🏍️ שנת ה-100

תגידו מזל טוב! BMW MOTORRAD חוגגת 100 שנה!

 

השנה אנו חוגגים 100 שנים להיווסדות BMW MOTORRAD.
100 שנים של סקרנות, של חיפוש וגילוי, של מסע שלא נגמר, של קהילה אמיתית. 100 שנים מלאות אתגרים ותהפוכות, לצד הצלחות אדירות שהובילו אותנו לנקודה שאנו נמצאים בה היום: האופנוע הטוב בעולם.

מהרגע הראשון, בו מקס פריץ ניסה לפצח איך לדחוס מנוע של מטוס לאופנוע – עד הרגע בו BMW MOTORRAD העלה את הדופק למיליוני אנשים מסביב לעולם, והפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי. היום, אנו חוגגים 100 שנות רכיבה יחד אתכם.

ממאבק על הישרדותו של המפעל – ליצירת תרבות בינלאומית מרהיבה

השנה היא 1923. על גרמניה המובסת ממלחמת העולם הראשונה, נאסר לייצר ציוד צבאי, וכך BMW, שייצרה עד אז מנועים למטוסי קרב, נאלצה בבת אחת לחפש את דרכה כדי לשרוד. מקס פריץ, המתכנן והמעצב הראשי של החברה, הגה רעיון: לפתח על בסיס הידע שרכש מתעשיית המטוסים מנוע בוקסר חדש, שיהיה הלב של אופנוע R32 (עליו אתם מוזמנים לקרוא כאן). הניצוץ הזה סלל את הדרך לסיפור הצלחה עולמי בזכות החדשנות וההנדסה האיכותית שהייתה כה מזוהה עם מוצרי BMW.

היום, שנת 2023, 100 שנים אחר כך. ברבות השנים התפתחה סביב האופנוע תרבות עשירה המייחדת את BMW משאר האופנועים. סביב כלי אחד יחיד, התפתחה קהילה של רוכבים הרפתקנים, שאינם מפחדים לעמוד מול אתגרים. סיפורם נשזר ב-100 שנות מסעות, דרך כל שביל, כביש, מדבר וטונדרה בעולם. בקהילה הזו רוכבים ורוכבות מצאו את מקומם, שאמנם אינו מושרש במקום גיאוגרפי, אך זורם בעורקיהם, מראשם החבוש קסדה ועד קצות אצבעותיהם האוחזות בכידון הרחב. 

יחד עם מיטב הרוכבים בעולם, תוך כדי תנועה, המשכנו לפתח את האופנועים, האביזרים ואת המוצרים הנלווים שיתאימו למגוון הרוכבים והרוכבות. החיים הם רכיבה אחת ארוכה ומפותלת, והבנו כי עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש שיקרה בדרכנו.

100 השנים שעברו עלינו – הן רק ההתחלה

כמו ברכיבה, אנחנו מעריכים ומוקירים את הדרך בה עברנו, אך מבטנו תמיד יהיה קדימה, אל ההרפתקה הבאה. במהלך השנה הקרובה, שנת ה-100 שלנו, נמשיך במגוון הפעילויות הממוקדות בכם, הרוכבים שלנו, המהווים חלק אדיר בקהילה שלנו, כשהשיא הוא המפגש השנתי הגדול, שיעמוד בסימן חגיגותה-100 לאופנועי BMW. 

בנוסף, הופק ארט מדהים המראה “בתמונה אחת” 100 שנים של יצירה. תוכלו לגלות בה את בניין המטה של החברה, את השקת ה-R18, צללית מוכרת של מנוע הבוקסר, ושיא המהירות בבונוויל ועוד פרטים רבים שיותירו אתכם מרוכזים זמן רב. התמונות צבועות בשלושה צבעים, כחול, לבן ושחור, המספרים את הסיפור כולו – הצבעים של לוגו BMW. קחו כמה דקות, נסו למצוא את מקס פריץ, אבי האופנוע הראשון, מימין תגלו את הרוכבים הלהטוטנים בתוך כדור המוות, מתחת למגדל של מינכן, דגל שחמט ואפילו קריצה להיצע החלקים, האביזרים והביגוד העצום של BMW, מג’קטים דרך מזוודות-צד, מפלטים ואפילו שטיחונים לספוג את הנוזלים במוסך. כל זה בציור אחד שאי אפשר להסיר ממנו את המבט. לוגו מאה השנים המיוחד שעוצב לרגל החגיגות מסכם את המסר במשפט פשוט, המייצג את כל תפיסת עולמנו: MAKE LIFE A RIDE.

לבסוף, יצרנו מהדורות מיוחדות לדגמים המוכרים, R-Nine T ושל R18. בשניהם יש סכמות צביעה קלאסיות של צבע שחור על כרום, ריפוד מושב מיוחד, חלקים רבים מכורסמים ומעובדים במיוחד לגרסאות ה-100 ועוד פרטים רבים ומוקפדים בטירוף. כדי לשמור על האקסקלוסיביות שני האופנועים האלה מוגבלים ל-1,923 יחידות בלבד. ה-R nine T  וגם R18 הם קלאסיים גם כך, אבל הנגיעה של חגיגות המאה מביאה את רמת התחכום העיצובי למחוזות חדשים-ישנים ומחברות את הבוקסרים המודרניים הללו למורשת המפוארת של BMW. הרחבה על הכלים היפיפיים האלה תוכלו לקרוא בהמשך הבלוג.

100 שנים עברו על כולנו בחגיגה גדולה של מסלולים, נופים ופיתוחים פלאיים חדשים. דרך האופנועים שלנו נוצרו שלושה חיבורים אדירים – חיבור לעצמנו, חיבור לקהילה, וחיבור לטבע ולדרכים. עכשיו, נצא ל-100 השנים הבאות, מלאים באדרנלין ובריגוש, כאילו זו השנה הראשונה.

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים