🏍️ שנת ה-100

100 שנים על האוכף: העשור השני

 

במאה השנים האחרונות, העולם השתנה מקצה אל קצה. מכרכרה על סוס לרכב חשמלי, מפטיפון לאוזניות אלחוטיות, ממכתבים ארוכים בדואר להודעת סמס מיידית. דרך כל השינויים הדרמטיים האלה, BMW נותרה מותג נצחי, המסמל יוקרה, התפתחות טכנולוגית ופריצות דרך. מותג שמוקדש לתשוקה לרכיבה ובעיקר לרוכבים בקצה.

לכבוד חגיגות השנה, ואחרי שחקרנו את העשור הראשון של BMW MOTORRAD, אנחנו מזמינים אתכם לצאת איתנו למסלול העשור השני של BMW MOTORRAD, המלא בחדשנות ופיתוח של הדגמים הראשונים, עם נגיעות עיצוביות מודרניות.

 

הצלחת העשור הראשון של אופנועי BMW, מעודד את אנשי החברה כי הקונספט מוצלח. עתה, עם הביטחון שמגיע מהאמינות של מנוע בוקסר אופקי וגל הנעה במקום שרשרת – הם עפים קדימה, תרתי משמע.
בשנים האלה, שנות ה-30′ שבין מלחמות העולם, העולם כבר ראה את הכוח של המטוס ככלי מלחמה ומאוהב עד כלות ברעיון של טיסות מסחריות, חלוקת דואר מהירה וכמובן צמצום המרחקים בין הערים המרכזיות באירופה. כל מה שקשור בתעופה מרתק, והמהנדסים של BMW מתחילים לנצל את ידע החברה בתחום התעופה והאהדה סביבו, כדי להתפרע על הלוק האווירודינאמי.

 

1934

לעצב אופנוע זה לא דבר פשוט. אבל בעולם של טרנדים ואופנות שעל פיהן יישק דבר, הכיוון הופך להיות ברור יותר. אם לפני כן הכלים היו תכליתיים למדי, השנה BMW מפגישה בין הקווים האווירודינאמיים של עולם התעופה הצומח לסגנון הארט-דקו. המראה, במקרה הזה, אינו רק עיצובי גרידא, אלא גם בעל יתרונות אמיתיים. הוא משדר לרוכבים מסר של מהירות גם כשהאופנוע נייח על רגליתו. לאופנוע קוראים R7 והוא מכיל מנוע בוקסר מדור חדש, יחד עם הופעה ראשונה של מזלג טלסקופי בעל שיכוך הידראולי. האופנוע עצמו מעולם לא נכנס ליצור סדרתי, אבל הוא כן היה כר הפיתוח לטכנולוגיות החדשות.

1936

היום אנו גאים שיש לנו את חטיבת M המביאה לכבישים אופנועים ספורטיביים ברמה הגבוהה ביותר. אך למעשה, זהו אינו רעיון חדש: ה-R5 היה אז בדיוק מה שה-M 1000 RR היום, אופנוע מרוצים חוקי לכביש. ה-R5 התבסס על TYPE255 שיועד רק למסלולים והיה לאופנוע הראשון בייצור סדרתי בעל מזלג טלסקופי עם שיכוך הידראולי. המבנה של האופנוע הזה היה כה מגובש לשעתו, עד כדי כך שהוא קבע את התצורה הבסיסית של אופנועים ברחבי העולם, עמוק אל תוך שנות ה-50′.

 

1937

זוכרים את ארנסט יאקוב האנה? רב המעללים, רוכב BMW שקבע שיא אחר שיא עולמי של מהירות על אופנועים? משנות ה-20′ האנה נחשב לאחד הרוכבים הטובים בעולם, והוביל את BMW לשורה ארוכה של שיאים וניצחונות. הוא היה גם ציר מרכזי בפיתוח האופנועים המהירים ביותר בזמנו, ודגמן בין השאר קסדות אווירודינאמיות ברוח התקופה.

 

1937

באותה השנה, כשהוא מצויד בקסדה אווירודינאמית ואופנוע RS500 עם מגדש-על הדוחס תערובת נפיצה רבה לתוך הצילינדרים, דוהר האנה עם החיפוי האווירודינאמי של האופנוע וכמעט ממריא בפרנקפורט, כשהוא מגיע למהירות מירבית של 279.5 קמ”ש. זו מהירות שגם היום תגרום לרוכבים אמיצים להזיע היטב בכפות הידיים, כל שכן על אופנוע עם שלדה, בלמים וטכנולוגיית המתלים של שנות ה-30′. השיא הזה החזיק עשרות שנים והיה למהירות הגבוהה ביותר שאליה הגיע RS500 קומפרסור מעולם.

 

1939

הכירו גיבור חדש, גיאורג “שורש” מאייר. רוכב מרוצים רשמי של המפעל, הרוכב על 255 קומפרסור (מגדש-על). שנה קודם לכן, ב- 1938, זכה באליפות אירופה. אבל הסיבה שהוא מופיע כאן, כאבן דרך חשובה בתולדות BMW, הוא ניצחונו המרהיב בשנת 1939 במרוץ ה-TT על האי מאן בבריטניה. זהו ניצחון ראשון לרוכב גרמני על אופנוע גרמני, במרוץ שהוא לגמרי בטריטוריה של יצרניות האופנועים הבריטיות. גאווה לאומית.

זהו, עצרנו כאן, מתדלקים וממשיכים למסלול העשור השלישי של BMW MOTORRAD! 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים