טכנולוגיק

Six Shooter

דגם התיור האולטימטיבי K1600, מהבודדים בעולם הדו-גלגלי שמצוידים כיום במנוע 6 בוכנות (ואיזה מנוע!) מגיע לישראל בארבעה דגמים שונים. מה עודכן ומה התחדש?

מנועי 6 צילינדר טוריים תמיד היו שייכים לזהות של BMW. בין אם מדובר במכוניות המצוינות שלה או בגרסאות הבכירות ביותר בליין המוטוראד הדו-גלגלי. מזה 12 שנים, BMW מציעה לרוכביה את חווית הרכיבה יוצאת הדופן על מנוע כזה בסדרת דגמי K1600 היוקרתית. כל אחת מהגרסאות של האופנוע הזה: GT או GTL, גרסת B או “גרנד אמריקה” שבראש ההיצע – מציעה אופי מעט שונה וחווית רכיבה בעלת מיקוד אחר – במטרה לקלוע יותר במדויק לטעם הספציפי שלכם ובאיזון המתאים לכם ביותר בין ביצועים עוצרי נשימה להתנהגות כביש וחבילות אבזור.

מנוע מעודכן ושדרוגים נוספים

מנוע ששת הצילינדרים עודכן כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר העדכניות, יורו 5. מהנדסי BMW השיגו זאת על ידי יישום של טכנולוגיות ניהול מנוע חדשניות עם שתי תוצאות מדהימות: הפחתת כמות הפליטות וגם שיפור מהותי של זמינות הכוח.

תפוקת המנוע נותרה 160 כ”ס, אלא שעתה שיא ההספק מגיע 1,000 סל”ד מוקדם יותר ב-6,750 סיבובי מנוע. בנוסף יש גם שיפור של במומנט, שטיפס ל-18.4 קג”מ (עליה של כחצי קג”מ) באותו סל”ד בדיוק של 5,250. באוכף,  התוצאה היא יכולת משיכה עדיפה ותאוצה חזקה יותר בכל טווחי הסל”ד.

בנוסף, BMW שילבה מערכת חדשה, MSR, שתפקידה למנוע אובדן אחיזה בגלגל האחורי כתוצאה, למשל, מהורדת הילוך על כביש רטוב או דל אחיזה.

ייתכן ואתם כבר מכירים את ESA, מערכת המתלים האקטיבית של ה-K1600. גם זו עברה עדכונים ועתה היא מציעה רמה חדשה של בטיחות, ביצועים ונוחות בזכות כיול אקטיבי תוך כדי רכיבה, שמתאים את עצמו לתנאי הדרך ולאופי הרכיבה. בנוסף, למתלים מנגנון פילוס אוטומטי שמתאים את כיולם למשקל המשתנה של הרוכב, המורכב או המורכבת שמאחוריו, והציוד שהם נושאים עמם.

לא על ה-LED לבדו

זה לא סוד ש-BMW מובילה את פיתוח הבטיחות באופנועים מזה עידן ועידנים. תאורה חזקה היא מרכיב חשוב בבטיחות וגם בתחום הזה ה-K1600 החדש מרים את הרף עוד. תאורת החזית היא LED עוצמתי המפלח את חשכת הלילה. בנוסף אליו יש גם תאורת יום המקנה לאופנוע את המראה הייחודי שלו. ארבע יחידות התאורה שבחזית מייצרות ביחד אלומת אור אדפטיבית. והרבה מאוד טכנולוגיה עומדת מאחורי המילה הזו. המשמעות היא, שאלומת האור מאזנת ומתאימה את עצמה אוטומטית הן לתנועות הגלגול של האופנוע כאשר הוא פונה, הן לזווית מעלה-מטה שלו בהתאם למטען שהוא נושא והכי חשוב ובטיחותי – האלומה יודעת להאיר “לתוך הסיבוב” כאשר אנחנו פונים. כל החבילה הזו מביאה לתוצאה אחת: K1600 יודע להאיר עבורנו את את הדרך טוב יותר ורחוק יותר.

הקוקפיט הוא דיגיטלי מלא, עם מסך 10.25 אינץ’ צבעוני, קישוריות ואפשרות להציג מפות ניווט במדינות שבהן המערכת פעילה.

מערכת השמע עודכנה אף היא, וקיימת כסטנדרט בכל גרסאות K1600 שמגיעות ארצה. עוצמת הצליל היא עתה אינטנסיבית יותר, לחוויית רכיבה שלמה יותר.

ה-K1600 מגיע לישראל בארבעה דגמים. שניים מהם מוצעים בשתי רמות גימור כל אחד, ושניים מגיעים ברמת גימור אחת ויחידה – אבל אוהו, איזו רמת גימור. אז בואו נפרט את כל שש האפשרויות.

K1600GT 

ה-GT נועד לרוכב שמחפש ספורט-טורר, כלומר אותה גברת באדרת שמשדרת אווירה מעט משוחררת. ההבדלים הנראים מיידית בעין הם סכימת צביעה ספורטיבית (ברמת הגימור Sport), צמד מזוודות צד בלבד ואוכף שמשוחרר מ”כורסת גב” באחוריו, מה שמשפיע על תנוחת הישיבה לפחות זקופה וגם משחרר מהאופנוע כמה קילוגרמים ומנמיך את מרכז הכובד (מאידך, האוכב מקבל עוד כמה ס”מ גובה מעל הכביש). כי אפילו שמדובר באופנוע בגודל מלא, זהו לא רק כלי של כבישים ישרים וארוכים, והוא מסוגל להתמסר גם לרוכבים שלוחצים אותו. ה-GT מגיע בשתי רמות גימור אפשריות, Pure ו-Sport. 

K1600GTL

ה-GTL דומה מאוד ל-GT, ועיקר השינויים מתמקדים בגזרת האוכף. ל-GTL אוכף שמסתיים ב”כורסה” לרוכב שאליה מתמזגת אינטגרלית תיבת אחסון גדולה. כתוצאה מכך, תנוחת הישיבה של הרוכב זקופה יותר, והאופנוע מעט יותר כבד בשל התוספת שבאחוריו. בנוסף, האוכף מונמך בכמה ס”מ ביחס ל-GT. כל זה בא לידי ביטוי בהבדלים קלים בתחושה שהאופנוע משדר ברכיבה. ה-GTL מגיע בשתי רמות גימור אפשריות, Pure ו-Exclusive

K1600B ו-K1600GA מיועדים לרוכבים שמחפשים את הפינוק האולטימטיבי, עם רשימת גאד’גטים כמעט אינסופית שכוללת, בין השאר, משקף גבוה שניתן להגבהה והנמכה חשמלית, גריפים מחוממים, משטח טעינה אלחוטי, רמקולים במשענת הגב (ב-K1600GA, גראנד אמריקה) ועוד ועוד. דגם A שונה מדגם B בכך שהוא מוסיף תא מטען אחורי משולב במשענת גב מפנקת למורכב, רגליות מדרך שטוחות ועוד. 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים