בצבע Motorrad

40 שנים של GS

BMW מציינת 40 שנים למשפחת GS – סיבה נהדרת להוציא מהדורה מיוחדת לרגל המאורע.

בסתיו 1980 הציגה BMW את R 80 G/S אופנוע אשר שילב שתי דיסציפלינות מאד שונות בעולם הדו”ג, רכיבת כביש ורכיבת שטח, לתוך כלי אחד. ללא פשרות בתחום התיור על הכביש או יכולת השטח. בין שבילי השדות לקפיצה לרגע למכולת, הפך ה-GS לכלי האידיאלי לרכיבה יומיומית אבל גם לאבי אבות סגמנט האנדורו והאדוונצ’ר שאנו נהנים מהם היום.

BMW GS הפך לבחירה הטבעית עבור כל חובבי ההרפתקאות, רוכבים אשר חצו יבשות והגיעו לפינות הנידחות של עולמנו.

ובמילים אחרות, על ארבעה עמודים עומד העולם של GS: התנהגות כביש, יכולת שטח, נוחות רכיבה ועמידות. הניצחונות במרוץ השטח הקשוח בעולם, ראלי דקאר, לא הזיקו לביסוס המיתוס ופיתוחים טכנולוגיים שהוצגו לראשונה בעולם, רק העצימו אותו.

עם נקוף השנים התרחבה המשפחה עם דגמים חד-צילינדרים, מעבר מגל ההנעה המסורתי להנעת שרשרת, שילוב מנועים דו-צילינדרים מקבילים (סדרה F) וראשי מנועים עם 4 שסתומים ומעבר להזרקת דלק מתקדמת.

הטכנולוגיה הגיעה גם למנועי ה-R – הבוקסרים- הסמל של BMW, עם ראשי מנוע בעלי שני גלי זיזים . הם גם שודרגו לקירור מים שאפשר זינוק בתפוקת הכוח וצמצום צריכת דלק, ובדור האחרון אף קיבלו מערכת תזמון שסתומים משתנה – יותר כוח שווה יותר טווח להרפתקאות.

לפני החפירה דיברנו על מהדורה מיוחדת, אז איפה היא? הנה. BMW מציגה מהדורה מיוחדת של משפחת GS וזו מקבלת את הצביעה המיוחדת בשחור וצהוב של אותו חלוץ ראשון – R 100 GS (שקיבל את הכינוי – דבורת בומבוס שמכונה “במבלבי”). צביעה שמחזירה לחיים את ההיסטוריה וההישגים של השנים הראשונות. יש גם תווית בשביל המורשת: “40YearsGS”.

עוד לפני המורשת, מי שיהיה לו המזל לרכוב על אופנוע כזה יקבל מצבי PRO RIDING משודרגים. כדי שירגיש יותר כרוכב ראלי ופחות כמו אחד שמדמיין שהוא כזה. מה הם נותנים? הרבה – תגובות מצערת חדות יותר ואפשרות להציב מצבי רכיבה מוגדרים מראש בבורר; למעבר מהיר ביניהם תוך כדי רכיבה.

עוד כוללת מהדורת ה-“40” אבזור נוסף המפרגן לרוח ההרפתקאות (משתנה בהתאם לדגם) זה כולל מגן רוח שניתן לכוון, לוח מחוונים דיגיטלי TFT עם קישוריות לנייד ובגרסת ראלי אפילו מיגוני מנוע. אם שילוב צהוב ושחור לא עושים לכם את זה (מוזרים שכמותכם) תשמחו לגלות שיש גם חבילות צבע נוספות.

למהדורת 40 של GS יש כמה טעמים וכולם בצהוב ושחור. החבר’ה הגדולים: R 1250 GS ואחיו התאום הלא זהה, אדוונצ’ר, בחבילה עוד יותר חכמה וחדשנית לרכיבת שטח, לתיור ולהרפתקאות. למנועי הבוקסר 136 כ”ס וגמישות משופרת בזכות תזמון שסתומים משתנה. בקרת משיכה דינאמית עם מצב ECO חדש. זו מבטיחה כמה מצבי רכיבהPRO כולל שימוש בבלימת מנוע לסיוע. יש גם ABS משופר, סיוע לזינוק בעליה, תאורת LED אדפטיבית חדשנית ואפילו שקעי כוח ו-USB.

גם ה-GS ממשפחת F מקבלים מהדורות “40 שנה” מיוחדות. בעניין מעורבים F 750 GS, F 850 GS  וגם F 850 GS Adventure. מה תמצאו שם? צביעה צהוב/שחור מחייבת וגם כיתובים המציינים את המאורע, מגיני ידיים, מסך TFT, מאותתים LED. יש מצבי רכיבה משתנים PRO עם תגובת מצערת משתנה, בלימת מנוע דינאמית וזאת כבחירה מארבעה מצבים שניתן להגדיר מראש.

הכי מגניב זה שנתחיל לראות את הכלים האלה כאן אצלנו עוד השנה (דצמבר 2020). התחלנו בהאפי, סיימנו בהאפי אנד.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים