על פי מקורות זרים

לאהוב, פשוט לאהוב

כבר מצירוף  האותיות העונות לשם R nineT , מבינים שיש לנו כאן יותר מאופנוע, אלא יצירה אבולוציונית, שלא מפסיקה להתפתח.

מרגע שהוצג, לא הסתיר את כוונותיו, לפנות ללב של מי שישתוקק אליו ולהחיות פרק מסעיר בהיסטוריה הדו-גלגלית. דמיינו את לונדון, והסיקסטיז רק התחילו. גיטרות הרוק רק חצו את האוקיינוס והתחילו ליילל. הצעירים הכי מורדים, במקומות הכי נכונים, על הכלים הכי שלהם. כך נולד הקפה רייסר. מינימליסטי, מהיר והכי אישי שיש. הוא רק שלך, בדיוק כמו שאתה רוצה אותו.

ב-2013, כשה-R nineT הושק וחולל מהפכה עיצובית, צירוף האותיות אולי העיד על הכוונה: מכאן תצמח משפחה של כלים, קפה רייסרים, אבל לא סתם קפה רייסרים אלא קפה רייסרים של BMW. מאז, מה שהתחיל במהפכה עיצובית הוא כבר יצירה שנתונה לפרשנות משלה, עם אחים ובני משפחה.

זה השילוב המדהים בין הפשטות לכאורה של העיצוב הנקי ונטול המניירות עם טכנולוגיה מודרנית שמשולבת באופן מוצנע ומספקת את הביצועים והבטיחות שמצפים להם מ-BMW. הזרקת דלק מתקדמת, בקרת משיכה, ABS וכמובן מתלים ומעצורים מודרניים.

המראה שלו מכוון חץ ישר ללב שלכם, אבל הוא לא פחות גם בסיס מופלא לקאסטומיזציה. כך, ה-R nineT  שלכם יהיה רק שלכם, באמצעות קו אינסופי של פריטים להתאמה אישית – מחלקי עיצוב, דרך חלקי נוחות, ביצועים, ועד קו של ביגוד ותיקים מקוריים.

עכשיו קחו את כל מה שאתם יודעים על הבוקסר המופלא הזה ותגבירו. נתחיל עם הלב של כל העסק הזה. המנוע. זה עבר עדכון טכנולוגי וגם “פיין טיונינג” ויזואלי בין השאר כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר העדכניות. התפוקה מוותרת על 1 כ”ס ועומדת עתה על 109 כ”ס ו-11.6 קג”מ אלא שעכשיו הם מגיעים כ-500 סל”ד נמוך יותר בעקומת התפוקה. זה אומר יותר כוח זמין שם למטה, היכן שזה משנה. שיפור היעילות הזו מושג באמצעות ראשי צילינדרים חדשים המשפרים את זרימת תערובת הדלק/אוויר בתוכם וזה יוצר לא רק בעירה נקייה יותר אלא גם יותר כוח זמין. בנוסף, וזה לא פחות חשוב בדגם הזה, יש עיצוב חיצוני חדש לצילינדרים עם מעבר נקי יותר בין הראשים לצילינדרים עצמם וחיבור הרמוני יותר של צלעות הקירור.

אל תטעו במראה שלו, כי אמנם מדובר בקפה רייסר, אבל לא בכזה שמתחיל להתפתל באי נוחות ברגע שמרחיקים אותו מחניית הדאווין בעצירה ההכרחית בתחנת הדלק ביקום. ה-R nineT מצויד ב-ABS PRO כולל מערכת MSR שמונעת החלקה תחת בלימת מנוע, אם למשל אתם בהשכבה מרשימה ממש וסוגרים מצערת. גם בולם הזעזועים האחורי הוחלף, ועכשיו הוא משנה את מאפייני השיכוך שלו כתלות במהלך. זה אומר שהאופנוע יהיה נוח יותר על שיבושונים קטנים וגם יספוג טוב יותר באמפים גדולים. החלטתם להרכיב? לגיטימי. עכשיו קל יותר לכוון את העומס הראשוני של הבולם האחורי בעזרת ברז, ובכך להתאים בקלות את השיכוך למשקל שנוסף מאחור. בנוסף יש גם מצבי RAIN ו-ROAD משתנים לבחירת הרוכב ולבריחה מהירה ויעילה במיוחד.

לוח המחוונים גם הוא רענן ושומר על מראה הווינטג’ שלו. נורות חיווי “שקופות” מופיעות רק במצבן הדולק כדי שלא להפריע לניקיון האסתטי של הקוקפיט. פנס גדול ועגול היה מההתחלה אחד המרכיבים המרכזיים בזהות העצמית של ה- R nineT והוא אכן נותר על כנו, פלוס פנסים חזקים ומאותתים, שניהם בתאורת LED. שקע USB שימושי מאפשר טעינת כל הצעצועים האלקטרוניים ברכיבה לצימר אי-שם. רק אל תשכחו להצטייד בתיקים המקוריים.

 

BMW נתנה לכלים האלה בעיטה טכנולוגית משמעותית בישבן (חלקן כאופציות). דגמי הכביש נהנים עתה ממצבי רכיבה חכמים ובהם מצב DYNAMIC לרכיבת פיתולים נמרצת. גרסאות ה-Scrambler וה-Urban G/S יקבלו אופציה למצב DIRT לרכיבה פוטוגנית במיוחד לעבר השקיעה על דרך עפר.

אופציה מעניינת נוספת היא של חבילת COMFORT הכוללת את מצבי הרכיבה החכמים, בקרת שיוט ופינוק לכפות הידיים בדמות גריפים מחוממים. בנוסף, אופציות חדשות למראה ולצליל דרך מערכת פליטה מוזיקלית יותר.

את ה-R nineT שלכם לא תורידו מהמדף כמו שהוא, עם מפרט שמישהו באיזה משרד קר עשה עבורכם. הוא לוח ציור שמחכה רק לבחירות שלכם, להשתוללות שלכם. כאופנוע שנועד להיות רק בסיס להתאמות האישיות שלכם, בישראל אפשר יהיה להזמין אותו רק בהזמנה מיוחדת, אחרי שתשבו עם אנשי BMW ותאפיינו אותו אישית.

עכשיו הקלידו “אופציה 719” של R nineT. ראיתם? זהו ליין שלם של פריטי אבזור המאפשרים קאסטומיזציה קלה ובעיקר טובת טעם. האופציה האקסקלוסיבית הזו כוללת (רשימה הכי חלקית) חישוקי גלגלים, חבילת רכיבים מכורסמים ב-CNC, יחידת זנב מקוצרת ומחזיק ללוחית הרישוי. עוד תהיה זמינה מהדורה מוגבלת של Urban G/S עם הלוק והרכיבים של מהדורת “40 Years GS”.

וידוי לסיום: עורך המדור משוטט בדקות שלפני השינה בקטלוג האביזרים והשיפורים של ה-R nineT, מפנטז על הכלי שיהיה רק שלו. מוזר, שיש אנשים שבזמן הזה מעדיפים לצייץ הגיגי “הו אני כל כך מגניב” בטוויטר או לנדוד לאתרים שהשתיקה יפה להם. ממש מוזר.

 

 

 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים