על פי מקורות זריםטכנולוגיק

חזון אורבני מחשמל

דגם התצוגה הקרוב מאוד לייצור של קטנוע המנהלים החשמלי מציג את החזון של BMW לניידות עירונית: עיצוב פורץ גבולות ושימוש כאמצעי התקשורת העיקרי של הרוכב.

Definition CE 04 הוא כלי תצוגה, ברמה של כמעט-מוכן ליצור סדרתי, לחזון התחבורה הדו-גלגלית של BMW לעתיד הקרוב. הכלי העתידני למראה יהיה כלי תחבורה עירוני יעיל וידידותי לסביבה, אבל גם אמצעי התקשורת של הרוכב האורבני. כך שלפי החזון של BMW, הוא יהיה גורם מקשר בין העולם האנלוגי, הגשמי, לבין העולם הדיגיטלי שבו כולנו חיים במקביל.

ההנעה החשמלית, העיצוב פורץ הגבולות ופתרונות הקישוריות החדשניים מציבים את Definition CE 04 בדרך הבטוחה ליצור הפתעה דו-גלגלית ולהגדיר מחדש את הסגמנט של קטנועי המנהלים.

הדרך לאסתטיקה אורבנית מושכת עוברת דרך יחידת ההנעה החשמלית. זו תולדה של תפיסת ההנעה המתקדמת, שבהמשך תוביל לא רק את אופנועי BMW אלא גם דגמי מכוניות רבים: מערך סוללות שטוח ברצפת הכלי ומנוע חזק וקומפקטי. אריזה כזו מאפשרת חופש עיצובי הרבה יותר גדול, וזה יצליח ליצור בידול מול כל דו-גלגלי אחר שיש כיום ברחובות הכרך.

לא צריך להביט מעבר לצילומים כדי לראות שה-Definition CE 04 שובר את המוסכמות שמכתיבות את המראה המוכר של קטנוע מנהלים. לגוף צללית ארוכה ונמוכה עם חרטום אלכסוני המתרומם ויוצר צללית ברורה מאוד ומודרנית. משטחים גדולים ונקיים נשברים עם זוויות חדות, מתמזגים באופן מושלם עם הארכיטקטורה בכרך המודרני שבו הקטנוע נע.

 

 

מערך הסוללות השטוח שצמוד לרצפה לא רק מוריד את מרכז הכובד, אלא גם יוצר מקום רב לתאי אחסון חדשים. אלה מקבלים תאורת פנים משלהם, יכולים להיפתח מהצד ונותנים לרוכב גישה נוחה לאחסן קסדה או ציוד אחר. העיצוב לא חושש להפגין את הצד הטכנולוגי של הקטנוע. זו הסיבה שהזנב יחסית עירום וחושף את הזרוע האחורית ואת יחידת ההנעה. בעוד שהגוף המעוצב שבחזית מספק הגנת רוח ומזג אוויר לרוכב.

 

אותה גישה מינימליסטית נוכחת גם בעיצוב החתימה הוויזואלית של Definition CE 04 בלילה. שני פנסי LED בצורת האות U בחזית יוצרים מראה מובחן ויוצא דופן. התאורה האחורית שולבה בתוך יחידות הצד ויוצרים שני גופי תאורה בולטים בצורת האות C.

הרוכב מחובר לקטנוע ולעולם הדיגיטלי באמצעות הסמארטפון שלו ודרך לוח מחוונים דיגיטלי עצום במידה של 10.25 אינץ’. המסך, שהוא הגדול ביותר שיש כרגע בעולם הדו-גלגלי, משמש כממשק בין העולם האנלוגי והדיגיטלי של הרוכב. כך למעשה כל העולם הדיגיטלי של הרוכב נמצא מול עיניו ונגיש לו בכל שלב ברכיבה.

ה-Definition CE 04 הוא שלב נוסף בשורה ארוכה של כלי רכב דו-גלגליים מבית BMW אשר סללו את הדרך לניידות חשמלית. החל מקונספט e בו BMW שיתפה את החזון שלה עוד בשנת 2011, לגבי היעילות של הנעה חשמלית באופנוע עירוני. אחריו הגיע C Evolution שהיה קטנוע הפרמיום החשמלי הראשון בייצור סדרתי עוד בשנת 2014. הלקחים שנלמדו ממנו אפשרו פיתוח נוסף שבא לידי ביטוי ב-Concept Link ששילב סוללה שטוחה צמודה לרצפת הכלי יחד עם חיבור של הרוכב לסביבה האורבנית וגם לממד הדיגיטלי. עתה ה-Definition CE 04  עולה שלב נוסף בדרך לניידות אורבנית מתקדמת ונותן לנו הצצה איך המוצר הסופי ייראה וירגיש.

אנו נצטרך לחכות עוד קצת כדי לקבל מפרט טכני מדויק של הכלי המסקרן הזה, שמביא את כל היתרונות של תחבורה חשמלית נקייה ומפגיש אותם עם האיכות הבלתי מתפשרת של BMW.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים