טיולים ומסלולים

לאן נרכב הפעם?

הקיץ הגיע, באופן רשמי, אפילו החזאי יודע. הימים ארוכים, הגשם הוא זיכרון רחוק – אך למרות שהחורף הישראלי לא בדיוק סגר אותנו בבתים, הקיץ הגיע ובענק, ופותח את עונת הרכיבה באופן רשמי

 

לפני הכל, בואו נעבור יחד על האופנוע
כל הברגים – מהודקים, האזיקונים – במקום, לחץ האוויר בצמיגים – תקין. אין בורג מעצבן תקוע בסוליה. מתי החלפתם שמן מנוע בפעם האחרונה? יש מספיק נוזל קירור ברדיאטור? עברו עם מטלית לחה, הורידו את האבק ודגדגו את המתנע. האורות תקינים, הבלמים בריאים? בולמי הזעזועים, לא נוזלים. הכל מהודק. קדימה – שימו קסדה וצאו לרכיבה קצרה. אולי אפילו תגלשו, בסקרנות של ילדים, מעבר לשכונה…

 

אולי תרכבו לצפון?

קחו לכם את אחר הצהריים של יום שישי – הכבישים רגועים והשמש מאירה את הכל בזהוב עמוק. רכבו צפונה לחוף בצת, החוף האחרון לפני ראש הנקרה, ובו למים יש גוון תכול שאנו לא מכירים מחופי המרכז הפופולריים. לאחר מכן, סעו מזרחה על כביש הצפון (899) לשלומי, בכיכר של צומת חניתה המשיכו מזרחה עד לכביש 8993 המטפס בסדרה לקיבוץ אדמית.

הכביש הלא מוכר הזה נפלא: עם מעט תנועה ושמש בגב זו נירוונה על שני גלגלים. היו ערניים – חלק מהפניות שבו יכולות להפתיע, כיאה לכבישי הצפון המפותלים. קחו את הזמן, נשמו עמוק ומצאו את ההרמוניה של התנועה התלת-מימדית שהכביש הזה מייצר. בסופו של דבר, תמצאו את עצמכם חוזרים לכביש הצפון.


המשיכו בו מזרחה עד לצומת בירנית, שם כדאי לפנות ימינה (דרומה) לכביש 8944, גם הוא יפה ומפותל כקודמיו. לאחר מכן תוכלו לבחור האם לפנות שמאלה לחורפיש לארוחת ערב מצוינת, או ימינה לעבר מעלות – וחזרה הביתה.

 

 

ואולי בכלל למרכז?

עד לפני כמה שבועות הייתם עלולים למצוא באזור לכיש בוץ טובעני וחלקלק. אבל דרכי העפר הנפלאות של חבל הכרמים עתה כבר יבשו והתייצבו, והן מציעות קילומטרים רבים של חוויות ודריפטים לכל אופנוע ששמו מתחיל (או מסתיים) ב-GS.

כדי להוסיף עניין, ריכבו לבית שמש וממנה בכבישים המוכרים לשריגים ולבית גוברין. פנו ימינה לכביש 35 ובכיכר של כביש 3415, המשיכו שמאלה למושב לכיש. נחלוף על פני העלייה למושב וכ-200 מטרים אחריה נפנה ימינה לדרך עפר רחבה שתוביל אותנו דרומה, בין כרמי הגפנים של המושב לשטח שנפתח באחת לנוף גבעות פראי ומופלא.

עם הכביש, תגיעו לצומת T כשמצידה הימני חורשת אקליפטוסים בודדת שמהווה תחנה נהדרת למנוחה קצרה. פנייה שמאלה על סימון שבילים שחור תביא אתכם, על רקע נוף יפהפה, לרגלי גבעת גד. אפשר לנסות לטפס טיפוס מאתגר למדי עם סימון השבילים הירוק, אבל ישנה גם המשך הדרך, המסומנת בכחול. בראש הגבעה נמצא קבר שיח’ עלי הגדול והמפואר, לצילם של עצי חרוב.
לאחר ההשקפה אל הנוף באתר הזה, חזרו לסימון השחור, עימו תרדו לכיכר שמתחת לישוב אמציה הסמוך.

על הכביש דרומה (358), המכונה כביש הכיכרות, אפשר להעלות קצב בשמחה – אך היו ערניים לכלי רכב אחרים בכיכרות הרבות הניבטות בדרך. מול קיבוץ להב קחו ימינה-מערבה, לכביש 3255, ממנו תצאו אחרי 10 ק”מ לצומת דבירה – ולחזרה הביתה על כביש 6 המהיר.

 

אולי שווה לרכוב בכלל לדרום!

בדרום הארץ ישנן ארבע ערים נבטיות עתיקות, אחת היפות והידועות שבהן היא שבטה. לא מדובר בבסיס הצבאי – אלא אתר מורשת עולמי שבשטחו נמצאו שרידים לפולחן של שלוש הדתות, מערכת מורכבת של ניהול מים ותעשיית יין משגשגת.

כדי להגיע אליה, יש לעלות עם האופנוע על כביש 6 דרומה, להתחבר לכביש 40 ובצומת טללים להמשיך ישר. אם הגעתם לגבול מצרים, כנראה שפספסתם. לחילופין, כדי שיהיה יותר מעניין, אפשר לרכב דרך עוטף עזה היפהפה, חבל הבשור, צאלים ומשאבי שדה ואז לפנות ימינה בכביש 40 לטללים.
פנו שמאלה על מנת להיכנס לכביש הפונה לשבטה והמשיכו בו ישר מעבר לשער הבסיס, עד לחניה המסודרת של האתר. הכניסה חינם, וההנאה מרובה.

 

אבל זה בכלל לא משנה…
למרות שההתחלה והסוף של עונת הרכיבה בישראל לא מאוד ברורים וגם בחורף יצאנו לרכיבות מאתגרות ומהנות פה ושם, הקיץ הוא הזדמנות לנשום לרווחה ולצאת אל הכבישים היפהפיים (והיבשים) בשחרור אין סופי. לא משנה איפה אתם בוחרים להתחיל  את הנסיעה הראשונה של הקיץ, הקפידו על שתיית מים וחוקי הבטיחות, והעיקר, תהנו. 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים