טכנולוגיק

המיטב של הגליל

פרובנס בישראל. 90 קילומטרים מענגים ומאתגרים בכבישים המשניים של הגליל העליון והתחתון 

לפני הכל, רצוי לבדוק את התחזית ביציאה בבוקר ולא לקחת סיכונים מיותרים, במידה ויש מזג אוויר בעייתי, וותרו על המסלול וגשו להכין מרק גולש, אתם תודו לנו על זה. 

אם קמתם בבוקר, מזג האוויר בהיר ובא לכם להנות מרכיבה מדהימה לצד הרי הגליל, לאכול אוכל אותנטי ולשתות קפה ביישובים היפים של הגליל – תחממו מנועים, יש לנו טיול מושלם עבורכם. 

כדי להגיע לנקודת ההתחלה נרכב צפונה על כביש 77 עד למחלף המוביל.
במחלף נרד לכביש 79 לכיוון חיפה ואחרי כשני קילומטרים נרד במחלף יפתחאל לכביש 784. זו נקודת ההתחלה.

נתחיל לרכב צפונה כשמאגר אשכול מימין לנו, אחרי שנעבור את תל חנתון נחצה את המבואה לכפר מנדא ונתחיל בטיפוס על הכתף המערבית של הר עצמון. אחרי סדרת פיתולי ספגטי עמוקים, נעלה בכביש כשהנוף ממערב לנו נפתח לים ולרכס הכרמל. לאחר שנעבור על פני כאוכב נמשיך על 784 עד לכיכר עם כביש 7955 לעבר יודפת.

בכיכר נפנה ימינה ושני גזים חזקים אחר כך נוכל להיכנס ליודפת ולמרכז המבקרים. שם תמצאו את קפה יודפת ועוד חנויות מקומיות נפלאות ובהן “חלב עם הרוח” על גבינות הצאן הנפלאות שלה. חובבי ההיסטוריה יכולים להמשיך עם השילוט לתל יודפת. התל, שבעת המרד ביוונים, עמד בפני מצור ואף התאבדות המונית של היהודים שהתבצרו בו.

חוזרים לכביש ורוכבים מזרחה לאורך הרכס על כביש 7955. עתה שימו לב! אחרי כ-8 ק”מ מגיעים לצומת קטנה. בצומת יש לפנות שמאלה – במורד תלול לתוך הכפר עראבה. המשיכו ברחוב לפי המסלול המצורף, כשבדרך אפשר לעצור לקפה וממתקים נפלאים באחד מבתי הקפה הרבים.

בסוף נפגוש את כביש 805, רק לרגע, ונשבור שמאלה ל-804 בצומת חילזון ובמגמה “דוך צפונה”. מי שחובב יין, יכול למצוא יינות טובים למדי בתוך היישוב לוטם ביקב הנושא את אותו השם. הכביש ממשיך בזרימה נפלאה צפונה עד למפגש עם כביש 85 בצומת ראמה. מול הכפר ראמה.

בצומת ראמה נפנה שמאלה ומיד ימינה בכביש 864 המטפס בתלילות על הרכס הגבוה שמזכיר לכולנו כי עברנו מהגליל התחתון לעליון.

הכביש מתפתל, תלול מאד וצר. הנוף הנשקף ממנו מהפנט וחשוב מאד להישאר ערניים ונוכחים. אם מדובר ביום חורפי וגשום – אולי ערפילי – תהנו מחוויה אירופאית נפלאה אבל הזהרו – מטפסים לכמעט 800 מטרים מעל לפני הים. הטמפ’ עלולות לצנוח ובמהירות.

הכביש מתפתל עתה בין ובתוך ישובים דרוזיים: בית ג’אן ופקיעין הנפלאה. בשניהם תמצאו מזון נפלא וגם מוצרים מקומיים נהדרים. הדרך מסתיימת מול אגם מונפורט. מומלץ להיכנס לאגם למנוחה קלה – יש במקום עסקים של מזון ושתייה שיהיו ככל הנראה סגורים בסופי השבוע.

נפרדים מהאגם ורוכבים מערבה על כביש 89 , כברת דרך קצרה עד לצומת עם כביש 854 בה נפנה שמאלה – דרומה – לכיוון כפר ורדים. הכביש ממשיך בסדרת פיתולים בין ההרים והיערות של הצפון, עובר דרך איזור התעשייה המרשים של מגדל-תפן (שם נדרשת תשומת לב לשילוט שלא לרכוב לאיבוד בין מבני התעשייה) וממשיכים לזרום על כביש 854 הנפלא המוריד אותנו מהגליל העליון במורד ארוך ודרמטי לצומת גדול מול כרמיאל.

נפנה ימינה, מערבה, על כביש 85 ואחרי כשני ק”מ דרומה על כביש 784. זה יתן לנו “שוט” מהיר וזורם דרך הערוץ העמוק של נחל חילזון וטיפוס חזרה לרכס של גוש שגב.

שם נפגוש את כביש 805, נפנה ימינה, ונרכב במורד מקסים דוך מערבה. מי שעוד לא מוכן לוותר על הנינוחות המשכרים של יערות הגליל, יכול למצא עגלת קפה, “קפה צ’יצו”, בחניון המקסים של מועדון כפרי משגב.

משם נמשיך מערבה במורד מפותל וזורם עד לצומת יבור. שם מסתיים המסלול שלנו.

פנו שמאלה (דרומה) כדי לחזור למרכז ולפגוש את כביש 6 או ימינה (צפונה) כדי להגיע לעכו, נהריה וכל השאר.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים