רכיבות מבחן בלי בקרות

שבעה טיפים שלא מדברים עליהם

הטיפים החשובים ביותר רועמים בשקט מוחלט. יש דברים שעדיף לפעמים לא לשתף. אבל אתם חייבים להיות כנים עם האדם החשוב ביותר – אתם. איזה רוכבים אתם? איך להשתפר? איך לא להתפשר על רכיבה בטוחה?

יש המון טיפים לרכיבה. לציוד, לקיץ, לחורף ולעונות המעבר. יש גם טיפים שלפעמים עדיף להתעסק איתם לבד עם עצמך והם יהיו המועילים ביותר. פשוט לרדת ללב העניין, לגרעין ולבסיס של הרכיבה שלנו – כמו שהיא עכשיו. כך אפשר לקבל תמונת מצב כנה ולא מתפשרת של הרומן שלנו עם הכלי בעל שני הגלגלים, ואיך אפשר לשפר את הזוגיות עם הבימר שלפעמים מעביר לנו ווייב מתנשא.

  1. הכושר משנה

ועוד איך. זו עצה טובה גם לחיים – לשמור על הכושר ועל הבריאות. רוכב או רוכבת שנמצאים בכושר טוב, יהיו ערניים וחדים יותר לאורך זמן וברכיבה ארוכה. רוכב כזה פחות יתעייף, הגב לא יכאב והוא יהיה נוכח וערני גם בשעת הרכיבה הרביעית והחמישית. בואו נקרא לזה “כושר לרכיבה”. אז כנסו למשטר של תזונה בריאה, אימונים אירוביים קלים כמו הליכה מהירה או ריצות קלות וכמובן – חשוב מאוד – אימוני כוח לחיזוק השרירים המייצבים ואלו שיעזרו לכם להרים את האופנוע. אגב, קוביות בבטן עושים במטבח לא בחדר הכושר. הרשמו לחדר כושר, לכו בערב, הרימו דברים כבדים, ממש כבדים, תרגישו את הרעד הנפלא הזה בתום האימון. זה עושה פלאים גם למצב הרוח.

  1. כשעצבניים לא רוכבים

אנחנו חיים בסד משוגע לגמרי של לחצים וסטרס יומיומי – לרובנו הרכיבה היא סוג של ניקוי ראש ואפילו מדיטציה המפיגה את הסטרס. יחד עם זאת, יש לכולנו ימים כאלה שבהם עדיף לטובתנו ולטובת הציבור שלא נעלה על האופנוע. הרכיבה הופכת לאגרסיבית עם בלימות והאצות חזקות ולא אחידות ולפעמים נטייה לקחת סיכונים מיותרים, אין סבלנות למשתמשי הדרך האחרים ובשורה התחתונה הסיכויים להיות מעורבים בתאונה גדלים הרבה יותר. מסקנה: לפני שעולים על האופנוע קחו אוויר, תרגעו ואולי אפילו תחליטו לוותר – כדי לרכב ביום אחר.

  1. לאט זה מהר

יש רוכבים שטסים לכל מקום כל הזמן כאילו רודף אחריהם דרקון. ראו ערך “כשעצבניים לא רוכבים”. ראשית, זה מעייף. כל הזמן גז-ברקס-גז-ברקס אוף! שנית, זה ממצה את עצמו אחרי כמה דקות ואולי אפילו מדליק נורת אזהרה עם שלט ווירטואלי גדול שאומר לך: “אתה רוכב כמו מטומטם”. מכאן שרמת הסיכון גדולה מאד, אתה הופך למטרד למשתמשי הדרך האחרים. כדי להוסיף כאפה לסטירה, רכיבה אגרסיבית תתבטא מיד בעלייה בצריכת הדלק היקר וגם בלאי מוגבר לבלמים, מצמד, צמיגים – לא נחמד. המסקנה: כנסו לפלואו, תזרמו, תרפו, היו משוחררים ותנו לכביש להוביל את הקצב באופן בטוח. לרכב על אופנוע זה ריגוש, אבל חבר’ה – לא להשתגע.

  1. אנחנו שקופים

זו עובדה מצערת וחשוב שנכיר בה. לא משנה עד כמה הפנסים שלנו מסנוורים וכמה זוהר מעיל הרכיבה – נהגי המכוניות פשוט לא רואים אותנו. הסיבה היא שהם לא רגילים לחפש ולזהות אופנוע במראות או דרך השמשות – תבינו אותם, המוח הארבע-גלגלי שלהם פשוט לא מתוכנת לזה. ככה אלוהים ברא אותם: 4 גלגלים – מה נעשה? נהיה מודעים לעובדה שאנחנו קטנים, מהירים ולא מהווים איום. לכן בואו נצא מנקודת הנחה שלא רואים אותנו כלל, ובהתאם ננקוט רכיבה מונעת כדי שלא נופתע מרכב שביצע פנייה ממש על האף שלנו.

  1. הכל קורה באשמתנו

קחו אחריות ואל תאמרו שזו גישה קורבנית ולא נכונה. אבל רק בגלל שמשהו לא באשמתנו, זה לא אומר שעשינו את כל מה שניתן היה כדי למנוע מעצמנו להיות מעורבים באירוע. אם, למשל, מכונית חותכת אותנו ומתפרצת לכביש מרחוב צדדי, זה בהחלט לא אשמתנו. אבל האם רכבנו קצת, אבל ממש רק קצת, מהר מדי? האם יכולנו לצפות את האירוע, האם אנו ערניים ונוכחים מספיק כדי לפעול במהירות ולמנוע את המפגש? 

  1. דברו לעצמכם

כדי להיות בטוחים שאתם לא רוכבים על “אוטומט”, נסו לקריין את הרכיבה. מה הכוונה? פשוט לומר במילים ובקול רם מה הפעולות שאתם עושים ואת מה שאתם רואים. למשל כך: “עקומה ימנית – מרים מבט לראות הרחק מעבר לפני, בודק מהירות תקינה, בודק מראות, מוודא קו תקין, מאיץ החוצה”. או לחילופין לפני רמזור: “מתקרב לרמזור ירוק, בודק מראות, אולי הרמזור יתחלף ואצטרך לעצור ולא בטוח שלמי שנמצא מאחוריי יש מספיק זמן ומרחק”. הקריינות מאלצת אותנו לחשוב על הפעולות. לא נכחיש: אולי בהתחלה תרגישו מעט אידיוטים. אבל זו טכניקת רכיבה נהדרת. חוץ מזה ממתי אכפת לנו מה חושבים עלינו?

  1. רובנו חושבים שאנחנו רוכבים הרבה יותר טובים מהמציאות

אמרת שפר אחת אומרת: the older I get the faster I was. זה נכון לסיפורי הגבורה במפגשים של רוכבים כמו גם על הכשירות שלנו כרוכבים מיומנים. לפיכך חשוב מאוד: א’ לתרגל רכיבה איטית במגרש. אפילו בלי מדריך ובין קונוסים מגביעי אשל ריקים (חובה שאלו יהיו גביעי אשל בלבד, גביעים של גיל לא תופסים כאן). לא פחות חשוב זה סעיף ב’: תעשו קורס רענון – נכון, צנחתם עם האופנוע במיתלה וחציתם איתו את דרך המוות על גלגל אחד. אבל תתפלאו תמיד יש משהו חדש ללמוד אפילו אם אתם רוכבים כבר 40 שנה. בעיקר אם אתם רוכבים כל כך הרבה זמן – מדריך רכיבה מיומן יוכל לאתר הרגלים לא נכונים וטעויות רכיבה – אורח לרגע רואה כל פגע! לא כך?

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

BMW MOTORRAD הרשמו עכשיו לניוזלטר של בלוג
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים