למרבה הצער, זירת הקאסטום לא קיימת כל כך אצלנו בארץ הקודש. בגלל הגבלות של משרד התחבורה, מעטים הם אופנועי הקאסטום שניתן למצוא בכבישי הארץ. ובכל זאת, עדיין מותר להסתכל על מה שקורה אי שם מעבר לים בעיניים נוצצות.
"התחלתי עם R 18 חדש לגמרי, ולאחר מכן הפשטתי אותו", אומר אולרקינג. "כמו תמיד, עבדתי עם קצף קשיח וקרטון כדי ליצור את הצורה, הקווים והעיצוב. מטרתי הייתה לגרום לאופנוע להיראות עוצמתי, אלגנטי ומהיר בשילוב מראה חדשני".
העיצוב יוצא הדופן דרש מאולרקינג ליצור רכיבים רבים מאפס. למשל, היה צורך לבנות מתלה גלגל קדמי חדש לחלוטין בצורת זרוע דו-צדדית הנשענת על בולם-זעזועים יחיד. גם מערכת ההיגוי דרשה התייחסות מיוחדת כדי לשמור על זוויות ההיגוי ועל הפסיעה הנדרשת של הגלגל בפניות.
מיכל הדלק בנפח 8 ליטר וחלקי המרכב השונים יוצרו מאפס: חומר הגלם הוא אלומיניום בעובי 2 מ"מ. לוחות האלומיניום נחתכו, כופפו ועוצבו לצורה הסופית בעבודה ידנית מוקפדת.
המנוע והמתלה האחורי זהים למקור. המנוע מפיק 91 כ"ס ו-16 קג"מ ב-3,000 סל"ד נמוכים נמוכים. תיבת הילוכים עם 6 הילוכים מעבירה כוח דרך גל-הנעה למתלה האחורי הסטנדרטי כאמור. אבל המנוע העצום הזה, 1,802 סמ"ק, עובד עם שתי סעפות פליטה מנירוסטה המיוצרות לחלוטין בעבודת יד.
רכיבים סטנדרטיים רבים כגון הפנס, המכשיר, יחידות המתגים ומערכת משענת הרגליים שולבו בצורה מושלמת בקונספט של ה-R 18 The Crown. מנופי המצמד והבלם הקדמי הם מבית Magura, מגן הבוץ האחורי והתושבות מבית Wunderkind והאוכף עשוי מתכת אלומיניום בעובי שני מ"מ ומכוסה בעור אמיתי. כל אלה תוספות הרמוניות לעיצוב שאי אפשר להישאר אדיש לו.
כדובדבן שבקצפת, אולרקינג העניק ל-R 18 The Crown גימור בגווני שמפניה ואם הפנינה, משלים את סמל BMW המעוטר בכתר קטן, כנגיעה אחרונה.
אין ספק שהדגם הזה הוא עוד עדות לגבהים היצירתיים שאליהם המותג עוד יכול להגיע. גם אחרי 100 שנה, ישנן עוד דרכים חדשות שבהן אופנועים יכולים להפתיע ולרגש אותנו.