בצבע Motorrad

חגיגה קלאסית בפסטיבל גודווד

יבבת סופרצ’רג’ר תחת אחד הרוכבים המהירים בעולם – חגיגה

הנה הזדמנות בשבילכם להתחכך באגדות של הספורט המוטורי. אנושיות ומכאניות. מעטים האירועים שיש להם חשיבות מוטורית כה שורשית כמו פסטיבל המהירות של גודווד. אין מה להשוות אותו לתערוכות הרכב המצוחצחות (אשר אגב הולכות ודועכות), שבהן אסור לגעת בכלים והאופנועים או המכוניות מיועדים לקידום המכירות. פסטיבל המהירות של גודווד הוא חגיגה מוטורית אמיתית של כל מה שמוטורי, של רעש ועשן, ריח של צמיגים חרוכים, מצמדים מיוסרים וסינקופה של מנועי מרוצים שיצאו מזמן מכיוונם. ישן מתערבב עם חדש, של מכוניות ספורטיביות שהגיעו ישירות מן המפעלים של יצרני הרכב יחד עם מכוניות קלאסיות שהגיחו משמירת חפצים קפדנית. חלק מאותן קלאסיות הן מכוניות היסטוריות ואופנועים שערכם לא יסולא בפז.

בפסטיבל גודווד השנה הייתה לרוכבי המפעל של BMW ולאופנועים הקלאסיים נוכחות חזקה במיוחד. כי בתכלס יש לנו כמעט מאה שנים של מרוצי אופנועים תחת הכנף. כי בניגוד לתערוכות אחרות המתקיימות בביתנים סגורים ומוארים היטב, בגודווד לא מספיק להגיע, בגודווד צריך גם להתחרות.

למשל, במסגרת מרוץ מחווה לרוכב בארי שין, שהיה אלוף הגרנד-פרי הבריטי (האחרון..) בשנות ה-70 ותחילת ה-80′, ניצחו טרוי קורסר האוסטרלי והרברט שוואב שהתחרו על BMW 57 K קומפרסור. קורסר, אלוף הסופרבייק, גם קבע שיא חדש עם הBMW: זמן ההקפה המהיר ביותר שתועד אי פעם על ידי אופנוע קלאסי במסלול בגודווד. אלופים לא?

ההישג מרשים הרבה יותר כשמבינים שזה נעשה על אופנוע בן 85 שנים. כן כן! אופנוע שיוצר בשנת 1935. זהו בוקסר בנפח של 500 סמ”ק שצויד במקור עם סופרצ’ארג’ר. התפוקה מגיעה לכ-108 כוחות סוס והמהירות המירבית – החזיקו חזק – 279 קמ”ש! זאת עם תיבת הילוכים של 4 הילוכים, מעצורי תוף, צמיגים דקיקים ומתלים ששיככו באמצעות חיכוך. כבוד. מה כבוד, פחדדד!

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

:שלחו לי כתבות בנושאים הבאים