קלוז אפ

הרוכבים מתנדבים – עכשיו יותר מאי פעם

בעקבות אירועי שבעה באוקטובר רבים יצאו להתנדב איפה שרק אפשר – גם קהילת האופנוענים הישראלית. הנה כמה יוזמות שתוכלו להצטרף אליהן

המתקפה חסרת התקדים של חמאס על דרום הארץ טלטלה רבים מאיתנו. לא מעט התגייסו לשירות מילואים בלי לדעת מתי יחזרו הביתה; חלק מאיתנו עדיין מתמודדים עם הכאב. ויש כאלה שהחליטו לקום ולחפש למי לעזור, מה לעשות, ואיך לעשות זאת. הדבר נכון גם לגבי קהילת האופנוענים, רבים מהם קמו עם יוזמות שונות ומרשימות עבור כל אופנוען שמעוניין לתת. הנה כמה מהן:

אופנועני BMW GS מתנדבים בחקלאות

גם בעורף צריך סיוע – במיוחד בעולם החקלאות. פעילות חקלאית ברחבי הארץ חשובה במיוחד, בין השאר כדי שתימשך אספקת התוצרת החקלאית במדינה. לכן נכנסו לתמונה מתנדבים רבים מרחבי הארץ. ביניהם גם עמוס פסחוב, ממנהלי מועדון השטח GSIL שלקח על עצמו לפרסם בעמוד הפייסבוק של BMWGS יוזמות התנדבותיות בחקלאות על מנת לשמור על תפקוד המשק הישראלי. 

“בשבוע הראשון ישבנו וחשבנו איך אנחנו יכולים לתרום”, מספר פסחוב. “התחברתי לאחד הרכזים שמטפל בנושא החקלאים ובפניות שלהם לעזרה, משם זה התחיל לקבל תנופה ומאז אני מעלה את כל ההודעות שהחקלאים מקבלים”. 

“טוב להתנדב ביחד”, מספר פסחוב. “יחד עם כמה חבר’ה, החלטנו שנלך לעשות מסיק זיתים במושב בעוטף. גם בזמן מלחמה, כיף לרדת לדרום עם האופנועים. גם בשגרה, אנחנו רוכבים כל השנה לאיזורים האלה, וזה נחמד. אפשר לרדת להתנדב גם עם ארבע גלגלים, ומי שירצה לתרום, יתרום גם עם הג’יפ”. 

רוכבי BMWGS מוזמנים להירשם לקבוצת הפייסבוק של BMWGSIL (מומלץ בחום גם להירשם למועדון עצמו, שמארגן בימים כתיקונם טיולים ופעילויות נהדרות אחרות), שם פסחוב מפרסם יוזמות התנדבותיות חדשות מדי יום. 

אופנועים חדר מלחמה – לזכרו של בר פלח ז”ל

קבוצת הווצאפ “חמ”ל אופנועים” כעת מקדישה את עצמה לתמיכה בתושבי הדרום והעוטף, משפחותיהם וכוחות הביטחון. הקבוצה הוקמה במקור כדי לסייע בהסעות ושילוחים במקרי חירום והוקדשה לזכרו של רב-סרן בר פלח ז”ל, סגן מפקד סיירת הנח”ל שנפל בהתקלות מול מחבלים לפני כשנה.

ניתן להצטרף לקבוצה אחרי מילוי טופס הצטרפות, ותהליך אישור וזיהוי לכל מי שמעוניין לתת סיוע (תהליך הכרחי, בהתחשב בעובדה שלחלק מהמשימות האלו אופי בטחוני ומבצעי).

טופס ההרשמה לקבוצה

לינק לכניסה לקבוצת הווצאפ

קבוצת וואטסאפ – חמ”ל אופנועים

קבוצה דומה באופיה הוקמה על ידי גלעד קוריאט, דניאל פטרי וסער גורן, ובה ניתן לתת מענה לצרכים מיידיים לתושבי העוטף וחיילי צה”ל – כולל סיוע בשינוע אמצעי לחימה (ברכיות, ווסטים, לוחות קרמיים), אבל גם דברים שנראים טריוויאליים יותר, כמו בובות, תפילין. במקרה מסוים אחד, אפילו כלב שחולץ מאחד יישובי העוטף וצריך לעלות לאחד ממלונות ים המלח, בהם משוכנים חלק מהתושבים שפונו.

כמו ב”חדר מלחמה אופנועים”, גם “חמ”ל אופנועים” דורשת לאשר את המתנדבים לפני שיוצאים לקבל משימה. 

לינק לכניסה לקבוצת הווצאפ

יחיד שביט – אופנוענים חמושים

יחידת שביט צריכה בראש ובראשונה מתנדבים חמושים שיכולים להגיע בזמן קצר ליישובים, ערים או שכונות שצריכות סיוע כלשהו. אופנועים, כידוע, יכולים להגיע בזמן קצר לכל מקום, ולהעביר במהירות אינפורמציה לחמ”ל היחידה להפעלת כוחות הביטחון. המתנדבים – שפועלים בעיקר סמוך למקום מגוריהם – נדרשים להיות חמושים אך ורק לשם הגנה עצמית, ולא מתבקשים לשמש ככוח לוחם.

ובדומה לשתי היוזמות הנ”ל, גם ביחידת שביט המתנדבים מתבקשים לעבור תהליך זיהוי ואישור לפני שיתחילו לקבל על עצמם את המשימות השונות.

לינק לטופס ההרשמה

לינק לקבוצת הוואצאפ

מכירים יוזמות נוספות? ספרו לנו! נשמח לשמוע על עוד דרכים שבהם אופנוענים מרחבי הארץ יוכלו לתת יד למאמץ בחזית ובעורף. וחשוב מכל – לא משנה לאיזו יוזמה תחליטו להתנדב, אל תשכחו לרכוב בזהירות ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם, עכשיו יותר מאי פעם. ותזכרו – לא משנה על מה אנחנו רוכבים, כולנו פה ביחד, ורק יחד ננצח. 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים