תרבות בוואריה

שלוש דרכים לאכול נקניקיה

צמחונים, הקטע הבא לא בשבילכם

אצלנו – כאן בישראל – לא עושים כבוד לנקניקיה. היא נחשבת למוצר נחות שעשוי מחלקים שאי אפשר לעשות איתם כלום חוץ מלטחון אותם עד לאבדן זהות מוחלט. חלק גדול מזה מגיע בשל מגבלות הכשרות המוטלות על בית ישראל – כך שבסופרים אנו מוצאים נקניקיות מעוף, הודו ועגל/בקר. בשורה התחתונה, מדובר ביצירות קולינריות מאוד מפוקפקות.

לא כך המצב בנכר – שם עושים כבוד לנקניקיה. וגם אם היא נולדה מהצורך לנצל את המקסימום שאפשר מחיות המשק – היכולת להשתמש בבעלי חיים לא כשרים – משנה את המצב. אנחנו נפיק את המירב ממה שיש לנו כאן.

אז מה עוצר את הנקניקייה? בעיקר רגשי נחיתות, ואולי גם ההקשר הפאלי למאכל הזה. וזה לא משהו שאישה מועצמת חזקה ומצליחה רוצה לעשות בפרהסיה בדוכן רחוב.

אבל בואו ניגש לעניינים, יש נקניקיות שמבשלים במים – ויש כאלה האוהבות צריבה באש או במחבת. הנקניקיות של הסופר – אלה מהעוף – הן למעשה כבר מבושלות ורק צריכות חימום כדי שיהיו טעימות יותר וגם כדי להסתיר את טעמי הלוואי.

מכיוון שאנו בבלוג של BMW MOTORRAD – נתייחס לנקניקיות הגרמניות, ונדבר פחות על האסכולות האחרות – למשל, הצ’וריסו הדרום אמריקאי הנפלא. ואפילו נקניקיות מפירות ים.

הנקנייקייה הגרמנית היא הוויסוורסט – נקניקיה לבנה זו מתאימה לבישול עדין במים ומוגשת עם חרדל מתוק ומופלא. איך לאכול? בארוחת הבוקר ליד בייגל לוהט.

הבראטוורסט היא כבר נקניקייה גדולה ובעלת אופי. במקרה הזה הטקסטורה קצוצה ועבה יותר מאשר בלבנה – והבישול מתאים יותר לצלייה על מחבת או גחלים. מהסוג הזה תמצאו כמה גרסאות שונות בהתאם למחוז המוצא ולתוצרת המקומית שהוא מציע לתערובת. אחד הפייבוריטים זו האדומה: עשירה בתבלינים פיקנטיים ויוצרת טעמים עזים וארומה מעושנת. פינוק.

הקנאק וורסט מגיעה מצפון גרמניה ועשויה מאותה התרכובת אלא שזו עברה תהליך התססה ויישון של כמה ימים לפני ה”ניקנוק”. התוצאה: טעם נפלא וגם הארכת חיי המדף.

יכולנו להאריך, אבל בואו נצא שימושיים מהקטע הזה. הנה, שלוש דרכים להכנת נקניקייה של איכות – ולהשאיר את התסביכים בצד (או בצלחת):

  1. במחבת: צריבה קלה לקלחי תירס טריים, רצועות פלפלים צבעוניות ונקניקיה חתוכה ליחידות של ביס. הוסיפו לזה פלפל חריף (טרי כמובן) או אם תמצאו פלפל חלאפיניו טרי שיש לו יותר טעם ופחות חריפות.
  2. בתבשיל: שוקרוט! כרוב טרי, תפוחי אדמה, תפוחי עץ ירוקים, חתיכות של נקניקיות ואפשר להוסיף גם אווז מעושן וריזלינג מתקתק. בסיר פלדה משחימים את האווז, מוציאים אותו ומקפיצים כרוב קצוץ בשומן של החזה האווז, אחרי כמה דקות מכניסים את הכל לסיר ומבשלים עוד כ-30 דקות.
  3. בחביתה או מקושקשת: הפעם מתחילים בנקניקייה. חותכים לפרוסות יחסית דקות ומשחימים מכל צד. אפשר להוסיף גם בצל ולטגן במקביל בשומן של הנקניקייה. להוסיף מעל שתי ביצים לקשקוש מהיר אם רוצים ברדק עליז בצלחת או להשאיר כחביתה – פריטאטה – לארוחת בוקר ממש משביעה.

 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים