמיץ הזה מאזנים קווי עיצוב מענגים ונקיים עד כדי פדנטיות. השילדה עוצבה מחדש עם מסגרת ראשית שחורה, שלה לולאה כפולה של צינורות בתפקיד עמוד השדרה נושא העומס. מאחור תמצאו חישוק יצוק בצבע שחור שעליו מותקן צמיג שמנמן ברוחב 200, ובחזית חישוק 17 אינץ' וצמיג ברוחב 120, לשילוב יפה של מסורת עם מודרניות.
אמרנו מכאניקה מרגשת? מתלה ה-Paralever הנאמן שממוקם מאחור מופיע כאן לראשונה בעיצוב חדש שכולל שתי זרועות, הזרוע התחתונה עשויה פלדה והעליונה עשויה אלומיניום. הקינטיקה מתוכננת כך שמומנט ההנעה מאוזן לחלוטין. עבור המתלים נבחרו רכיבי Öhlins Blackline הניתנים להתאמה מלאה מלפנים ומאחור. בנוסף, מערכת הפליטה two-in-two מספקת את אופי הצליל המתאים ומשלימה בצורה מושלמת את העיצוב. כבונוס עיצובי, גל ההינע נשאר חשוף, קריצה לעבר המפואר של אופנועי BMW MOTORRAD הקלאסיים. זו מחווה יפה לדגם ה-R18 הנוכחי, שגם הוא מתהדר בגל הנעה חשוף.
בתור ביג בוקסר רודסטר, BMW R20 concept מייצג הגשמה של חזון מופלא – בוודאי בהתחשב בעובדה שהוא נולד אצל יצרן סדרתי עם וותק והיסטוריה מפוארת, ולא בסדנה קטנה ואלמונית. הוא משקף את המסורת העיצובית והמכאנית של סדרת ה-R והמחוייבות העמוקה להמשיך ולהביא אותה לגבהים חדשים. נכון לעכשיו לא ידוע לנו על יציאה לייצור סדרתי – אז בינתיים מה שנשאר לנו זה לעצום עיניים חזק, להאזין ולחפש את הצליל…