טכנולוגיק

למה אתם צריכים להיות חברים של הרגליות של ה-BMW שלכם?

בעצם יותר מחברים, כי ברכיבה נכונה תהיו חייבים להשתמש ברגליות של האופנוע כל הזמן.
בעיקר בתנועה כמובן, זה חשוב כדי לשמור על שיווי המשקל ועל תפעול נוח ומדויק של הבלם האחורי ושל תיבת ההילוכים, ובעיקר חשוב בתמרונים במהירות איטית שבהם שליטה עדינה במעצור האחורי חיונית ממש.

זה לא אומר שבהינתן התנאים הנכונים אסור לכם ליישר רגליים ולחלץ עצמות בתנועה. אבל המקום של כף הרגל חייב תמיד להיות על הרגלית. כדי להבין עד כמה זה חשוב פשוט תבצעו תרגילי שמיניות במגרש חניה גדול. כשהרגליים במקומן האופנוע יהיה יציב ויעשה את מה שתבקשו ממנו. אם הרגליים לא שם, מרכז הכובד משתנה וזה מיד משפיע על הקו שתכננת לעשות. לרגליים מסה גדולה – כמעט 30% ממשקל גופנו ובאופן יחסי לכלי רכב ממונע, אופנוע הוא חיה קלה יחסית – אפילו אם משווים GS1200 ל-BMW סדרה 3.

בנוסף הרגלית ממקמת את הרגל במקום הבטוח ביותר בשבילה. לרכוב עם הרגליים מתדלדלות מצידי האופנוע זה לא רק מכוער אלא יכול בקלות להסתיים באצבעות מרוסקות או גרוע מזה. קשה לנו להעריך את עוצמת האנרגיה שיש באופנוע ורוכב הנעים בכביש אפילו במהירות עירונית. ואם רגל מתדלדלת תפגוש בליטה מזדמנת (כמו למשל בטון שנשפך ממשאית והתמצק – תופעה די מוכרת אצלנו) – התוצאה תהיה עגומה מאד.

איך הרגלית יכולה לשפר את הבטיחות?
אם תקפידו להעביר את משקל הגוף לרגלית החיצונית בפניה (רגלית ימנית בפניה שמאלה ולהיפך) היא תגרום למרכז הכובד לנוע מעט החוצה לצד הבשרני יותר של הצמיג כשהאופנוע מוטה הצידה. כדאי לתרגל את זה עד שהטכניקה תשתלב ברכיבה הזורמת שלך. ככל שתלחצו חזק יותר על הרגלית כך האפקט יתחזק. יתרה מזאת, הפוזיציה הזו מכינה אתכם במצב הטוב ביותר. אם במקרה אחד הגלגלים יחליק, תהיו מוכנים לדריפט אם יקרה – ולא משנה אם זה בצמיג הקדמי או האחורי. אגב, אותה טכניקה בדיוק היא הדרך להתמודד עם שיפועי-צד בשטח כשהדרדרת מאיימת לגרום לגלגלים להישטף תחתיכם.

רוכבי כביש וסופר-ספורט מכירים את ה”פילרים” – גששים – שבקצה הרגליות.
תפקידם להודיע לרוכב שהוא כבר די מגזים ואין יותר לאן להשכיב את האופנוע. את הפילרים תפגשו ככל הנראה רק על מסלול המירוצים – ורק אחרי השתלמויות רבות של רכיבה ספורטיבית, בכביש הציבורי.

אז תנו כבוד לרגליות, הקפידו שהשיניים שעליהן יהיו משוננות וחדות – יינעצו היטב בסוליית הנעל. ובמקרים שיש גם גומיות שאלו יהיו תקינות ושלמות. וכמו תמיד – צאו לרכיבה ותתאמנו.

הערה חשובה!

כאשר אתם מעוניינים לתרגל טכניקות רכיבה חדשות שטרם התנסיתם בהן, הדבר החשוב הראשון שצריך להקפיד עליו הוא לצאת לדרך במיגון מלא. אל תחשבו לרגע לתת פטור ממיגון למרפקים ולברכיים, למשל. הדבר החשוב הנוסף הוא לא להתיימר ללמוד ולתרגל אך ורק “בהתכתבות”. יותר ממומלץ לעשות זאת כחלק מקורס לרכיבה מתקדמת, עם מדריך מנוסה מולכם.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים