בצבע Motorrad

50 שנים ל – M

BMW מציינת 50 שנים לחטיבת המירוצים המפוארת – M.
אות אחת בלבד עם הכוח להעלות את הדופק, לנמל את הידיים ולגרום ליד ימין להדביק את המצערת לעצר.

חטיבת Motorsport של BMW חוגגת חמישה עשורים של שסתומים לוהטים, צמיגים חורקים ויללות טורבו. חמישה עשורים של היסטוריה מרתקת שיצרה קהילה צבעונית ומעורבת של בעלי M לאורך השנים ולרוחב כל קו הדגמים.
לכן BMW החליטה שלא רק לחגוג את ההצלחה הפנומנלית שלה אלא לפרגן ולהצדיע לקהילת המעריצים, הנהגים וכל מי שברק נדלק בעיניו בהישמע האות M.

עולם הרכב והאופנועים משתנה לנגד עינינו – אנו בפתחו של עידן חדש.
עידן של התרגשות ופעימות לב מואצות, עידן של מעבר להנעה חשמלית וטכנולוגיות חדשות ועוצמתיות יותר מתמיד, עידן המאפשר לכישרונות היצירתיים ב-M להעניק ביטוי חדש וייחודי לביצועים ולסגנון החיים הייחודי והמסקרן בעתיד של BMW M.

לצד שורה ארוכה של דגמים וגרסאות M מלהיבות שיוצגו בקרוב, בדגמי המכוניות והאופנועים, יש גם לוגו חדש. בעצם, בואו נדייק, הלוגו חדש, אבל יש לו שורשים עמוקים מאוד היורדים ונוגעים באייקונים של BMW שעיצבו את מי שאנו היום ובעיקר הרימו על בתי הגלגלים וגביעים אינספור, את דגמי M לסטטוס האקזוטי של היום.

הלוגו החדש מוקף בחצאי עיגולים בגוונים כחול, סגול ואדום. לא בדיוק “חדש”.
שימוש ראשון נעשה בו בשנת 1973 על החרטום של מכוניות המרוץ שיצאו מחטיבת המרוצים – Motorsport – שנוסדה רק שנה אחת לפני כן. 

עם תחילת השיווק של M1 בשנת 1978, גם שלושת הפסים הצבעוניים המשיכו אם כי בהטיה מעט שונה. אבל זה הספיק, מאחר שכבר בשלב הזה לשלושת הפסים הייתה הכרה, גם מחוץ לחוגי BMW, כי מדובר בערך מוסף ויכולת יוצאת דופן. ה-M1 האייקונית הייתה דגם העל היחיד אשר נשא עליו את הלוגו ההיסטורי הזה. הגוון הכחול מסמל את BMW, האדום את הזיקה לספורט מוטורי ואילו הסגול משלב את השניים.

עם המיתוג מחדש בשנת 1993 ל-BMW M הפס בסגול שינה את הגוון לכחול כהה אבל אין שינוי במשמעויות הטמונות בו. ב-50 שנות קיומה הפכה חטיבת M לגדולה ומצליחה יותר מאי פעם ועלתה לראש קבוצת מכוניות הספורט והביצועים העולמית.

האות “M” ב-BMW היא האות החזקה ביותר בזירת הספורט המוטורי העולמי. אין עוד מתחרה דומה בעלת משמעות כה רבה ועם הקשר כה נרחב להצלחה במרוצים וזיקה למכוניות, ביצועים ושרירים לנהיגה בכבישים ועל מסלולי המרוצים ברחבי העולם. בין אם מדובר בנהגי מרוצים מקצועיים או “לוחמי סופשבוע” העולים על המסלולים לתחרויות מועדון וימי נהיגה מרוכזים.

בשנת 2020 BMW Motorrad רשמה אבן דרך משמעותית בדברי הימים המרשימים של M כאשר החלה בייצור סדרתי, חוקי לכביש של אופנוע הנושא את האות M. זהו ה-M1000RR שמצידו מבוסס על ה-S1000RR.

בשנת היובל של חטיבת M, הציגה BMW מהדורה מיוחדת לציון 50 שנים של שמחה מוטורית. M1000RR 50 Years M.

האופנוע כולל חבילת competition , סכימת צביעה ייחודית בגוון סאן פאולו צהוב וכמובן את הלוגו ההיסטורי הייחודי של חטיבת M. חבילת ה- competition כוללת: GPS למדידת הקפות במסלול, רכיבי M מעובדים בכרסום, חבילת סיבי-פחמן, קיט למורכב עם כיסוי למושב, זרוע מתלה אחורית עם ציפוי אנודייז ושרשרת מחוזקת.

היסטורית חטיבת M הייתה מעורבות עמוקות בהכנת אופנועי BMW לאתגרים הקשים ביותר. מחציית המדבריות בראלי פריז-דקאר, מרוצי כביש מסוכנים, TT באי-מאן ומאות אירועים נוספים ברחבי אירופה, אולם ה-M1000RR הוא אופנוע M הראשון המורשה לרכיבה יומיומית בכבישים.

חטיבת M ניצבת עתה בפני עתיד מלהיב בתקופה עתירת שינויים וחידושים. המעבר להנעה חשמלית יוצר הזדמנויות רבות חדשות והשקת דגמי M דו-גלגליים מרחיבה עוד יותר את כוח המשיכה של אות אחת: M. אות אחת קטנה עם משמעות ענקית.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים