🏍️ שנת ה-100

100 שנים על האוכף: העשור השלישי

עשור השלישי של BMW מתרחש במהלך השנים הקשוחות שלאחר מלחמות העולם. למרות זאת, BMW לא זונחת את התחום המוטורי – אלא אפילו מציגה קטנוע ראשון.

 

מלחמת העולם השנייה הותירה את גרמניה על חורבותיה. מאמצי השיקום של הכלכלה חייבו את BMW ליצור כלי תחבורה בסיסיים וזולים לייצור, ולמכור במחיר נגיש לכיס האזרח הגרמני הדל. למרות האתגרים הרבים שעמדו אל מול החברה, ההישגים בספורט המוטורי שהושגו בעמל רב בשנים של לפני המלחמה לא נשכחו.
בעשורה השלישי, BMW MOTORRAD חוזרת לזירת המרוצים, בהבנה שזו הסצנה הטובה ביותר להפגין את יתרונות האופנועים שלה ולשווק אותם מחוץ לגרמניה. עד תום עשור זה, BMW MOTORRAD מסמנת עוד אבן דרך חשובה – משיקה את האופנוע הגרמני המהיר ביותר בייצור סדרתי.

1950

אם חשבתם שקטנועים זה דבר חדש ב-BMW MOTORRAD, טעות בידכם.
משנת 50′ ועד 55′, BMW תכננה ויצרה את הקטנוע הגרמני הראשון. שמו הוא ה-R10, והוא צויד במנוע בעל צילינדר אחד, בנפח 250 סמ”ק. אולם מהרגע שהאיזטה האיטלקית (מיקרו-רכב שהחזית שלו הייתה גם דלת קדמית והונע במנוע 300 סמ”ק) זכתה לעדיפות בייצור, הקטנוע הזה, שדמה מאד לווספה של פיאג’יו, נדחק לשוליים ולשולי ההיסטוריה.

1951

האופנוע הראשון ש-BMW MOTORRAD הציגה אחרי המלחמה נקרא בשם R67/2ISDT “SIX DAYS”. הוא היה למעשה רפליקה של האופנוע עמו זכה רוכב בשם גאורג “שורש”, במרוץ אופנועים ערב מלחמת העולם השנייה. זהו דבר שנהוג לעשות גם היום, להציג רפליקות חוקיות לכביש של אופנועי מרוץ.
במרוצים הללו, שנקראו מרוצי ה-ISDT , התקיימו אתגרים לא פשוטים לרוכבים, כמו מכשולי שטח, מכשולי מים, סלעים ובוץ. BMW ציידה את האופנוע במתלים ארוכי מהלך, מערכת פליטה מוגבהת עם סופיות פחוסות שנתנו לאופנוע את הכינוי “fishtail”.
בנוסף, גם לוחית הרישוי עלתה לגובה והמרווח בין הכנפיים לצמיגים הוגדל. בלי להסס BMW רשמה את האופנוע המחודש שוב למרוצי ה-ISDT, שם נחל הצלחה.
אגב, השם SIX DAYS נלקח מעצם העובדה כי המרוץ נמשך על פני שישה ימים. בגלגולו הנוכחי הוא מכונה ISDE, המתקיים מדי שנה ומרכז את רוכבי השטח הטובים ביותר מכל העולם.

1952

ספורטיבי, כידון נמוך, מתלים משודרגים ומנוע חזק: ה-R68 הוא האופנוע הסדרתי הראשון היוצא מגרמניה אשר מסוגל, ללא שיפורים או שדרוגים, לשבור את מחסום ה-160 קמ”ש. עם ה-R68, BMW מוטורד מפתחת מוצר ספורטיבי מוביל. עם מהירות מרבית סטנדרטית של 160 קמ”ש,
ה-BMW R68 נחשב לדגם העילית של שנות החמישים. עם הצגת ה-R68  בתערוכת האופנועים הבינלאומית (IFMA), BMW מוטורד מחזירה לעצמה את מעמדה הבלתי מעורער, בעל שם עולמי, כיצרנית אופנועים הטובה ביותר בעולם.

עצרנו להתרעננות קלה, מילוי השלוקר ותדלוק האופנוע!
בקרוב נצא לדרך העשור הרביעי של BMW MOTORRAD! 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים