🏍️ שנת ה-100

100 שנים באוכף: העשור החמישי

העשור החמישי מלא בחול. דיונות וסלעים, וראלי דקאר אגדי אחד שצורב את ה-GS בתודעה

מנוע הבוקסר החדש שפותח בתחילת שנות ה-70′ מתחיל לצמוח בנפח ובתפוקת הכוח ומגלה אמינות ועמידות. באופן יוצא דופן, רוכבים רבים מגלים את העולם המופלא שמעבר לכבישים הסלולים.  BMW MOTORRAD עושה צעדים ראשונים בשטח ונולד אייקון.

1977

הכירו את לאזלו פרז. לפרז יש חולצה משובצת ורוח הרפתקנית. פרז וחבריו ב-BMW מתחילים “להתעסק” עם מנוע הבוקסר ובמשך שנה שלמה מפתחים שלדה קומפקטית, מתלים ארוכי-מהלך, מתקינים כנפיים גבוהות וצמיגי שטח ויוצרים את GS 800. פרז מנסה, בצורה הכי גרמנית שיש, לבטא את העובדה שהאופנוע מיועד גם לשטח וגם לכביש – Gelände/Straße (פני השטח/רחוב). פרז מרים את קצות המפלט גבוה למפלס המושב האופקי, חובש קסדה ויוצא בעצמו להתחרות בליגת השטח המקומית – אותה הוא מסיים במקום השני. יפה לו.

1980

ה-GS נכנס לייצור סדרתי תחת הסימן R80 G/S. זהו האופנוע הדו-שימושי הראשון, ועד אותה השנה, הוא היה האופנוע בעל הנפח הגדול ביותר, ותפוקת הכוח הרבה ביותר. בנוסף, הייתה לו את היכולת הנדירה לזמנה לנסוע גם בכביש וגם בשטח. בעזרת האופנוע הזה BMW MOTORRADממציאה את הנישה של אופנועי תיור ואנדורו גדולים (כיום מכונים אופנועי “אדוונצ’ר”), וה-GS הופך לכלי האולטימטיבי בהקשר הזה. דגמי GS השונים הופכים במרוצת השנים לרבי מכר עולמיים והבוקסרים האלה, על מתליהם הארוכים והיכולת לחצות יבשות, הופכים למושא החלומות של רוכבים רבים.

1981 עד 1987

ראלי דקאר ממסד את יכולותיו של ה-GS כאופנוע שאינו מכיר גבולות. בשנים האלה שני רוכבים יוצאי דופן, גאסטון רהייה והובר אוריאול, מנצחים פעמיים בראלי המפרך, שמתחיל מפריז ומסתיים בדקאר  (הנקודה המערבית ביותר של יבשת אפריקה). בדרך הרוכבים חוצים את אירופה, מרוקו ומדבר הסהרה לסיום לחוף באגם רטבה (Lac Rose), האגם הוורוד הסמוך לאוקיינוס האטלנטי. רהייה ואוריאול הופכים לגיבורים ודמויות חשובות בתולדות BMW MOTORRAD. בהמשך, בראלי 1987, אוריאול מתרסק כשהוא מוביל את המירוץ, אבל מצליח לחזור לאוכף ולסיים את הדקאר כשהוא רוכב עם שני הקרסוליים שבורים. לפני כשנתיים אוריאול הלך לעולמו ממחלת הקורונה.

 

1988

יוצאים מן המדבר היישר למנהרת רוח. BMW MOTORRADמציגה אופנוע חדש שנחשב לפורץ דרך עד היום: K1. לאופנוע ה-K הראשון יש מנוע ליטר 4 צילינדרים המוטים אופקית, ויותר מזה: כיסוי אווירודינמי מלא ויוצא דופן. ל-K1 נוספה מערכת בטיחות חדשה שהוכיחה את יכולתה להציל חיים: ABS. כיום כולנו מכירים את המערכת נגד נעילת גלגלים בבלימה, אבל זו הייתה לה הופעת בכורה על שני גלגלים. עם מהירות מירבית של 240 קמ”ש, ה-K1 היה לאופנוע ה-100 כ”ס המהיר ביותר שיצא משערי מפעל BMW MOTORRAD.

זהו, עצרנו כאן לבינתיים. זה היה העשור שבו ה-GS דהר לתודעה, בין השאר בעזרת שני כוכבים וראלי דקאר אחד. תישארו איתנו, כשנמשיך לעשור השישי של BMW MOTORRAD! 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים