הנסיך הקטן: F 450 GS מצטרף לשושלת המפוארת

הנסיך הקטן: F 450 GS מצטרף לשושלת המפוארת

בדרך כלל אנחנו מבקשים להגדיל ב-1.90 או יותר, אבל במקרה של Concept F 450 GS טובי המוחות של BMW MOTORRAD עשו בדיוק את ההיפך. הם דחסו את מיטב היכולות והטכנולוגיה לגודל נגיש במיוחד, הוסיפו קורטוב של אופי והמון יופי, ויצרו אופנוע כביש-שטח קל וחזק, שמצליח לספק חווית רכיבה מושלמת בכל תוואי ומסלול. F 450 GS […]

בדרך כלל אנחנו מבקשים להגדיל ב-1.90 או יותר, אבל במקרה של Concept F 450 GS טובי המוחות של BMW MOTORRAD עשו בדיוק את ההיפך. הם דחסו את מיטב היכולות והטכנולוגיה לגודל נגיש במיוחד, הוסיפו קורטוב של אופי והמון יופי, ויצרו אופנוע כביש-שטח קל וחזק, שמצליח לספק חווית רכיבה מושלמת בכל תוואי ומסלול.

F 450 GS נולד והוצג כדגם קונספט ראשוני, אך הוא צפוי להכנס לייצור סדרתי ובסופו של דבר להגיע גם אלינו לארץ הקודש. הדגם הקליל ייכנס היישר לנישה תחרותית שנהנית מביקוש גבוה. הוא יכול לשמש בקלות כאופנוע ראשון לרוכבים ורוכבות בראשית הדרך, הודות לנפח מנוע קטן ולמחיר שצפוי להיות נוח יחסית. כל זה מבלי לוותר על היוקרה, הפוזה וכמובן היכולות הטכניות המרהיבות שבאות עם הבחירה ב-BMW MOTORRAD.

DNA שאי אפשר לפספס

"ה- Concept F 450 GS נושא את ה-DNA האייקוני של משפחת ה-GS," אומר עליו אלכסנדר בוקאן, ראש מחלקת העיצוב של BMW Motorrad. "הצלחנו להכניס את הדינמיות הספורטיבית של אופנוע השטח הגדול שלנו לפורמט קומפקטי במיוחד." פלטת הצבעים האופיינית שלו – לבן, אדום וכחול מטאלי – מתכתבת עם האח הגדול, ה-R 1300 GS TROPHY, ומציבה הצהרת כוונות ברורה. לפנינו אופנוע שחי ונושם off-road, אבל לא מתפשר על ביצועים ואיכות.

בלב ליבו של הדגם עומד מנוע טווין-צילינדר חדש וקטן מימדים, שנותן תחושה של רכיבה על אופנוע גדול בהרבה. עם תזמון הצתה פורץ דרך, המנוע לא רק מייצר 48 כ"ס, אלא גם מספק מומנט מרשים כבר בסל"ד נמוך.

גם בתחום השילדה והמכאניקה, ה-F 450 GS מציג סטנדרט חדש של קלילות ודינמיות שלא פגשנו כמותם. מארק וובר, מהנדס ראשי בצוות הפיתוח שעמל על הדגם, מספר: "התחלנו את פיתוח הדגם ממש מאפס. המטרה היתה לספק יכולות שטח מעולות לצד שליטה מדויקת ומהירה בכלי בזמן רכיבת כביש". התוצאה היא מגוון של פיצ'רים בהשראת עולמות הראלי והאנדורו, מבולמי זעזועים בעלי שיכוך מותאם ועד מזלג הפוך מתכוונן במלואו. תכנון מדוייק לצד שימוש חכם בחומרים קלים מביאים אותו למשקל כולל של 175 ק"ג בלבד – ממש על הגבול התחתון של קטגוריית A1 אליה הוא משתייך.

מבחינת טכנולוגיות בטיחות ונוחות לרוכב, תוכלו למצוא בו את רוב היכולות שכבר פגשתם אצל האחים הגדולים במשפחה. מערכת ABS Pro שומרת גם כאן על רכיבה חלקה ובטוחה עם מצבי רכיבה מותאמים אישית, ומערכת הקישוריות החכמה תאפשר סינכרון סופר-פשוט של האופנוע עם הסמארטפון ותצוגה על מסך TFT בגודל 6.5 אינץ'.

יהיו מי שיאמרו עכשיו "קונספט לחוד ומציאות לחוד", ולגמרי בצדק, אבל תנו לנו להרגיע אתכם. יוהאן סימון, מנהל הפרוייקט ב-BMW MOTORRAD, מבטיח שלא יהיו שום פשרות במעבר לדגם סדרתי. "האופנוע ישמור על פוקוס הספורט-שטח שהבאנו בדגם הקונספט ויישאר נאמן לו ככל האפשר. אנחנו מתכננים רק שינויים מינוריים שיעניקו יותר נוחות, כמו התאמה של גובה המושב ואופציה לגלגלי אלומיניום יצוקים וקלים יותר." בשורה התחתונה, יש כאן הרבה למה לצפות: אופנוע שמשמר את מסורת דגמי ה-GS הנערצים באווירת אנדורו, בסטייל אש ובפורמט קל ונגיש שמתאים גם למתחילים. אנחנו כבר מחכים לקבל אור ירוק לצאת עם שלטים ובלונים בדרך לנתב"ג…

1452 צפיות

To top