טכנולוגיק

מכניקה בקטנה: כלים רכים וכלים קשים

כך תאגדו את ערכת הכלים המושלמת לבימר שלכם 

אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל עבורנו חלק גדול מההנאה מה-BMW שלנו מגיעה מההתעסקות איתו שם למטה, בחניה. אמנם תמיד נעדיף לרכוב, אבל בין הרכיבות יש לא מעט זמן איכות עם האופנוע הדומם שלנו, ויהיה ממש כיף ונכון לנצל את הזמן לשם עבודות תחזוקה קלות, טיפולים קוסמטיים ופינוקים.

גם אם ה-BMW שלכם הוא מכונה טכנולוגית מחודדת, הטופ-של-הטופ שיש לעולם האופנועים להציע, יש לא מעט בתחום תחזוקת האופנוע שאפשר וצריך לעשות בעצמכם. זה גם חוסך זמן מוסך יקר, וגם תורם רבות לאינטימיות בינינו ובין האופנוע שלנו.

כלי עבודה קשים

לכל משימה יש את הכלי המתאים לה. לנסות לשחרר בורג כוכבי עם ג’בקה חלודה של שרברבים, למשל, זה לא רק חילול הבימר אלא גם וונדליזם לשמו. כשקניתם את ה-BMW MOTORRAD קיבלתם איתו ערכת כלים קטנה שכוללת מברג דו צדדי, מפתח 14 פתוח וטורקס דו צדדי – כלים שאתם יכולים להשתמש בהם בעצמכם, בידיעה שיש תיקונים ועבודות שניתן לבצע רק במוסכים מורשים. בשינויי הרכבים קלים בין דגמי האופנועים השונים, זו ערכת הכלים הבסיסית שארוזה היטב מתחת למושב (או במיקום אחר – המיקום תלוי דגם, כמובן) וצריכה לשמש אתכם במקרה של תקלה הרחק מן הבית.

לא מומלץ להשתמש בכלי הערכה הזו לתחזוקה השוטפת בבית. הכלים תוכננו להיות קומפקטיים וקלים ולא לשימוש רב או אינטנסיבי, ולכן המלצתנו היא לרכוש כלי עבודה תואמים מיצרני כלים מוכרים ואיכותיים. המחיר יהיה לעיתים בהתאם, אבל הם ישרדו לנצח ועשויים לשמש אתכם גם למשימות בבית. היינו ממליצים להוסיף לרשימה גם מד לחץ אוויר איכותי, כי תקינות הצמיג היא עניין חשוב במיוחד, ומשפך קטן שיעזור מאוד למלא שמן מבלי לטנף הכל.

על הדרך תעשו היכרות עם ספר הרכב של האופנוע שלכם ותרוויחו פעמיים. ראשית, תוכלו ללמוד כיצד לבצע את משימות התחזוקה הבסיסיות ביותר: לבדוק ולמלא שמן מנוע, לדעת עם איזה סוג שמן בדיוק אתם צריכים למלא, לבדוק נוזל קירור, נוזל בלמים, לגלות כמה “בשר” נותר על רפידות הבלמים, למתוח שרשרת (למי שיש). ושנית, מצאתם ספר שתמיד תוכלו לפנות אליו אם אתם מתקשים להירדם. 

כלי עבודה רכים

כל הסמרטוטים השונים נכנסים תחת הקטגוריה “רכים”: ג’ילדות, מגבות ישנות, חולצות כותנה שאבד עליהן הכלח. סמרטוט טוב שווה זהב ויעזור לכם בכל מצב של נזילה, הזעה, ניקוי אבק שחור של רפידות המצטבר על חישוקי הגלגלים וספיגה של שמן, שאולי נזל כשהוספתם לפתח המילוי שתמיד בעל גישה קצת מעצבנת.

לצד זה יש את כל התרסיסים לסוגיהם. WD40, למשל, אינו רק שמן קל אלא גם חומר ניקוי מצוין. מומלץ להשתמש בשמן סיליקון כדי לקבל פעולה קלה במיוחד של צירים שונים. נוזל לשחרור ברגים יכול לחדור ולעזור לשחרר ברגים שמזמן לא זכו ליחס. תכשירי ניקוי לחלקי פלסטיק ולריפוד המושב יעזרו לנקות ולשמור על מראה רענן. עם זאת, היינו נזהרים בכל הנוגע למשקפים: יש חומרי ניקוי אגרסיביים למדי שעשויים ליצור תגובה כימית שתהפוך את המשקפיים משקופים לעכורים, וההשלכות אינן רק מבאסות – הן גם יקרות. מים חמימים ומעט סבון עם ספוג נקי יעשו את העבודה נהדר.

לסיכום

ישנם שני מימדים לחיבור לאופנוע: בתנועה ובחניה. החיבור לאופנוע מתקיים בזכות האינטימיות שיש לנו עם הכלי הזה בשני המימדים. כאשר מימד אחד משפיע על האחר. אם לא תכינו את האופנוע היטב בבית אתם עשויים לפגוש תקלה ברכיבה. אם לא יהיו לכם הכלים הנכונים לטפל בתקלה, תבלו שעות בלחכות לחילוץ. אז טפחו את האינטימיות עם הבימר, ותראו איך שהוא יחזיר לכם אהבה.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים