טיולים ומסלולים

הגיבור האמיתי של רכיבות הקיץ בישראל

מערכות שתייה מותאמות ישדרגו לכם את חווית הרכיבה בקיץ הישראלי הלוהט. מעבר ליתרונות הברורים מאליהם בשתיית המים, המים תורמים תרומה לא מבוטלת לבטיחות הרוכב

מעשה שהיה

לפני דיי הרבה זמן מצאתי עצמי בסיטואציה נדירה בה יש לי ביד מפתחות של R1150GS, וסוף שבוע ללא תוכניות. חשבתי לעצמי שיהיה נפלא לחקור את טיבו של האופנוע, הנחשב לאולטימטיבי לרכיבות ארוכות. עם תיאבון בריא לזלול כמה שיותר קילומטרים, יצאתי באור ראשון מביתי במרכז הארץ לנסיעה ארוכה המתפתלת בין כבישי עפר ושדות מוריקים, ללא הכנה מוקדמת.

רכבתי כמה שעות טובות, הרחק מביתי. המיכל של ה-GS אמנם לא התרגש אבל לאחר זמן מה של רכיבה, נפל לי האסימון כי לא הכנסתי דבר לפי. האטתי את האופנוע ולפתע הרגשתי איך הכל מתכהה סביבי; התחלתי לראות שחור בזוויות עיניי, ולקח לי רגע להפנים שיש בעיה: לפניי יותר מ-200 קילומטרים לחזור הביתה ואני מתייבש במהירות ברוח הלוהטת של הערבה.
עם העצירה הראשונה בפונדק הסמוך, הורדתי בקבוק שלם של ליטר וחצי ואכלתי משהו. רק אז הבנתי עד כמה רבה הייתה הסכנה. לא בגלל האופנוע, הכביש או הרכיבה – אלא מהסיבה הפשוטה שלא לגמתי טיפת מים במהלך הרכיבה הארוכה.

קבלו את השלוקר

 

השלוקר, לרוב, הוא הפתרון הפשוט ביותר. אמנם התיק לא תמיד נוח ולא מסתדר עם שאר ציוד הרכיבה, אבל כן מספק פתרון לשאת כמות גדולה של מים על הגוף. אך כמו עם כל פיתוח טכנולוגי, גם כאן החדשנות נתנה אותותיה וכיום אפשר למצוא שקיות שתייה במימדים שונים שגם יכולות לאכסן חטיפים, ג’ל אנרגיה, טלפון, ארנק ואפילו כמה כלי חילוץ בסיסיים.

גם אצלנו ב-BMW ניתן למצוא שקית שכזאת: השקית נקראת DrinkPack Hydra ויש לה נפח של 2.0 ליטר. לשקית יש פתח מילוי רחב מאוד, המקל על חידוש המים הצוננים ואפילו מאפשר הכנסה של כמה קוביות קרח מרעננות. בנוסף, לצינורית השתיה ניתוק מהיר בצד של השקית וגם פיה קטנה בצד השני, שתשחרר זרזיף מים צוננים אם תנשכו אותה. איך זה עובד? פשוט: את השקית שמים בתיק על הגב וכך קל לנתב את הצינורית לפה.

בנוסף למיכל עצמו, יש ל-BMW שני מעילי רכיבה מרשימים המצוידים בכיס אחורי המיועדים במיוחד לאכלוס של שקית השתייה. הם נקראים מעילי GS Rallye Air, ובארץ נמכרים שני דגמים מסוג המעילים הזה – ה- GS Rallye GTX וה- GS Rallye Air. הפוליאמיד ממנו עשוי המעיל עמיד במיוחד בפני שחיקה ונושם, יחד עם מספר מגיני NP3 שמבטיחים רמת בטיחות גבוהה לרוכב. אפשרויות אחסון רבות וכיס לשקית השתייה מאחור, משלימים את המראה המודרני.

אין חכם כבעל ניסיון
כמה טיפים לרכיבה קיצית ולשתיית מים תוך כדי רכיבה:


– לעולם לא להכניס לשקית משקאות מתוקים, משקאות איזוטוניים או כל משקה שיש בו סוכר (גם אם טבעי). גם אם בחלק מהמקרים לשקיות יש הגנה אנטי-בקטריאלית, אין לדעת מה עלול להתפתח בה, בייחוד במזג אוויר חם, אם זו ירוקת בשקית עצמה או בצינורית השתייה.

– מומלץ תמיד לרוקן את השקית ולתלות אותה לייבוש כשהיא פתוחה. לחילופין אפשר למלא בה רק קצת מים, כרבע מנפחה, ולתת לה לנוח במקפיא. זה גם מונע התפתחות בקטריות וגם תקבלו מים קרים ומרעננים לכל אורך הרכיבה.

– קחו כדור מלח (קיים ללא מרשם בכל בית מרקחת או חנות של תוספי תזונה). במהלך הרכיבה הרותחת, הגוף שלנו מאבד נוזלים רבים, וגם אם שותים אחרים במקומם זה לא מחזיר את האלקטרוליטים שאיבדנו בזיעה. כדור מלח אחד והרבה מים יסייעו לכם להישאר ערניים וחדים גם שעות ארוכות לתוך הרכיבה. כבונוס, זה גם מונע התכווצות שרירים.
* ההמלצה ניתנת כמידע כללי בלבד, ולא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי רפואי. יש להיוועץ ברופא המטפל לפני נטילת כל תוסף תזונה שהוא.

הקיץ הוא הזדמנות לקחת הפסקה מחיי היומיום השגרתיים, לעלות על האופנוע ולנסוע אל הלא נודע.
אנחנו הראשונים שנתמוך – אבל בבקשה, סעו בבטיחות! 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים