טכנולוגיק

הוספנו, עדכנו, שדרגנו:
הדור החדש של ה-RR

במהלך חודש מאי יגיע אלינו S1000RR האהוב בגרסתו החדשנית, עם חידושים עיצוביים וטכנולוגיים, המשפרים את אופן ונוחות הרכיבה – אך מותירים את חווית הרכיבה האולטימטיבית והאהובה.
207 כ”ס ועיצוב יפהפה, הם רק ההתחלה…

 כשמדברים על הטוב ביותר בעולם אופנועי הסופר-ספורט, ברור לכולנו שמדובר במשפחת דגמי ה-S של BMW. אך אנו לא ידועים במנוחה על זרי הדפנה, וגם לא מעוניינים להתחיל בכך; כמו תמיד, אנחנו מחפשים היכן ניתן לשפר, לעדכן ולשאוף להפוך את חווית הרכיבה לטובה אפילו יותר ממה שהייתה. 

כמה מחידושינו: עיסוי למנוע ה-1.0 ל’ שיפר את ההספק ל-207 כ”ס המגיעים ב-13,750 סל”ד שמימיים. גם המומנט מציג נתון מרשים של 113 ניוטון/מטר ב-11 אלף סל”ד. אבל כוח הוא כלום ללא שליטה. על מנת שתהיה שליטה – כי מעבר להנאה הטהורה שבתחושת השליטה המוחלטת בכלי – שליטה משמעה בטיחות וגם זמני הקפה טובים יותר. BMW שינתה את יחס ההעברה של ההילוך השני על מנת למתן את הורדת הכוח ולאפשר משיכה ארוכה יותר שלו. בנוסף, נעשו עדכונים בגמישות השלדה במטרה לשפר את האחיזה ואפילו שינויים אוירודינמיים – בצורת כנפונים – לשיפור ההצמדה של הגלגל הקדמי והאופנוע לכביש.

הפרופיל האווירודינמי ממלא תפקיד שימושי בהצמדת האופנוע לכביש ו”לחיצתו” כלפי האספלט במהירות הנכונה, בתצורה חדשה ומדהימה, הלקוחה מגרסת ה-M של הכלי. 

כשיש יותר אפשרות ללחיצה על הכביש, המשמעות היא שיפור של הבלימה, אחיזה טובה יותר בפניות ובאופן כללי שיפור ברמת הבטיחות כאשר קצב ההתקדמות מהיר ופרוע. 

העיצוב הכולל נדמה קליל ורענן יותר, ותוכלו לבחור בין שלושת הדמים השונים (עם שתי רמות האבזור), כל אחד מאלו בצבע אחר: שחור, אדום ולבן רייסינג בגרסת ה-M.

נגענו בגמישות השלדה, FLEX FRAME – וזה לא העדכון היחיד. למעשה, מדובר בשינוי עמוק של גיאומטריית השלדה לזווית ההיגוי, לאופסט של הגלגל הקדמי לבסיס הגלגלים ולקאסטר המשפיע על האופן שבו האופנוע נכנס לפנייה ועוקב אחרי הכביש בסוויפרים ארוכים ומרהיבים. השלדה כוללת כסטנדרט חבילת M המאפשרת כוונון עדין של ציר הזרוע האחורית וזנב מוגבה יותר. בנוסף, הופחת משקל מהמתלה האחורי בזכות תושבות ציר משופרות. וכמובן, כדי לסיים את הרכיבה בצורה המושלמת והשלמה ביותר, גם הבלמים שופרו עם רפידות וצלחות בילום (המכונות בחיבה “דיסקים”).

כמובן שגם נעשו עדכונים לטכנולוגיות הרבות המשולבות ב-S1000RR – למען הנאתכם ובטיחותכם. בקרת האחיזה הדינאמית – או כפי שאנו אוהבים לכנותה, DTC – מאפשרת, במגבלות, האצה בטוחה ביציאה מפנייה, גם אם האופנוע מחליק בדריפט פוטוגני ומשאיר פס שחור דקורטיבי על האספלט, תודות לבקרת הדריפט החדשה. 

אותו חיישן זווית היגוי משמש גם ABS PRO מחודש, המשחרר את הרוכב המיומן לבלום בכניסה לפנייה בסגנון מסחרר. לאותה מערכת ABS מתקדמת יש גם מצב SLICK, לאותם ימים שבהם העסק יותר דביק.

מעבר לעדכונים העמוקים, ישנם גם עדכונים קוסמטיים – לשיפור איכות החיים. האווירודינמיקה המשופרת כוללת משקף רוח גבוה, הוספנו מצבר קומפקטי קל משקל, חיווט בהסרה מהירה לסילוק של המחרשה לימי המסלול, ובאותה ההזדמנות גם תושבת מקורית למצלמת GO PRO, חימום בידיות, בקרת שיוט ומערכת מתלים DDC.

ה-BMW S1000RR יגיע אלינו במהלך חודש מאי. ההזמנות כבר נפתחו ואפשר יהיה לבחור בין שלושה דגמים בצבעים שונים, בשתי רמות גימור. אלו המחירים:

PURE – 164,000 ש”ח

Passion – 166,000 ש”ח

M Sport – 209,900  ש”ח

מיציאת הדגם בשנת 2009, לא חווה כלי הרכיבה המיוחד הזה עדכונים ושיפורים כה מדויקים.
מרמת העיצוב, השינויים הטכנולוגיים העמוקים, ועד התוספות הקטנות המתאימות את האופנוע ל-2023 – הRR הוא כלי הרכיבה האולטימטיבי, וכעת, יותר מתמיד. 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים