ריח של חדש – ישן

ריח של חדש – ישן

חוגגים את ההיסטוריה המפוארת של אופנועי BMW עם שתי גרסאות מיוחדות לציון 100 שנים. זו הייתה מאה שבה אופנועים שבתחילה נולדו מתוך חסר והכרח הוכיחו במהרה שיש להם פוטנציאל עצום. הרוכבים על אותם בוקסרים ראשונים היו אנשים יוצאי דופן והמידע הרב שהתקבל בתחילה מאותם חלוצים ומדורות הורכבים שאחריהם הוא הבסיס שלנו להמשיך ולפתח אופנועים שהם לא רק מופת טכני ומכאני אלא גם אייקונים תרבותיים.

 האופנועים שנבחרו לעמוד בראש החץ של חגיגות ה-100 הם שני דגמים בולטים מסדרת ה-HERITAGE שלנו ושניהם שמים את מנוע הבוקסר במרכז:
הראשון- R 18 עם הביג בוקסר הרועם שלו. ה-R 18 הפך כמעט מיד עם הצגתו העולמית לפלטפורמה מבוקשת מאוד לקסטומיזציה – וככזה יש לרוכבים הבוחרים בו מגוון עצום של פריטי אבזור מן המדף כמו גם גרסאות ומהדורות שלמות מהמפעל. במידה רבה מדובר כאן ב"קנווס נקי" שרוכב יצירתי יכול לקחת למחוזות הדמיון ולממש אותו.

אחריו מגיע ה-R nineT שללא ספק ראוי לתואר הזיסעל'ה של הסגמנט. האופנוע שמביא את המורשת ואת הלוק הקלאסי של אותם בוקסרים ראשונים עם מנוע ורכיבי מתלה, בלמים, שלדה ובטיחות מודרניים ומתקדמים. לצד הגרסאות הרבות שלו שבאולם התצוגה – כל אחד מאלו בעל אופי ייחודי משלו – גם כאן מדובר בפלטפורמת קסטומיזציה נפלאה שאת גבולותיה רק הדמיון מציב.

שני האופנועים מקבלים "טיפול" שעל פניו נראה דומה, אבל במבט בוחן, הניואנסים רבים ושונים אם כי האמביאנס נשמר. מקרוב, ללא ספק, ישמעו קולות מוזרים כאלה ממי שיצפה בהם: "אוווהה", "אאההה", "תראה את זה!" ובעיקר "מייגוד איזה יופי!".

שני האופנועים מקבלים מיכלי דלק מצופי כרום ועם צביעה בטכנולוגיות מיוחדות על הכרום. זה לא פשוט לצבוע על כרום ועוד לעשות את זה באופן שהגימור יראה מושלם והצבע יח

זיק מעמד ויצמד היטב לציפוי הכרום של המיכל. 

בכל אחד מהאופנועים הדיזיין נוגע בדגם עבר אייקוני אחר: במקרה של R nineT כדי להזכיר בעיצוב את דגמי R75/5 מסוף שנות ה-60'. בוקסרים כמובן שכבשו את הלב של רוכבים רבים באירופה וארה"ב.
אילו ה-R18 עם מיכל הטיפה המעוצב שלו מקבל את האמביאנס של ה-R5 האייקוני משנת 1936. אופנוע שהיה חלוץ בשעתו ופרץ את הדרך לאגדה שהיום אנו מכירים כ-BMW MOTORRAD.

שני הכלים המיוחדים מכוונים לחובבים מושבעים שבנזין 95 זורם בעורקיהם והרוח מבדרת את זקנם העבות. כדי לחזק את הייחוד ואת הנחשקות נספר לכם כי רק 1,923 יחידות מכל אופנוע יעלו על הכבישים במסגרת הראן המוגבל והמיוחד הזה.

 

BMW R18 100 Years

 

לפני 100 שנים ה-R 32 התניע במו רגליו סיפור הצלחה בלתי רגיל. עתה אנו מתרפקים על הצלחת העבר ועל סיפורי המורשת העשירה שנוצרה על פני עשרה עשורים ושבע יבשות עם המהדורה המיוחדת של ה-R18, מהדורה שלרוכבים רבים תהיה מסע נוסטלגי מלא ברגש.

לאופנוע יש פיצ'רים היסטוריים רבים ובעיקר הרבה מאד כרום. למשל מיכל הדלק בצורת טיפה מעוטר בקווים לבנים, אלמנט אחד מני רבים המזוהה עם ה-R5 שהפכו אותו אייקון כבר בשנת 1936. הנוכחות של מנוע הבוקסר הגדול, חזקה במיוחד בכל מימד אפשרי: מראה, צליל, רטט וסחיבה שמאלה בכל פתיחת מצערת. בכל זאת קשה להתעלם משתי בוכנות אופקיות עם נפח של מכונית משפחתית וקצב פעימות איטי כמו לב של טריאתלט.

חלקי הכרום (חלק מחבילה אופציונאלית בשם "כרום דיזיין") כוללים בין השאר גם מנופי ידיים ורגל, משולשי מזלג, כיסוי לראשי המנוע, מראות בכרום, יוצרים מראה ווינטאג'י מושלם (רק לא לשכוח להתאים את הלוק שלכם עם מעיל עור מהוה תואם). אחרי שסגרנו את הלוק, מגיע שלב הצליל: מפלט אקרפוביץ' עם סופית לוגו לחדי העין בבפנוכו של הקצה מהיכן שיוצא צליל הפימפום הסינקופי של הבוקסר השמנמן. לפיאנלה מהמם לעין וגם לישבן, כולל וויברציות מענגות ללא תוספת תשלום: מושב אדום עם תפרים ייחודיים שרק משווע לרוכב עליו ולצאת בסחיטת מצערת לכביש הפתוח.

  R nineT 100 Years 

אנחנו אוהבים את R nineT גם כי הוא נוגע לנו במקום חם ולח בלב וגם מכיוון שאובייקטיבית מדובר באופנוע שתענוג לרכב עליו. אם עוד לא יצא לכם, מומלץ מאד להתנסות. התאהבות מובטחות. מהדורת ה-100 של האופנוע המדהים הזה מוגבלת ל-1,923 יחידות בלבד כי נדירות יוצרת ביקוש ואקסקלוסיביות.

 זה אופנוע אשר יפרוט על מיתרי ליבם של חובבי BMW MOTORRAD השרופים ביותר, עם שילוב מהפנט של עיצוב נוסטלגי, איכות עילית בכל חלק שנמצא עליו ויש המון חלקים ורכיבים מיוחדים מאד. כחלק מהמראה הקלאסי/תעשייתי של גרסת המאה, ה-R nineT  עשיר בחלקים ורכיבים מיוחדים. חלק מאלו חזקים ביותר ויקרים מאוד מכיוון שהם נוצרים מגוש אלומיניום אחד ומכורסמים במכונת CNC ממוחשבת כדי לקבל את התחושה התעשייתית הגולמית של המכונה. 

לאופנוע (אולי "יצירה" יהיה שם תואר מדויק יותר)  יש שני מוקדי עניין המושכים את העין: מנוע הבוקסר האייקוני עם הטיון המקורי, השומר על תפוקה בריאה ואמינות. המוקד השני הוא מיכל דלק מהפנט בגימור שלו: הצורה של המיכל מוכרת אבל הוא צבוע בכרום בוהק ועליו צבע שחור פיאנו. סכימת הצביעה המסורתית של צבע-על-כרום היא לכשעצמה מחווה ל-R75/5 משנת 1969. וואהו!

הזוהר של עשרה עשורים מצליח להיות על-זמני ואפילו מודרני ביצירה הזו. החלקים המיוחדים כוללים מראות צד בקצה הכידון, מערכת רגליות, ראשי הצילינדרים ועוד נקודות נוספות. כיסוי למושב המורכב, בצביעה תואמת כמובן, יוצר לוק "מונופוסטו" (חד-מושבי) לאופנוע כשהאוכף מקבל ריפוד עור אדום ותפרים קונטרסטיים מפרגנים. 

לצד המראה הקלאסי/מודרני זכרו שה-R nine T הוא גם אופנוע מתקדם הכולל תאורת חזית LED אדפטיבית, מנוע מוזרק עם בקרת משיכה ו-ABS ובעיקר המון המון סטייל. מחישוקי השפיצים דרך המפלט הדו-קני והצליל המיוחד הפועם ממנו – זה בוקסר בנשמה. בינינו מה שהכי כיף בו זה לתת גז בניוטרל ולהרגיש את הדחיפה שמאלה מהמנוע – אין דברים כאלה – אין!

156 צפיות

To top